Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:00:04 GMT

نمایشگاه مجازی قرآن نقطه عطفی در استفاده از فضای مجازی است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۶۸۵۹

نمایشگاه مجازی قرآن نقطه عطفی در استفاده از فضای مجازی است

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا سید عباس صالحی در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم در جمع خبرنگاران گفت: در همین فرصت کوتاهی که نمایشگاه مجازی قرآن افتتاح شد بیش از ۱۳۵ هزار نفر به سایت نمایشگاه مراجعه کردند و این مساله نشان دهنده این است که ما یک فرصت خاصی را می توانیم برای ارتباط مردم خودمان، مردم جهان اسلام و بشریت در تعامل با قرآن داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمایشگاه قرآن که امسال به صورت مجازی برگزار می شود، فرصت خاصی را برای بخش های مختلفی که در این نمایشگاه و نیز یک فضای متفاوتی را ایجاد می کند. نمایشگاه قرآن در مصلای امام خمینی (ره) در سال های مختلف با حضور فیزیکی مولدان عرصه قرآنی و همچنین بازدیدکنندگان روبرود بود ولی امسال ما یک رویداد خاص را به اعتبار شرایط کرونایی داریم که نمایشگاه قرآن با این اتفاق خاص تحولی را در شیوه و روش دارد. 

صالحی ادامه داد: در بخش فروشگاهی این نمایشگاه، ناشران و فعالانی هستند که به عرضه نرم افزارهای قرآنی می پردازند و طبیعی است که این شرایط، فضایی را آماده می کند برای این که مجموعه های وسیع تری از مولدان حضور داشته باشند.

شرایط متفاوت در بخش فروشگاهی

وی تاکید کرد: اگر در سال های قبل ناشران و مولدان نرم افزاری محدودی در نمایشگاه به دلیل برگزاری در تهران، حضور داشتند اما الان مجموعه وسیعی از ناشران و مولدان معارف قرآنی کشور در آن حضور دارند. همچنین از نظر فضای حضور، فضای وسیعتری را در اختیار داریم. افرادی که می توانستند از نمایشگاه بهره برداری کنند، با توجه به این که نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار می شد به طور طبیعی به تهرانی ها محدود می شد ولی فضای نمایشگاه مجازی قرآن برای تمام مردم ایران و کسانی که می توانند از طریق فضای مجازی به این مجموعه اتصال پیدا کنند، قابل بهره برداری است و این مساله نشان می دهد که ما می توانیم شرایط متفاوتی را در ارتباط با بخش فروشگاهی نمایشگاه داشته باشیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در بخش محتوایی نیز ما مجموعه های مختلف مولدان معارف قرآن را در سطوح مختلف مانند تلاوت و حفظ، معرفت و آموزش و پژوهش داریم. تعداد محدودی از موسسات مختلف قرآنی در سال های قبل فرصت ها و زمینه های حضور را در نمایشگاه فیزیکی داشتند ولی امسال حجم قابل توجهی از موسسات و مولدان قرآنی به اعتبار این که نیازی به حضور فیزیکی ندارند، در این نمایشگاه حضور می یابند و راه ارتباطی خود را با مخاطبان پیدا می کنند. 

فرصت گفت و گوهای قرآنی در سطح بین الملل

وی اضافه کرد: مجموعه های مختلفی که می خواهند از معارف قرآنی و مشاوره های قرآنی و آموزش های قرآنی استفاده کنند، می توانند در سطح گسترده جامعه ایرانی بلکه جامعه جهانی در این نمایشگاه استفاده کنند. البته در سطح بین المللی امسال در نخستین گام هستیم و در سال های آینده می توان شاهد گسترش این بخش بود ولی امسال متفکران و اندیشمندان قرآنی جهان اسلام در وبینارها و فضاهای گفت و گوهای فرهنگی حضور دارند. به این ترتیب یک فرصت گفت و گوی قرآنی در بستر فضای مجازی ایجاد می شود.

صالحی افزود: این نخستین گام می تواند نقایص و مشکلاتی را نیز داشته باشد ولی امیدواریم بتواند نقطه عطفی باشد برای این که بتوانیم از فضای مجازی به عنوان یک بستر تحول انس به قرآن، محبت به قرآن، معرفت به قرآن و عمل به قرآن پیدا کنیم. 

به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم با شعار قرآن، کتاب رشد و رویش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز هجدهم ماه مبارک رمضان به صورت ۲۴ ساعته به مدت ۱۰ روز یعنی تا بیست و هفتم ماه رمضان از طریق مجازی در دسترس علاقه مندان به قرآن کریم است.  

در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد و امکان عرضه و فروش تمام کتاب های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است. 

بستر این نمایشگاه همچون نمایشگاه مجازی کتاب است که سال گذشته برای اولین بار به دلیل ویروس کرونا از سوی خانه کتاب برگزار شد و در آنجا ناشران ثبت اثر می کردند و بازدیدکنندگان کتاب مورد نظر خود را از انتشاراتی که کتاب را ارائه کرده بود، انتخاب کرده و در سبد خرید قرار می دادند. خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن انتخاب شده است. 

عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته در نشست خبری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم از اختصاص ۱۲ هزار بُن خرید به فعالان قرآنی خبر داد و گفت: این بن های خرید به تمام حافظان، قاریان، خادمان قرآنی، مدرسان قرآنی، نویسندگان قرآنی، مدیران موسسات قرآنی، هنرمندان قرآنی که در جشنواره های آیات رتبه کسب کرده اند و خبرنگاران قرآنی تعلق خواهد گرفت که آمار این افراد در اختیار خانه کتاب قرار گرفته است.

قرار است در این نمایشگاه ۳۰ وبینار تخصصی در حوزه های گوناگون فرهنگ قرآنی برگزار شود که ۱۰ وبینار در سطح بین المللی و با حضور میهمانان برجسته فرهنگ قرآنی و اسلامی از ۱۰ کشور خواهد بود.

یکی از ویژگی های نمایشگاه مجازی قرآن کریم این است که بر اساس توافق صورت گرفته میان شرکت ملی پست با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب های خریداری شده توسط بازدیدکنندگان از نمایشگاه به صورت رایگان ارسال می شود و هزینه ارسال پست در واقع توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سید عباس صالحی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی قرآن کریم فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سید عباس صالحی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویروس کرونا سید عباس صالحی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی قرآن کریم فضای مجازی اخبار کنکور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی قرآن کریم نمایشگاه قرآن بخش فروشگاهی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پیامی در فضای مجازی نوشت: «بخوانیم و بسازیم» به عنوان شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.» - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در فضای مجازی نوشت: «بخوانیم و بسازیم» به عنوان شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.» 

«بخوانیم و بسازیم» شعار محوری فعالیت‌های کتابی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1403 نیز خواهد بود.

لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!

شعار سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و فعالیت‌های سال گذشته (1402) «آینده خواندنی است» بود که با استقبال مردم نیز مواجه شد. سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز با شعار «با کتاب سلامتیم»‌ برگزار شده بود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 19 تا 29 اردیبهشت (1403) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد
  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها