Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@18:19:59 GMT

آلمان نيروهاي خود را از افغانستان خارج مي کند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۸۷۴۰

خبرگزاری آریا- آلمان با 1 هزار و 100 نیرو، در رتبه دوم کشور‌هایی قرار دارد که بیشترین نیرو‌ها را در افغانستان دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز از برلین، وزارت دفاع آلمان اعلام کرد: همزمان با اقدام آمریکا و ناتو برای پایان دادن به ماموریت‌های خود در افغانستان پس از حدود دو دهه، ارتش آلمان نیز روز جمعه به آموزش نظامی نیرو‌های محلی در افغانستان پایان خواهد داد و بر خروج از این کشور متمرکز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که حضور در افغانستان، پس از جنگ جهانی دوم، مرگبارترین ماموریت نظامی آلمان بوده است.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و متحدان غربی اواسط ماه آوریل اعلام کردند حدود 10 هزار نیروی خود را که در افغانستان حاضر هستند، تا یازدهم سپتامبر از این کشور خارج خواهند کرد.
آلمان با 1 هزار و 100 نیرو، در رتبه دوم کشور‌هایی قرار دارد که بیشترین نیرو‌ها را در افغانستان دارند. طی دو دهه گذشته، آلمان بیش از 100 هزار سرباز به افغانستان اعزام کرد که بسیاری از آن‌ها در بیش از دو مقطع، در افغانستان فعالیت کردند.
با پایان عملیات، آلمان باید به خارج کردن حدود 800 کانتینر از تجهیزات خود مانند خودرو‌های زرهی، بالگرد، سلاح و مهمات مبادرت کند.
در مدت زمان حضور آلمان در افغانستان , 59 نیروی آلمان در افغانستان کشته شدند که 35 نفر از آن‌ها در نبرد‌ها یا حملات ستیزه جویان کشته شدند و از این نظر حضور در افغانستان، پس از جنگ جهانی دوم، مرگبارترین ماموریت نظامی آلمان بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آلمان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ ملت‌ها: لیست مهمان غیرمنتظره المپیک پاریس

به گزارش "ورزش سه"، میخاییل وینیارسکی سرمربی موفق لهستانی تیم ملی والیبال آلمان اسامی سی بازیکن را برای مسابقات لیگ ملت‌های والیبال مشخص کرد که همه ستاره‌ها در آن حضور دارند. آلمان اخیرا موفق شد به شکل ناباورانه‌ای جواز حضور در المپیک را کسب کند.

اسامی بازیکنان به تفکیک پست‌ها:

پاسورها: لوکاس کامپا، یان زیمرمن، یوهانس تیلیه، لئون درویساژ، اریک بورگراف و نئو لومن

قطر پاسورها: گئورگی گروزر، فیلیپ جان و یان بومه

سرعتی‌زن‌ها: فلوریان کراگه، آنتون برمه، توبیاس کریک، یوشوا کنستمان، کارلیتزک مولر، لوکاس مازه، یانیک گورالیک و سیمون تورویه

قدرتی‌زن‌ها: کریستین فروم، روبن شات، دنیس کالیبردا، موریتز کارلیتزک، تیم پیتر، موریتز ریچرت، اریک روهرز، توبیاس براند، تئو مووینکل، نیکو مِیِر و لورنز کارلیتزک

لیبرو‌ها: یولیان زینگر و گراون

دیگر خبرها

  • لیگ ملت‌ها: لیست مهمان غیرمنتظره المپیک پاریس
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • (ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!
  • آبگرفتگی خیابان‌های کاشان و عدم حضور نیروهای امدادی
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آغاز شمارش معکوس؛ احتمال قهرمانی رئال مادرید در لالیگا به فاصله ۳ هفته مانده تا پایان فصل
  • سپاه خادم و قوت قلب مردم است