Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حاج عابدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از کشاورزان در سال زراعی جاری ۵۰ هزار ریال تعیین شد، افزود: سال گذشته خرید تضمینی گندم ۲۵ هزار ریال بود که امسال به ازای هر کیلوگرم ۴۰ هزار ریال رسید و با پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی ۱۰ هزار ریال هم به‌عنوان جایزه تحویل گندم در نظر گرفته شد و در مجموع به ازای هر کیلو گندم به ۵۰ هزار ریال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قیمت جدید هنوز رسمی ابلاغ نشده اما بطور قطع این مبلغ به‌عنوان ملاک خرید تضمینی گندم امسال محسوب می‌شود ادامه داد: اداره کل غله متولی خرید تضمینی است و مجموعه سازمان تعاون روستایی با همکاری شبکه تعاونی‌های روستایی و تعاونی‌های تولید در اقصی نقاط استان، به‌عنوان مباشر خرید اقدام می‌کند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: امسال با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و افزایش قیمت محصولات و نهاده‌های کشاورزی انتظار داشتیم که دولت هم در زمینه قیمت گندم تضمینی تجدید نظر کند.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۹۳ درصد گندم تضمینی استان معادل ۱۱۲هزار تن توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شد.

حاج عابدی اضافه کرد: ۴۲ مرکز خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در استان فعال خواهد شدو بازدیدهای مقدماتی و نظارت‌های فنی از این مراکز انجام شده است و عملیات خرید تضمینی گندم بر اساس دستورالعمل‌های فنی و بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز خواهد شد.

کشت گندم در اصفهان کاهش می‌یابد

وی خاطرنشان کرد:امسال میزان تولید گندم در این استان با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال زراعی جاری کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان بیان کرد: سال گذشته ۳۲۰ هزار تن پیش بینی تولید گندم در استان اصفهان بود که این رقم در سالجاری به حدود ۲۰۰ هزار تن رسیده است و مجموعه تعاون روستایی برای خرید تضمینی گندم در استان از آمادگی لازم برخوردار است.

حاج عابدی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در سال زراعی جاری در استان اصفهان افزود: امسال به‌واسطه جریان نداشتن آب در رودخانه زاینده رود و تغذیه نشدن سفره های آب زیر زمینی و چاه‌های حریم این رودخانه با کاهش عملکرد و تولید گندم در استان مواجه هستیم.

وی با اشاره به پراکنش و گستردگی دیم زارها در سمیرم و غرب استان ابراز امیدواری کرد که در سالجاری بارندگی در این خطه افزایش پیدا کند در غیر این صورت برداشت گندم دیم در اصفهان کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان ادامه داد: آمادگی کامل برای خرید تضمینی گندم توسط این مجموعه در استان وجود دارد و امیدواریم رقم قابل توجهی در این زمینه محقق شود.

وی اضافه کرد: عملیات برداشت و خرید تضمینی گندم بطور معمول از اوایل خرداد از شهرستان‌های شمالی استان  از جمله کاشان، آران و بیدگل و اردستان آغاز خواهد شد و اولین مرکز خرید استان در مهاباد اردستان قرار دارد و پس از شروع عملیات برداشت به‌تدریج به شهرستان‌های سردسیر استان خواهد رسید.

سال گذشته افزون بر ۳۱۰ هزار تُن گندم از مزرعه‌های استان اصفهان برداشت شد.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار، برابر ۳.۵ درصد از مساحت این استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۲۹۰ هزار هکتار از آن زیر کشت رفت.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم تعاون روستایی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی گندم تعاون روستایی اصفهان اخبار کنکور سازمان تعاون روستایی خرید تضمینی گندم استان اصفهان سال گذشته هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران

حشمت عزیزان  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در آیین جشن برداشت گندم در شهرستان دهلران اظهار کرد: سال گذشته ۶ هزار تن کلزا در استان تولید شد که امسال بیشینه میزان برداشت در استان شکسته شد.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۳۹۹ هزار تن گندم در استان تولید که از این میزان گندم ۳۲۴ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه ۶۵ هزار تن سطح زیر کشت گندم آبی و ۹۲ هزار تن گندم دیم در استان است، یادآور شد: علت افزایش تولید در استان و کشور نگاه راهبردی نظام و رهبری و طرح احیای ۵۰ هزار هکتار اراضی بوده است.

عزیزان با بیان اینکه پیش‌بینی تولید گندم برای سال زراعی جاری در استان هم حدود ۴۰۰ هزار تن است، گفت: خرید تضمینی گندم در استان با تشکیل ستاد برداشت غلات و کمیته خرید تضمینی گندم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این کمیته در تمامی شهرستان های استان تشکیل شده است، یادآور شد: قیمت تضمینی خرید گندم در سال جاری ۱۷۵ هزار ریال است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران