Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:28:51 GMT

اگر معلمی شغل نیست عشق و هنر است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۸۸۷۶

اگر معلمی شغل نیست عشق و هنر است

یادداشت روز شنبه حمایت میرزاده نماینده سابق مردم شهرستان گرمی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سخنگوی پیشین کمیسیون و آموزش و تحقیقات این نهاد چنین است:

روز معلم بهانه ای است برای گرامیداشت یادو نام معلمین شریف وطن وخداقوت خدمت خوبان همیشه عزیزی  که باهمه فراز ونشیب هاو دیکته های شاد و ناشاد،حضوری و غیرحضوری سرودخدمت وتعلیم وتربیت راصرفا خداپسندانه و عاشقانه می سرایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باکسب اجازه از محضربزرگواران اینجانب باپرهیز از روال مرسوم نگارش های آسمانی، عاطفی وادبی که گاهی  بیشتر بوی رفع تکلیف می دهد، از این مناسبت استفاده نموده ،به زعم خود برخی از واقعیت های مربوط به معلمین شریف را جهت اقدام عملی  مطرح می نمایم تا چه قبول افتد و چه درنظر آید.

1. رونمایی حقیقی ازواژه مقدس معلم :
کنون زمان آن فرارسیده است که ازواژه بحق و مقدس  (معلم)به نحواحسن رونمایی گرددزیرااگرمعلمی شغل نیست،عشق است وهنراست،ایثاراست وفداکاری..... (فلذ فقط معلم ،معلم است)این واژه فخیم بایستی مختص  شاغلین وزارت آموزش وپرورش باشدمختص کسانی باشدکه باوجود پایین بودن حقوق ومزایا، بارسنگین تعلیم وتربیت بچه های معصوم  رابه عهده گرفته وباتمام وجودکمربه خدمت درمدارس بسته اندچه بساافرادی که ازاین واژه مقدس سواستفاده نموده انددریغ ازاینکه حتی یک گام عملی درراستای این هدف والاداشته باشندفی المثل درخواست انتقال دائم  به وزارت آموزش وپرورش کرده باشند،البته مبرهن است که انتقال موقت برای اشتغال درپست های کلیدی وزارت آموزش وپرورش مدنظرنمی باشد.

2.ارج نهادن برمعلم ازدیدگاه والدین و دانش آموزان: 
افرادی که برای تدریس واردکلاس درس می شوند چه درمدرسه دولتی چه غیردولتی معلم هستند وبایستی  باهویت بخشیدن به افرادواجدالشرایط وشناسنامه دارنمودن افرادموردنیازجایگاهشان محفوظ وبا تعیین تکلیف نهایی، پرونده این قصه پرغصه بسته وامیدونشاط درعزیزان برای تربیت آینده سازان میهن ایجادگردد.

3.تمایز میان برخی پست های اداری و درون مدرسه ای:
 درپنجمین دهه ازانقلاب تکلیف بخشنامه موقت صادرشده اول انقلاب موسوم به230مشخص گرددهمانطوریکه دروزارت علوم،بهداشت قوانین خاص برای هیات علمی وکارمند وجوددارد که کماکان این قوانین دررابطه باآموزش وپرورش هم به دلیل ماهیت متفاوت معلم وکارمندمی تواندمصداق داشته باشد.تداخل پست های اداری ورسالت سنگین معلمی بویژه زمانی که مزایایی برای کارمنداداری است بافشار برخی  سیاسیون، عده ای درپست های اداری قرارگیرندوبالعکس هرگاه به ندرت  قدمی برای معلمان برداشته می شودبه فکرانتقال به مدرسه خصوصادردوسال آخرخدمت  می افتند بدون اینکه برخی حتی یک روزسابقه  دراین رسالت خصوصامدیریت ومعاونت مدارس داشته باشند.

4.قطع سازماندهی و نقل و انتقال سالانه معلمان:
آنچه مسلم وبدیهی است بی ثباتی محل خدمت یک تشویش درونی واضطرابی مضاعف است که هرساله بادستورالعمل نقل وانتقالات منطقه ای وسازماندهی مدرسه ای برمعلمان عزیز ماتحمیل می گردد.مگروزارت علوم وسایردستگاهها هرسال بابخشنامه ای محل خدمت افرادرامتزلزل وواحدهای خودرابی ثبات ونیروهای خودرادچاراسترس وماهها بلاتکلیف می کنند افتخارهرمدرسه به معلمان آن مدرسه می باشدفلذا محل ثابت خدمت واتاق خاص باامکانات تخصصی مربوطه برای هرمعلم  (ابتدایی درکلاس خود متوسطه باموضوع بندی کلاس که قبلا تجربه شده) حداقل قدم برای حفظ شان معلمی خواهدبود .بدیهی است موارداستثنایی برای مثلا یک روستای کوچک یا درس  خاص راه حل استثنایی تعریف شده دارد.

5.پی گیری تشکیل سازمان صنفی نظام معلمی:
برای پی گیری سازماندهی شده مطالبات متعدد وبه حق معلمان تشکیل  (سازمان نظام صنفی معلمان) که طرح پیشنهادی آن ازمجلس دهم ناتمام مانده،ضروری است، بدیهی است پی گیرهای موردی بدون توجه به جوانب امر اصل کارراتحت الشعاع قرارداده وموجب شبهه و شائبه خواهدشد. 

6.ضرورت  انتخاب مدیران مدارس توسط معلمان:
انتخاب مدت دارمدیران مدارس بانظرمعلمین که دردهه هفتاددستورالعمل آن ابلاغ شده وامروز درانتخاب روسای اکثردانشکده هادردانشگاهها مورداستفاده می باشدضروری می نماید .واضح است درصورت تحقق این مهم نه تنهامدیران مدارس بلکه بامشارکت  وآرامدیران، روسای مناطق نیزغیرمستقیم منتخب معلمان خواهندبود.بدیهی است به تدریج باارتقا افرادباتجربه و شایسته این جمع، می توان امیدوارشدآموزش وپرورش ازدست برخی میهمانان کارآموزناخوانده نجات یابد.

سخن آخر:
اگرواقعا می خواهیم مشکلات معلمان حل شودقبل ازمراجعات مکاتبات پیامکهای ارسالی به مسوولین دولتی ومجلس وآدرس غلط سازماندهی شده دادن ،در خودوزارت آموزش وپرورش  به جای تشکیل ستادهای مختلف وصدور دستورالعمل های پیچیده وایجاد موانع مختلف وهردم ازاین باغی بری ارسال نمودن، می توان بدون رسانه ای کردن ،کارشناسانه بامثبت نگری،قسمت پرلیوان رادیده  و اقدام عملی هماننددستگاههای دیگربااستفاده ازاسنادومجوزهای بالادستی  متعدد موجود، بسیاری ازمطالبات به حق معلمان را به ثمررساند.
دردل دوست به هرحیله رهی بایدکرد،
به امیدفردای بهتربرای معلمان آینده سازوطن. سیدحمایت میرزاده1400/2/12
 

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا شهرستان گرمی سازمان معلمان ایران روز معلم آموزش مجازی پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا شهرستان گرمی مدارس ویروس کرونا شهرستان گرمی سازمان معلمان ایران روز معلم آموزش مجازی اخبار کنکور آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟

دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟ معمولا این سوال را والدینی که به دنبال معلم خصوصی برای فرزندان خود هستند از ما می‎پرسند. تعرفه‌ای که برای دستمزد معلم خصوصی مشهد در نظر گرفته شده است، بسته به درس، زمان تدریس و حتی شهری که در آن زندگی می‌کنید، متفاوت است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این باره بهتر است که با ما در ادامه همراه باشید. 

دستمزد معلم خصوصی ابتدایی وابسته به چه مواردی است؟

اگر بخواهیم مبلغ دقیقی از دستمزد معلم‎های خصوصی ابتدایی را برای شما ذکر کنیم، بهتر است ک قبل از آن به مواردی که بر این مبلغ تاثیر گذار هستند، بپردازیم. اگر شما هم تمایل دارید به عنوان یک معلم خصوصی در مقطع ابتدایی به کار مشغول شوید، بهتر است که قبل از هر چیز ویژگی‌های زیر را در خودتان تقویت کنید. 

مقطع تحصیلی 

فرزند شما در کدام پایه تحصیلی قرار دارد؟ پایه تحصیلی اول، دوم، سوم یا چهارم و پنجم؟ هر کدام از این مقاطع تحصیلی تعرفه متفاوتی دارند. برای مثال از آنجایی که کلاس اول ابتدایی بسیار چالش برانگیز و دشوار است. قطعا دستمزد بیشتری را دریافت می‎کنند. معلم خصوصی مقطع تحصیلی اول دبستان باید تکنیک‌ها و ترفندهای متفاوتی را به کار اندازد تا کودکی که به تازگی خواندن و نوشتن را آغاز کرده است، به بهترین شکل خود عمل کند. 

دروس ابتدایی

فرزند شما در کدام یک از دروس مقطع ابتدایی نیاز به معلم خصوصی دارد؟ دروس ریاضی، علوم، زبان فارسی، ادبیات، علوم اجتماعی یا قرآن؟ هر کدام از این دروس بسته به سختی که دارند، تعرفه متفاوتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. تدریس دروسی مثل ریاضی که از سختی بیشتری برخوردار است، قطعا دستمزد بیشتری دارد.

ابزارهای آموزشی

برخی از معلمان در کنار تدریس خصوصی که انجام می‌دهند از وسایل کمک آموزشی دیگری مثل کتاب‌های درسی، جزوات آموزشی، فیلم‌های آموزشی، نرم‌افزارهای آموزشی و … استفاده می‌کنند. این روش به فرزند شما کمک می‌کند تا بعد از کلاس به تمرین بیشتری پرداخته و مطالب را به صورت دقیق فرا گیرد. 

مهارت آموزشی معلم 

برخی از معلمانی که به تدریس خصوصی مقطع ابتدایی مشغول هستند، از مدرک تحصیلی بالایی برخوردار هستند یا این که مهارت‌های آموزشی حل مسئله، تفکر انتقادی، برقراری ارتباط موثر، ارائه مطالب به صورت جذاب و قابل فهم و تدریس به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را به خوبی فرا گرفته‌اند و در حال حاضر به تدریس خصوصی مقطع ابتدایی به صورت حرفه‌ای می‌پردازند. 

بنابراین معلمی با چنین تجربه و دانش بالایی قطعا دستمزد بیشتری نسبت به دیگر معلمانی که به تدریس خصوصی مشغول هستند، دارد. 

تدریس خصوصی حضوری یا آنلاین؟

 

 

معلم شما به صورت حضوری تدریس خصوصی را برای شما آغاز کرده است یا به صورت آنلاین؟ این که تدریس به صورت حضوری باشد، قطعا دستمزد بیشتری را می‎طلبد؛ چراکه معلم باید مسافتی را طی کند تا به محل تدریس یا منزل شما برسد. با این برخی از دانش آموزان یا والدین تدریس آنلاین را ترجیح می‌دهند. 

سابقه تدریس

برخی از معلمان عمر خود را بر روی تدریس خصوصی گذاشته‌اند و سابقه بسیار بالایی در این زمینه دارند. این معلمان دستمزد بیشتری به نسبت دیگر معلمان دارند. هر چقدر سابقه تدریس بیشتر باشد، دستمزد نیز بیشتر می‌شود. 

 

معرفی 3 وب سایت آموزشی برای دانش آموزان 

در این بخش به معرفی 3 وب سایت می‎پردازیم. این 3 وب سایت پلتفرم‌های آنلاین آموزش هستند که دانش‌آموزان را با معلمان خصوصی در سراسر ایالات متحده متصل می‌کند. این وب سایت به ارائه اطلاعاتی در مورد دستمزد معلم خصوصی ابتدایی در ایالات متحده، لیستی از معلمان خصوصی مجرب و نکاتی برای انتخاب معلم مناسب می‌پردازد. این 3 وب سایت عبارت است از:

وب سایت TutorMe: https://www.tutorme.com/ - TutorMe و سایت Skooli: https://www.skooli.com/ - Skooli وب سایت Wyzant: https://www.wyzant.com/ - Wyzant

 

در ایران هم تعداد زیادی از این وب سایت‌ها وجود دارد که فرزند شما می‌تواند از آن‌ها هم به عنوان ابزارهای کمک آموزشی و هم به عنوان پیدا کردن معلمان مجرب استفاده کند. 

سخن نهایی

دستمزد معلم خصوصی ابتدایی با توجه به این که کدام مقطع تحصیلی را تدریس می‎کند، کدام درس را برای تدریس خصوصی انتخاب کرده است، از چه ابزارهای آموزشی برای تدریس بهتر استفاده می‌کند؟ و از چه مهارت‎های آموزشی و دانش علمی برای تدریس بهتر برخوردار است؟ وابسته است؛ به همین خاطر است که نمی‌توان مبلغ ثابت و معینی را برای هر دستمزد اعلام کرد.  

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

دیگر خبرها

  • "همه ما مدیون توییم" شعار هفته معلم ۱۴۰۳
  • خانم معلمی که کلاس درسش را در بیمارستان بر پا کرد
  • دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • ارزیابان آزمون استخدامی معلمان از سوگیری شخصی پرهیز کنند
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان
  • پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان تا هفته معلم