Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:24:30 GMT

نرخ مصوب نهاده‌های دامی افزایش یافت/ نرخ شیرخام بازنگری شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۶۸۶۵

نرخ مصوب نهاده‌های دامی افزایش یافت/ نرخ شیرخام بازنگری شود

مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تمام مراتع استان و زمین‌های چراگاهی استان خراسان رضوی به دلیل کاهش بارندگی‌ها همه خشک شده است، اظهار داشت: امیدواری دامداران به این بود که در فصل بهار بخشی از خوراک دام‌هایشان را از طریق مراتع تأمین کنند که با توجه به وضعیت ایجاد شده چنین امکانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین هراتی با اشاره به مشکل کمبود نهاده‌های دامی در این استان افزود: شرایط فعلی باعث شده کشتار دام مولد نیز داشته باشیم چرا که دامداران توان تأمین خوراک دام را ندارند بویژه درباره دام سبک این مساله شدیدتر است چون در فصل بهار عمده علوفه دام‌های سبک از مراتع تأمین می‌شود.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در این زمینه گفت: در همین راستا ۱۶ هزار و ۷۰۰ هزار جو بابت خشکسالی وارد استان شد که اکنون در حال توزیع آن هستیم.

هراتی با اشاره به افزایش نرخ نهاده‌های دولتی نیز گفت: با اعمال افزایش نرخ، قیمت سویا به ۳,۴۰۰ تومان رسید. جو ۱,۸۰۰ تومان و ذرت نیز به ۱,۹۰۰ تومان رسید که این امر افزایش قیمت تمام شده تولیدات دامی از جمله گوشت و شیر را به دنبال دارد. البته با این وجود قیمت شیرخام همان ۴,۵۰۰ تومان سال گذشته است و از ستاد تنظیم بازار انتظار داریم قیمت جدید شیرخام را با توجه به هزینه‌های تمام شده تولید، بررسی و اعلام کند.

هراتی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت رفع معضل خشکسالی، افزود: یکی از این اقدامات در راستای جذب علوفه از استان‌هایی بوده که کمتر درگیر خشکسالی بوده‌اند.

وی گفت: همچنین امکان واردات یونجه از کشور قزاقستان به مشهد از مرز سرخس فراهم است به شرط اینکه دولت تأمین ارز با قیمت ارز دولتی را فراهم کند چون غیر از آن با ارز آزاد واردات مقرون به صرفه نیست.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: با توجه به مشکل تأمین ارز دولتی، پیشنهاد ما این بوده که اجازه تهاتر کالا صادر شود تا بتوانیم در ازای صادرات محصولات مازاد از جمله شیرخشک، کره، خامه و حتی تلیسه را صادر و در ازای آن علوفه و نهاده وارد کنیم.

کد خبر 5201888 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاده های دامی خشکسالی شیر خام ویروس کرونا بانک مرکزی ایران قیمت نفت قیمت دلار اقتصاد آمریکا شاخص کل بورس تولید نفت دلار وزارت جهاد کشاورزی کرونای هندی بورس تهران بورس بازار سرمایه تولید گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسینی گفت: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مرکزی از مرز یک میلیون و ۷۳ هزار نفر فراتر رفت و به عنوان پنجمین استان کشور بالاترین پوشش بیمه‌ای را در کشور داریم.
او عنوان کرد: جمعیت کارگری استان از ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسیده که هفت و ۱۷ دهم درصد افزایش بیمه شدگان اجباری و یا کارگری را شاهد هستیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی در خصوص کاهش مقرری بگیران بیمۀ بیکاری نیز گفت: کاهش مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری از سه هزار و ۲۸۸ نفر مشمول به حدود سه هزار نفر ناشی از اشتغال این افراد است.
حسینی از افزایش هزار کارگاه‌های فعال در سال گذشته خبر داد و افزود: اقدامات دولت در کنار تلاش صنعتگران و نیز اقدامات حمایتی صورت گرفته در اداره کل تأمین اجتماعی استان، موجب شد تا کارگاه‌هایی که به دلایلی کارگران خود را بیمه نکرده بودند، شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این امر ناشی از ارتقاء بازرسی‌ها بوده است.
مدیر‌کل تأمین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: در سال جهش تولید، سعی خواهیم کرد که مجموعۀ اقدامات ما در راستای حمایت از چرخۀ تولید کشور قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • انتقاد عضو شورا از افزایش خارج از مصوب کرایه‌ها در برخی خطوط تاکسیرانی در پایتخت
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین