Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:12:07 GMT

۵۷ درصد کارگران ساختمانی گنبدکاووس بیمه نیستند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۵۳۵۱

۵۷ درصد کارگران ساختمانی گنبدکاووس بیمه نیستند

وحید قاسمی روز شنبه همزمان با روز جهانی کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شغل کارگری بویژه درحوزه ساختمان سخت و با خطرات زیادی همراه است و باید نسبت به بیمه تامین اجتماعی این قشر اقدام شود.

وی بابیان اینکه حضور ثابت کارگر ساختمانی در محل کار یکی از معیارهای اصلی اداره تامین اجتماعی برای بیمه کارگران ساختمانی است، افزود: این معیار سبب شده تا بیمه کارگران این بخش روند کاهشی داشته باشد زیرا در برخی روزها که ساخت و ساز وجود ندارد، کارگر مجبور است برای تامین مخارج زندگی، کار دیگری انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی اضافه کرد: در چنین مواردی وقتی بازرس اداره تامین اجتماعی متوجه حضور کارگر در شغلی غیر از ساختمان می‌شود، اقدام به حذف فرد از بیمه کارگری می‌نماید و همین علت، سبب کاهش آمار بیمه کارگران ساختمانی در گنبدکاووس شده است.

رییس انجمن صنفی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان گنبدکاووس ادامه داد: در برخی مواقع نیز کارفرما به توافق خود برای پرداخت دستمزد و بیمه کارگر که ضعیف‌ترین قشر جامعه است، عمل نمی‌کند.

در همین پیوند رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، جمعیت کارگری این شهرستان را ۷۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت که فقط ۴۵ هزار نفر از آنان بیمه تامین اجتماعی هستند.

عبدی بدراق نژاد افزود: علت حذف بیمه برخی کارگران ساختمانی به سبب تغییر نوع فعالیت آنها است زیرا درصورتی که برای آنها در محیط کار (خارج از کار ساختمانی) حادثه‌ای رخ دهد، بیمه نمی‌تواند به آن ورود کند و کارگر در این بخش متضرر می‌شود.

وی بابیان اینکه هر بیمه شده تامین اجتماعی باید در حوزه بیمه‌ای خود فعالیت داشته باشد، اضافه کرد: باتوجه به حساسیت کار کارگران و احتمال بروز حوادث و مشکلات ناشی از آن، تاکید دولت بر بیمه شدن کارگران است.

بدراق نژاد ادامه داد: دولت با اجرای طرح‌های مختلف کارفرمایان را تشویق به بیمه کارگران می‌کند که یکی از این برنامه‌ها، طرح مشوق‌ بیمه‌ای به منظور تشویق و ترغیب کارفرمایان برای بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کارگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی‌ها است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این طرح، کارفرمایان می‌توانند هر میزان نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت از بین دانش آموختگان دانشگاهی جذب کنند و دولت حق بیمه سهم کارفرما را تا ۲ سال پرداخت می‌کند.

وی افزود: با اجرای طرح مشوق بیمه‌ای و یارانه دستمزد از سال ۹۹ تاکنون ۳۲۰ نفر از جامعه کارگری گنبدکاووس بیمه شدند.

شهرستان گنبدکاووس ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس کارگر گلستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس کارگر گلستان گنبدکاووس کارگر گلستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور کار و رفاه اجتماعی کارگران ساختمانی تامین اجتماعی بیمه کارگران بیمه کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

تین نیوز

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد