Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛ سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اظهار داشت: به محض اینکه شرکت‌ها درخصوص واریز سود سهام عدالت اقدام کنند، مشمولان سود سال ۹۸ را دریافت خواهند کرد.

به گفته فهیمی، هنوز پنج شرکت سود سهام‌داران را واریز نکرده‌اند. اگر این پنج شرکت نسبت به واریز سود اقدام نکنند، مطابق با قانون، جریمه و اسامی آنها اعلام عمومی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعلام عمومی، ضمانت اجرایی قوی خواهد داشت.

شرکت در رای‌گیری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت تصریح کرد: از امروز ۳۰ میلیون سهامدار سجامی می‌توانند طبق زمان‌بندی اعلام شده، به سایت دیما مراجعه و در رای‌گیری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری شرکت کنند. اطلاعات برگزاری انتخابات هر شرکت در سامانه دیما درج شده است و هر یک از سهامداران باید با ورود به سامانه دیما در زمان مقرر نسبت به اعمال رای اقدام کنند. 

وی افزود: ۶۰درصد از مشمولانی که روش مدیریتی غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، سجامی شدند و اگر افراد فوت شده و زیر ۱۸ سال را در نظر بگیریم، ۷۵درصد این افراد، در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند و می‌توانند وارد دیما شده و رای دهند.

فهیمی اضافه کرد: سهام‌داران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های قزوین، کرمانشاه، گیلان و هرمزگان تا پایان روز جاری می‌توانند با وارد شدن به سامانه دیما، رای دهند. برگزاری مجمع با انتخابات شرکت سرمایه‌گذاری قزوین آغاز شده، اما تاکنون تعداد سهام‌داران به حد نصاب نرسیده است. (گفتنی است اگر برگزاری مجامع در مرتبه نخست به حد نصاب نرسد، ۱۰روز دیگر بدون اینکه به حضور حد نصاب سهام‌داران نیاز باشد، انتخابات برگزار خواهد شد)

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خاطرنشان کرد: زمان برگزاری مجمع هر استان از طریق ارسال پیامک به سهامداران، اطلاع‌رسانی خواهد شد. مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که دارایی سهام عدالت باید به مردم داده شود و سهام‌داران درحال حاضر مدیر و مالک سهام خود هستند. وظیفه سهام‌داران این است که به اگهی شرکت‌ها توجه و اطلاعیه‌ها را به صورت مستمر، پیگیری کنند. 

به گفته فهیمی، نکته مهم برای هیأت مدیره شدن، سهامدار بودن است؛ اشخاصی که مشمول سهام عدالت هستند و افرادی که پس از باز شدن نماد، سهام خریده‌اند نیز سهامدار محسوب می‌شوند. بیش از دو هزار  نفر برای عضویت در هیات مدیره شرکت‌ها، کاندید و از این میان بیش از ۷۵۰ نفر تایید صلاحیت شده‌اند. سهامداران می‌توانند افراد حقیقی یا حقوقی محسوب شوند. 

راه‌اندازی سامانه دیما

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت درخصوص انتخابات الکترونیکی تصریح کرد: برگزاری مجمع عمومی شرکت‌ها به صورت الکترونیکی، زیرساخت جدیدی است که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه سالهای زیادی است که بر روی آن کار می‌کند. البته شرایط کرونایی نیز انگیزه ما را برای این اقدام بیشتر کرد. از سوی دیگر برخی از شرکت‌ها میلیون‌ها سهامدار دارند و انتخابات الکترونیکی این مجامع، اجتناب‌ناپذیر بود.

فهیمی افزود: بر این اساس، سامانه دیما راه‌اندازی شد تا ثبت‌نام‌کنندگان سجام بتوانند از طریق این سامانه، در مجامع عمومی شرکت‌ها حضور یابند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه همچنین درخصوص آزادسازی ۴۰درصد باقی‌مانده سهام عدالت گفت: امکان خرید و فروش سهام عدالت، تابعی از شرایط بازار است. اگر شرایط طوری پیش رود که امکان فروش همه متقاضیان فراهم شود، مابقی سهام نیز آزاد خواهد شد.

پربیننده ترین هر مشمول سهام عدالت در هر استان چقدر دارایی دارد؟ مروری به عملکرد بورس در هفته اول اردیبهشت۱۴۰۰ حمایت رانتی در برابر حمایت اصولی از بازار سرمایه بازدهی منفی همه بازار‌ها به جز بورس / زیان بازارها طی پنج هفته متوالی در هفته‌ای که گذشت چه بر سر بورس تهران آمد؟ / مهم‌ترین اخبار بورسی این هفته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت سرمایه گذاری سامانه دیما سهام داران سهام عدالت خواهد شد سود سهام شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟

غلامعلی حداد عادل در نشست ملی مدیران مدارس غیردولتی و هیات امنایی با بیان اینکه اگر قصد تاسیس مدارس غیردولتی این باشد که مستقل از سطح اقتصادی به فرزندان رسیدگی کنیم افزود: مدارس غیر دولتی می‌توانند در پیشرفت کشور و آموزش اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه هر فرزندی از ایران به عنوان یک استعداد و سرمایه است افزود: زمانی که یک فرد هزینه تحصیل فرزند خود را در مدارس غیردولتی پرداخت کند این امکان فراهم می‌شود که آموزش و پرورش این هزینه را صرف دانش آموزانی کند که امکان مالی پایینی دارند.

رئیس فرهنگستان زبان وادب فارسی با اشاره به اینکه هر دانش‌آموز در هر مدرسه‌ای باید به گونه‌ای آموزش ببیند که سرباز نظام باشد ادامه داد: مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن افرادی باشند که با پول و مالیات این کشور تحصیل می‌کنند، اما در موقع خدمت به خارج از کشور می‌روند.

حداد عادل با بیان اینکه ۲۴ مدرسه در نقاط محروم سیستان و بلوچستان با سه هزار دانش آموز وجود دارد، گفت: برای این مدارس بلوچستان از دانشجو‌های حقوق دانشگاه تهران برای تدریس استفاده کردیم و اکنون همان دانش آموزان معلم شدند و به چرخه تحصیل آن منطقه بازگشتند.

وی عنوان کرد وظیفه ما تربیت نیروی انسانی ماهر و مومن است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • گام پایانی برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس
  • خریداران پرسپولیس و استقلال تا فردا باید 10 درصد پول را واریز کنند
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟