Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته دستمزد کانون عالی شورای اسلامی کاربا اشاره به تلنبار مطالبات کارگران وبی توجهی دولت به این قشر زحمت کش گفت: کارگران امنیت شغلی ندارند و برای نان بخور و نمیرمجبور به چشم پوشی کردن از ابتدایی ترین حقوق خود هستند. - اخبار اقتصادی -

فرامرز توفیقی، رییس کمیته دستمزد کانون عالی شورای اسلامی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره مطالبات کارگران در آستانه کارگر گفت:حکایت کارگران مانند مثال معروف قوچعلی و فرزاندانش است، که به وقت کار و نیاز به دلیل جمعیت زیاد و قوی بودن از آنان استفاده می کردند و به وقت مهمانی و تقسیم غنائم قوچعلی و فرزندان آن را به بهانه ی زیاد بودن جمعیت و هزینه بر بودن ، طرد میکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه اینچنینی از سوی دولت نسبت به نیروی کار وجود دارد.

وی یکی از مطالبات کارگران را اجرای ماده 7قانون کار دانست و گفت:به دلیل ناکارآمد بودن دولت ها از سال 1369 تا کنون, بعد از تصویب قانون کار و عدم اجرای ماده 7قانون کار وخواب عمیق قوه مقننه از آن زمان تا کنون, که هرگز از دولت نخواستند که به اجرای ماده 7قانون کار ورود کند تا ماده 7 قانونی شود و مشاغل با ماهیت موقت و مستمر, به تبع آن قراردادها و شفاف کردن قراردادها, پایش و کنترل قراردادها بین کارگر و کارفرما این عدم امنیت شغلی آنچنان ریشه و رسوخ کرده است، که کارگر به دلیل نگرانی برای نان بخور و نمیر, از ابتدایی ترین حقش که عیدی و دیون ممتازه کارفرمایان به کارگر است مجبور است چشم پوشی کند.

 وی ادامه داد:از فراکسیون کارگری می خواهیم که ماده 7 را احیا کنند. احیای ماده 7 وظیفه مجلس است. کارگران وقتی به سرکار می روند, باید امنیت را رعایت کنند. اجرای ماده 7 قانون کار وظیفه دولت است.

توفیقی با اشاره به ماده 41قانون کار گفت:همه سال ها نمایندگان کارگران دور هم جمع می شوند و حقوق تعیین می کنند, اما به دلیل بی کفایتی دولت ها دقیقاً‌یک ماه بعد از فروردین عدد افزایش حقوق بی اثر می شود. تا زمانی که دولت ها کنترل بازار را نداشته باشند و قوه مقننه از دولت طرح پرسش برای قیمت ها نداشته باشد,قطعاً‌به جایی نخواهیم رسید. تورم در خوراکی ها و آشامیدنی ها بسیار بالا است وهیچ اتفاق جدیدی رخ نمی دهد.

رییس کمیته دستمزد کانون عالی شورای اسلامی کاربا اشاره به تعطیلی های کسب و کار گروه 2و 3و 4 برای کنترل شیوع کرونا گفت: این گروه از کارگران معمولاً‌در بخش غیر رسمی و خدمات مشغول فعالیت هستند وهمین مسئله باعث می شود تا با مشکلاتی روبرو شوند.

وی  گفت: وعده هایی که به کارگران داده می شود, همواره زیاد وشعاری بوده است وهیچ کدام عملی نمی شود. دولت هر از گاهی خبر از توزیع بسته های حمایتی می دهد اما هیچگاه خبری از بسته های حمایتی برای کارگران نیست.

 توفیقی با اشاره به عدم تصویب حق مسکن در دولت گفت: سال گذشته به بهانه سالگرد قانون کار, دولت "افزایش حق مسکن" را به کارگران هدیه داد و این کار بسیار بی معنا است. امسال نیز با وجود اینکه این مصوبه شورای عالی کار با قید فوریت به دولت رفته است, اما هنوز تصویب نشده است وعلت تعلل دولت مشخص نیست.

وی گفت: هیچ کس برای کارگران اقدامی نمی کند, همواره وعده می دهند و شعار می دهند اما اقدمی برای کارگران برنمی دارند. مسئولان به دنبال گرفتن ژست های عوام فریبانه هستند. اما این ژست ها دیگر جوابگو نیست. دولت برای کارمندان خود امکانات بسیاری قائل است. در دوران قرنطینه کارمندان دولت مورد حمایت قرار گرفتند اما این کارگران بودند که از همه چیز محروم ماندند.

توفیقی درباره واکسن کرونا برای کارگران گفت: اعلام کرده اند که کارفرمایان هزینه واکسن کارگران را بدهند, این در حالی است که در برخی بخش ها کارگران حقوق های 5تا 6 ماهه معوق دارند. به همین کارگران می گویند, کارفرمایان حقوق ما را بدهند واکسن نمی خواهیم. گلایه کارگران از نبود دستمزد مناسب و مطابق هزینه های زندگی و پرداخت به موقع است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای کارگران اجرای ماده 7

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزاد پیشکاری در اولین جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر با حضور مدیران ادارات تابعه و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی در سالن اجتماعات اداره کل کار استان برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری و همیاری ادارات تابعه وزارت کار در استان و همچنین تشکلات کارگری و کارفرمایی موفقیت‌هایی در حوزه‌های مختلف کسب شده که نشان از تعامل این ادارات با شرکای اجتماعی خود دارد، به وظایفی که هر کدام از ادارات و تشکل ها در قبال شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) دارند.

وی افزود: با توجه به شرح وظایفی که هر کدام از ادارات،‌ بانک ها و سازمان های زیر مجموعه وزارت کار دارند و همچنین با توجه به سیاست هایی که از سوی نظام و دولت برای تشکلات کارگری و کارفرمایی تبیین شده است، انتظار می رود در راستای تحقق شعار سال قدم برداشته و هر آنچه که در توان دارند برای محقق نمودن "جهش تولید با مشارکت مردم" انجام داده تا الگویی مناسب برای آحاد مختلف جامعه بوده و فرهنگ مشارکت مردمی را در جامعه تبیین کنند.

پیشکاری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی تجلیل از کارگران باید در جامعه تبیین شود، اظهار کرد: خدمت به جامعه شریف کارگران موجب افتخار است و دارای اجر معنوی و اخروی است و ما باید به این خدمتگزاری افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه آموزه های دینی ما به ما آموخته که کارگران را مورد تکریم و احترام قرار دهیم، تصریح کرد: جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است و می بایست ادارات دولتی و بخش خصوصی در هفته کارگر حضور پر رنگ داشته و خدمات این قشر زحمتکش به سمع و نظر مردم برسد.

مدیر کل کار کردستان ضمن تشریح برنامه های پیشنهادی گرامیداشت هفته کارگر، گفت: تجلیل از خانواده شهدای کارگر و غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، اعزام کارگران برای دیدار با مقام معظم رهبری، انعکاس دستاوردهای دولت در زمینه خدمت رسانی به جامعه کارگران و کارفرمایان، دیدار تشکلات کارگری استان با نماینده ولی فقیه و استاندار، دیدار با کارگران آسیب دیده، حضور در نماز جمعه و برپایی میز خدمت، حضور در برنامه های رادیویی و تلویزیونی، نشست خبری و تجلیل از کارگران، ورزشکاران و کارفرمایان نمونه، از جمله برنامه های پیشنهادی قابل اجرا در این هفته است.

گفتنی است در این نشست هر یک از مدیران ادارات تابعه وزارت کار در استان و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص تدوین برنامه های هفته کارگر پرداختند و بر همکاری و تعامل همه جانبه با دبیرخانه کمیته گرامیداشت هفته کارگر در استان اعلام آمادگی همه جانبه کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896529

دیگر خبرها

  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • تعطیلی پنجشنبه‌ ها شامل کارگران هم می‌ شود ؟
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان