Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@16:02:09 GMT

تظاهرات مردم انگلیس در اعتراض به افزایش قدرت سرکوب پلیس

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۸۸۵۹

تظاهرات مردم انگلیس در اعتراض به افزایش قدرت سرکوب پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، خیابان های لندن امروز شنبه بار دیگر صحنه تظاهارات اعتراض آمیز در واکنش به افزایش قدرت پلیس انگلیس بود.

اعتراض به افزایش قدرت پلیس انگلیس از ماه مارس آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این اعتراضات به تظاهرات «بیل را بکش» معروف شده اند.

در لایحه پیشنهادی برای افزایش اختیارات پلیس انگلیس، قدرت پلیس برای سرکوب اعتراضات در این کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان ارائه این لایحه به پارلمان انگلیس، اعتراضات پراکنده‌ای به ویژه در بریستول در جنوب غربی انگلیس شکل گرفت؛ جایی که اعتراضات به خشونت کشیده شد و وسایل نقلیه به آتش کشیده شدند.

در همین حال «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس از آنچه که او «حملات ننگین» به افسران پلیس توصیف کرد انتقاد کرده، اما معترضان پلیس انگلیس را به استفاده از تاکتیک‌های سنگین متهم کردند.

در تظاهرات امروز، معترضین در میدان «ترافالگار» لندن برای شرکت در اعتراضات تجمع کرده اند.

قتل زنی ۳۳ ساله به دست پلیس که در ماه مارس سال جاری رخ داد سبب شدت گرفتن اعتراضات علیه خشونت پلیس در انگلیس شده است.

کد خبر 5202109 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: خشونت پلیس انگلیس تظاهرات ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه عراق ایران عربستان سعودی انتخابات فلسطین جو بایدن برجام لبنان اوکراین افغانستان ترکیه پلیس انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده مردم مصر برای توقف جنگ علیه غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در کشورهای عربی اعتراضات در حمایت از غزه و محکومیت نسل‌کشی و جنایات ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

مردم مصر نیز شامگاه سه شنبه در حمایت از مردم غزه مقابل ساختمان اتحادیه روزنامه‌نگاران در قاهره دست به تظاهرات زده و خواستار توقف جنگ و برداشتن محاصره نوار غزه شدند.

مصری‌ها با سر دادن شعارهایی خواستار آتش بس و توقف دائمی جنگ علیه غزه شدند.

طی شش ماه گذشته مردم و شهروندان مصری با برگزاری تظاهرات مختلف در قاهره خواستار توقف جنگ شده‌اند.

جنگ علیه غزه در حالی ادامه دارد که هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه تاکید کرده است که ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بسیار کمتر از حد مطلوب است.

تور وینسلند اظهار داشت که بیمارستان‌ها نباید به عرصه جنگ و درگیری تبدیل شود و باید از آن‌ها حمایت کرد.

وینسلند تاکید کرد که قتل و کشتار غیرنظامیان در غزه به شکل بی‌سابقه‌ای انجام شده است.

وی گفت ما کشتار هزاران غیرنظامی فلسطینی که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند را محکوم می‌کنیم.

این مسئول سازمان ملل خاطر نشان کرد که مجازات دسته جمعی فلسطینیان در غزه به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

تور وینسلند تاکید کرد که گرسنگی در شمال غزه در آستانه وقوع است.

وینسلند تصریح کرد که حداقل ۲۶ حمله در مناطق توزیع کمک‌های بشردوستانه علیه فلسطینیان انجام گرفته است.

ساعاتی پیش، خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که نظامیان صهیونیست بیش از ۲۰۰ فلسطینی را در داخل بیمارستان شفای نوار غزه و اطراف آن به شهادت رساندند. پیکر ده‌ها شهید فلسطینی هنوز روی زمین در اطراف بیمارستان شفا افتاده است.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرده است که اشغالگران صهیونیست محاصره بیمارستان شفا را تشدید کرده و کادر درمان را در این بیمارستان بازداشت کرده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر با صدور بیانیه‌ای از بازداشت ۵۰۰ فلسطینی در اطراف بیمارستان شفا واقع در غرب شهر غزه خبر داد.

این تعداد شهروند فلسطینی از زمان حمله نظامیان صهیونیست در تاریخ ۱۸ مارس تاکنون بدون هیچ دلیل موجه بازداشت شده‌اند.

نظامیان صهیونیست طی روزهای گذشته حمله‌های وحشیانه خود را علیه بیمارستان‌های نوار غزه و به صورت مشخص بیمارستان‌های شفا و امل تشدید کرده‌اند.

علاوه بر بیمارستان امل، ارتش رژیم صهیونیستی از یک هفته قبل انواع جنایات وحشیانه را علیه آوارگان فلسطینی در بیمارستان شفای نوار غزه مرتکب شده است.

وب سایت آمریکایی پولیتیکو در گزارشی به اظهار نظر مقامات آمریکایی درباره واکنش رژیم صهیونیستی به قطعنامه آتش بس شورای امنیت پرداخته و در این ارتباط به نقل از سناتور کریس مورفی از سنای آمریکا نوشته است: «ما معتقد نیستیم که اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متعهد باشد.»

به گفته کریس مورفی، آمریکا بعد از این نبایستی سلاح‌های بیشتری را به اسرائیل بدهد، مگر اینکه در ارسال کمک به غزه پیشرفتی حاصل شود. این سناتور آمریکایی در واقع خواستار مشروط شدن ارسال سلاح به اسرائیل به شرط ارسال کمک به غزه شده است.

کد خبر 6063276

دیگر خبرها

  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • اتحادیه اروپا و توافقی دیگر برای سرکوب پناهجویان
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • تظاهرات گسترده مردم مصر برای توقف جنگ علیه غزه
  • تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی در پایتخت اردن علی رغم سرکوب
  • تظاهرات مردم ورامین در دفاع از مردم مظلوم غزه
  • تداوم حمایت مردم انگلیس از آرمان فلسطین