Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با حضور در اتاق سایت «انتخاب» در «کلاب هاوس» به پشت پرده ماجرای فیلترینگ در کشور پرداخت.

متن اظهارات آذری جهرمی در زیر می آید:

کمیته تعیین مصادیق روالی دارد که موضوعات مربوط به فیلترینگ انجا تصمیم گیری می شود. دادستانی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد در انجا عضوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دولت دهم، در انجا مکانیزمی برای رای‌گیری آنلاین گذاشتند. در کارگروه، ۵ عضو حضور دارند ۳ عضو غیر دولتی و دو عضو دولتی. قرار بود مواردی که خلاف عفت است در آنجا بارگذاری شود. ما از اول گفتیم این روال غیر قانونی است. این فرآیند روالی شد که سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را تحت عنوان منافی عفت بارگذاری می‌کردند و با رای‌گیری آنلاین فیلتر می‌شدند. در دولت یازدهم اما جمع‌بندی این شد که برای اپلیکیشن هایی که جمعیت کاربری زیادی دارند جلسات تصمیم‌گیری آنلاین نباشد.

یکبار برای نشان دادن مشکلات این مکانیزم و نحوه برگزاری جلسات، درخواست فیلتر سایت پیوندها را ارسال کردم و پس از رای مثبت ۵ عضو، موضوع به کارگروه اطلاع داده شد. ۴ دستگاه رای مثبت به فیلتر دادند، ۱ دستگاه در توضیحات نوشت این سایت قبلا فیلتر شده است. من هم مکتوب کردم و به مراجع مربوطه نوشتم آقایان می‌گوید نظام رای‌گیری آنلاین خوب است. شرایط این است.

اقدام اپراتورها برای فیلتر کلاب‌هاوس خلاف قانون است. راه حلش اقدام قانونی است. اپراتورها خلاف مقررات یک بار قیمت را دو برابر کردند. مجبورشان کردیم پول‌های مردم را برگردانند. الان خلاف کردند با دستوراتی که از جاهای دیگر دادند. کسانی که چنین اعتقادی دارند که ظرفیت قانونی دارند خودشان قانونی وارد شوند.

ما با فیلترینگ تلگرام هم مخالف بودیم. ما باید از ابزار قانونی استفاده کنیم. من می‌توانم خلاف قانون، مکانیزم‌هایی بگذارم که پدر اپراتور را دربیاورم. اما نمی‌شود که؛ این اپراتور دارد به مردم خدمت می‌دهد. حتما اگر رسیدگی نشود، یکشنبه جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم و طبق ظرفیت قانونی خودمان مدت پروانه آنها را کاهش می‌دهیم.

مملکت قانون دارد، قانون جنگل که حاکم نیست که هر کس هر کاری خواست بکند. آنچه در مورد اختلال کلاب هاوس اتفاق افتاده، خلاف قانون است. در دولت یازدهم در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه جمع بندی بر این شد که رأی گیری برای فیلتر سایت‌هایی که کاربران و بازدید بالا دارند، به صورت آنلاین نباشد. به همین دلیل کلاب هاوس نیز جز مصادیقی نیست که رأی گیری در موردش به صورت آنلاین اتفاق بیافتد.

وزارت اطلاعات در اسفندماه طی نامه‌ای به شورای عالی فضای مجازی درمورد کلاب هاوس و تهدیدهایی که بر آن مترتب است، هشدار داده بود. اما بحث فیلترینگ در میان نیست و اساسا مملکت قانون دارد و باید مطابق با آن عمل کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 محمدجواد آذری جهرمی فیلترینگ تلگرام کلاب هاوس سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 گیری آنلاین کلاب هاوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا

کشور آلمان که برای جبران افزایش هزینه‌های ناشی از قطع واردات گاز از روسیه طرح افزایش قیمت گازهای تحویلی به کشورهای همسایه را در دستورکار قرار داده با تهدید کمیسیون اروپا برای اقدام قانونی مواجه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "برلینر سایتونگ"، آلمان قیمت گاز خود را برای کشورهای همسایه به دلیل از دست دادن تحویل گاز از روسیه افزایش داده است. کمیسیون اتحادیه اروپا اکنون تهدید کرده است که اقدام قانونی علیه این اقدام برلین خواهد کرد.

به این ترتیب تغییر اجباری برای استفاده از گاز غیرروسی در نتیجه تحریم‌ها علیه جنگ روسیه علیه اوکراین برای آلمان هزینه‌های زیادی را به همراه دارد. این ضررها باید از طریق هزینه های بالاتر برای صادرات در اروپا جبران شود. از دیدگاه کمیسیون اتحادیه اروپا، این امر قوانین بازار داخلی را نقض می کند. خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه گزارش داد، حالا کمیسیون اروپایی تهدید کرده که به دلیل این اقدام ازبرلین شکایت خواهد کرد.

آلمان به منظور جبران میلیاردها یورویی که برای جایگزینی گاز روسیه در این کشور هزینه شده است، مالیات به اصطلاح بی طرفی بر فروش گاز به کشورهای همسایه خود وضع کرده است. به گزارش رویترز، هزینه ای که آلمان در اکتبر 2022 معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بیش از سه برابر شده است. به گفته برخی از دولت ها، این ناقض قوانین بازار داخلی اتحادیه است که هرگونه تعرفه بر تجارت بین کشورهای عضو را ممنوع می کند. بنابراین، کمیسیون اتحادیه اروپا اکنون در حال بررسی آغاز به اصطلاح رسیدگی به تخلفات علیه جمهوری فدرال آلمان است.

به گفته منابعی که رویترز آنها را شناسایی نکرده است، این شکایت ممکن است در روزهای آینده طرح شود. سخنگوی کمیسیون اروپایی در مورد این گزارش ها با احتیاط با این خبرگزاری صحبت کرد و گفت که همچنان با مقامات آلمانی در این مورد در تماس است و گمانه زنی در مورد باز شدن احتمالی رسیدگی به تخلفات انجام نمی دهد. به گفته وی اگر شکایتی مطرح شود، رویه نقض اتحادیه اروپا با اخطاریه ای مبنی بر درخواست اطلاعات و به دنبال آن درخواست برای رعایت قوانین اتحادیه اروپا آغاز می شود. وی تاکید کرد:روند بعدی ممکن است ماه ها طول بکشد.

وزارت اقتصاد فدرال آلمان در پاسخ به سوالی در این باره از طرف رویتر درک کمی در مورد این شکایت تهدید شده ابراز کرد. این وزارتخانه اعلام کرد: این مالیات بدون تبعیض است و سایر کشورها از این واقعیت سود برده اند که آلمان به سرعت در حال پر کردن انبارهای عظیم گاز خود است. سخنگوی این وزارتخانه به این خبرگزاری گفت: «این اقدام سهم تعیین کننده ای در امنیت عرضه و ثبات قیمت اروپا داشته است».

بر اساس این گزارش در این میان بخصوص جمهوری چک، اتریش، اسلواکی و مجارستان در حال اعمال فشار بر کمیسیون برای اقدام علیه این طرح مالیات آلمان هستند. در این گزارش آمده است که تنظیم کننده انرژی اتحادیه اروپا ACER اعلام کرده که چنین هزینه هایی منجر به افزایش قیمت گاز در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا شده و نباید در تجارت فرامرزی اعمال شود.

با توجه به افزایش قیمت ها، کمیسیون اتحادیه اروپا نیز نگران است که کشورهای آسیب دیده دوباره به گاز روسیه متوسل شوند. وزارت امور اقتصادی آلمان این نگرانی ها را رد کرده و به رویترز گفت: «تجارت بین کشورهای عضو با این عوارض محدود نخواهد شد، بنابراین دلیلی برای روی آوردن به گاز روسیه وجود ندارد. حالا باید دید که شکایت اتحادیه اروپا به طور رسمی و چه زمانی انجام و ثب خواهد شد.

چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کردتقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: بررسی رفع فیلتر «گوگل پلی» در کارگروه فیلترینگ برای بار سوم
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • ببینید | روایت ملی‌پوش کاراته نابینایان از برخورد عجیب مردم در یک مورد خاص: انگار در روز روشن بی‌حیا شده‌ایم!
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند
  • رفتار‌های خلاف قانون پذیرفتنی نیست/ آمادگی گلستان برای دور دوم انتخابات