Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌ها و عدم رعایت فاصله اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد فضا را برای یکه تازی کرونا فراهم کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج ، بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌ها و عدم رعایت فاصله اجتماعی از جمله حضور گسترده در مراسم‌های عزا و عروسی در کهگیلویه و بویراحمد فضا را برای یکه تازی کرونا فراهم کرده تا جایی که تعطیلی بازار در استان وارد سومین هفته متوالی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند ماه سال 98 در استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شد و از ابتدا تاکنون بیش از  52 هزار و 600 مورد کرونایی مثبت در این استان به ثبت رسیده است.

به گفته پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد دورهمی‌ها و نشست‌های انتخاباتی در استان همچنان کانون شیوع ویروس کرونا به شمار می‌روند و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شده تا با وجود اعمال محدودیت‌های سه هفته‌ای برای گروه‌های شغلی دوم، سوم و چهارم در استان، وضعیت کرونایی تغییری نکند و به اجبار وارد چهارمین هفته از اعمال محدودیت‌ها شویم.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 255 هزار 670 مورد مراجعه به بیمارستان‌های استان ثبت شده و تعداد 16 هزار 296 بیمار در بیمارستان‌های کرونایی بستری شده‌اند و تعداد 15 هزار 776 مورد ترخیص ترخیص بیمار ثبت شده‌ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 38 هزار و 329 مرود کرونایی در استان به بهبودی کامل رسیده‌اند و تعداد پنج هزار و 128 بیمار در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

یزدانپناه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 520 مورد بیمار در بیمارستان‌های معین کرونایی استان بستری هستند، که از این تعداد 225 نفر کرونایی قطعی و 34 مورد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی فوت شدگان در استان 67 سال و میانگین سنی مبتلایان 43 سال است، افزود: 591 مورد فوت کرونایی در استان ثبت شده که از این تعداد 518 مورد دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

یزدانپناه خاطرنشان کرد: 17 هزار و 152 دوز واکسن کرونا به استان وارد شده‌است، که قریب به 12 هزار و 229 واکسن به گروه‌های تزریق شده‌است.

وی افزود: جواب تست‌های کرونا فقط از طریق آزمایشگاه مرجع قابل دریافت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به شروع فصل گرما در استان و استفاده از کولر هشدار داد و گفت: احتمال انتقال ویروس کرونا طریق کولر وجود دارد، از مردم تقاضا داریم در رعایت دستورالعمل‌ها دقت لازم را داشته باشند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران کاهش یافت/ بیم مسئولان از شیوع مجدد کروناروند با ثبات کرونا در 25 استان /80 درصد بیماران پیک چهارم به کرونای انگلیسی مبتلا هستنداحتمال ورود کرونای هندی به استان قزوین / 2 تاجر هندی مبتلا به کرونا از 10 روز قبل ‌در یکی از هتل‌های شهر اقامت داشتند

دکتر محمد مهدی بانشی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست اظهار داشت: در طی بازدیدهای صورت گرفته از سطح بازار استان در هفته گذشته 266 صنف متخلف پلمپ شدند.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: با توجه به آمار ارائه شده در روزهای آینده باید شاهد افزایش تعداد مبتلایان، موارد بستری و مرگ و میر باشیم.

متأسفانه بی‌توجهی برخی از افراد باعث شده تا روند شیوع ویروس کرونا به سمت نقطه مطلوب پیش نرود و این بی‌مبالاتی باعث به خطر افتادن سلامت، اقتصاد و معیشت مردم شده‌ است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کرونا خسارت بسیاری به ما وارد کرده و هم‌اکنون مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند و دانش‌آموزان و دانشجویان به سختی با بستر شاد و دیگر بسترها آموزش می‌بینند.

کلانتری گفت: همه تلاش برای این است که وضعیت کرونایی استان از قرمز به سمت نارنجی، زرد و آبی برود تا گروه‌های شغلی بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی گفت: با درک تمام مشکلات و دردهای اصناف، اما با توجه به ثبات وضعیت قرمز و نارنجی در استان محدودیت‌های کرونایی مطابق با تصمیم ستاد ملی کرونا به مدت یک هفته دیگر تمدید می‌شود.

حسین کلانتری بیان کرد: افراد بدانند که دور زدن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جز مرگ و میر و خسارت به زندگی مردم نتیجه‌ای نخواهد داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر فرهنگ‌سازی مبارزه با کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به شروع شب‌های قدر برگزاری مراسم در وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است و اگر مراسمی در این شب‌ها برگزار می‌شود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در مکان‌های باز باشد.

انتهای پیام/541/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد رعایت دستورالعمل ها شیوع ویروس کرونا بی توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۶۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، آرش مصلح گفت: سد کوثر ۱۰۰درصد پر شده و سرریز شد، سد چم‌شیر قریب به ۷۰۰ میلیون متر مکعب گنجایش دارد و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب سیلاب را مهار کرده است، همچنین ظرفیت ۹ میلیون متر مکعبی سد شاه قاسم یاسوج نیز در حال تکمیل شدن است و در همین هفته سر ریز خواهد کرد. وی اظهار کرد: میانگین بارش استان به حدود ۶۴۰ میلی متر در سال آبی جاری رسیده که حدود ۵.۶ درصد افزایش بارش را نسبت به دراز مدت داشته است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشترین بارش استان در ایستگاه‌های باران سنجی طسوج در شهرستان چرام به میزان ۱۳۳۰ میلی متر و ایستگاه دشتروم بویراحمد با حدود ۱۲۰۰ میلی متر به ثبت رسید. مصلح با بیان اینکه وضعیت سد‌های استان نرمال است و هیچ‌گونه مشکلی برای تامین آب شرب صنعت و کشاورزی نداریم، تصریح کرد: در سد کوثر تامین آب در همه بخش‌ها با اطمینان بالا در حال انجام است و در مورد سد شاقاسم هم نگرانی نخواهیم داشت، زیرا ظرفیت آن درحال تکمیل شدن است. وی بیان کرد: همچنین در سد چمشیر نیز حجم آب این سد به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده که قاعدتا امکان استارت نیروگاه‌های برقابی این سد در فصل تابستان وجود خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • آغاز مرحله جدید طرح یسنا در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح