Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@11:17:34 GMT

واکنش طالبان به آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۸۰۰۴

واکنش طالبان به آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، طالبان در واکنش به بد عهدی آمریکا در خروج دیر هنگام نیروهای این کشور از افغانستان تهدید کرد که این اقدام بدون جواب نخواهد ماند.

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد اینکه خروج نیروهای اشغالگر از افغانستان از اول ماه می که در توافقنامه تعیین شده بود، با تأخیر همراه شده، سرپیچی محسوب شده و راه هرگونه اقدام مناسب را برای این گروه در برابر نیروهای اشغالگر باز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین در ادامه این گروه تصریح کرده که اکنون منتظر هستند تا رهبری این گروه با درنظرداشت استقلال کشور، ارزش‌ها و منافع مردم خود چه تصمیمی می‌گیرد و مطابق با آن اقدام خواهد شد.

 در پی اعلام رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی، وزارت دفاع افغانستان امروز شنبه (11 اردیبهشت، 1 می) از آغاز روند تخلیه و واگذاری پایگاه‌های آمریکایی به نیروهای دولتی افغان خبر داد.

یک منبع آگاه به خبرگزاری الجزیره گفت که کمیته‌های مشترکی برای نظارت بر تحویل پایگاه‌های آمریکایی به نیروهای دولتی افغانستان تشکیل شده است.

براساس توافق‌نامه دوحه، روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان باید تا روز شنبه به پایان می‌رسید، اما رییس‌جمهور آمریکا به‌تازگی اعلام کرد که این نیروها تا یازدهم سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد؛ موضوعی که طالبان آن را نقض توافق نامه دوحه و بدعهدی آمریکا می‌دانند.

طالبان در واکنش به بدعهدی آمریکا در خروج نیروهای این کشور از افغانستان اعلام کردند تا زمانی که نیروهای خارجی حضور داشته باشند در هیچ نشست و مذاکره‌ای برای صلح شرکت نخواهند کرد؛ موضوعی که موجب نگرانی مقامات و رهبران سیاسی افغانستان شده است.

گروه طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت تعیین‌شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق‌نامه‌ی دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.

انتهای پیام/ 

منبع: تقریب

کلیدواژه: خروج نیروهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم