Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حدود ۳ هزار معترض فقط در شهر لندن تظاهرات کرده و با سردادن شعارهایی لایحه جدید دولت را در تضاد با حق اعتراض و قدمی به سوی استبداد خواندند.

آن‌ها پس از تجمع در میدان مشهور ترافلگار، با فریاد «نه به افزایش قدرت پلیس» و «نه به خشونت» به سمت میدان پارلمان تظاهرات کردند. معترضان در شعارهای خود اعلام کردند که به جای قوانین سرکوبگرانه دولت، با همبستگی از جان خود محافظت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر معترضان از ادینبرو در شمال تا اگزتر در جنوب انگلیس هم به خیابان‌ها آمده تا در هوای نیمه ابری و نسبتا سرد کشور اعتراض خود را به گوش دولت محافظه کار بوریس جانسون برسانند.

این حرکت اعتراضی از سوی ده‌ها گروه‌ غیر دولتی و مدافع حقوق بشر از جمله پویش سیاهان اهمیت دارند که سال گذشته تظاهرات گسترده ای را در اعتراض به نژادپرستی به راه انداخت، مورد حمایت قرار گرفت.

پیشتر پلیس به برگزار کنندگان این حرکت اعتراضی گفته بود که محدودیت های کرونایی شامل حمل ماسک صورت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. با این حال تصاویر منتشر شده از اعتراضات مردم در فضای مجازی نشان می‌دهد که پروتکل‌های بهداشتی چندان رعایت نشده است.

اعتراض‌های اخیر در انگلیس پس از آن بالا گرفت که نمایندگان مجلس عوام ماه گذشته به لایحه جنجالی دولت در خصوص افزایش قدرت پلیس برای سرکوب معترضان رأی موافق دادند.

بالغ بر ۶۰ نماینده مجلس عوام انگلیس در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار تغییر این لایحه شدند. آن‌ها در این نامه تصریح کرده‌اند که جرم‌انگاری مردم به دلیل برگزاری تظاهرات اعتراضی غیر قابل قبول و غیر قانونی است.

۷۰۰ حقوقدان و استاد نامی حقوق در دانشگاه‌های انگلیس نیز لایحه افزایش قدرت و اختیارات پلیس را ظالمانه توصیف کرده و از دولت خواستند آن را کنار بگذارد. دولت انگلیس ادعا می‌کند که اختیارات جدید پلیس، برای برقراری امنیت ضروری است اما معترضان لایحه یادشده را قدمی به سوی استبداد در کشور می‌دانند.

برچسب‌ها اعتراض بوریس جانسون انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتراض بوریس جانسون انگلستان اعتراض بوریس جانسون انگلستان اخبار کنکور افزایش قدرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس دوشنبه شب  لایحه بحث برانگیزی را تصویب کرد که به دولت این کشور اجازه می‌دهد پناهجویانی را که به طور غیرقانونی وارد انگلیس شده اند به رواندا اخراج کند.

براساس گزارش القدس العربی، پس از اینکه اعضای مجلس اعیان انگلیس این پیش نویس قانون را بار‌ها و بار‌ها برای اصلاح بازگرداند، در نهایت موافقت کردند که هیچ اصلاحیه اضافی در متن ارائه نکنند که اجازه تصویب آن را داد.

پیش از این، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه تایید کرد که همه چیز برای اخراج پناهجویان به رواندا آماده است و  مهم نیست چه اتفاقی بیفتد  به محض تصویب لایحه بحث برانگیز پارلمان در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.

نخست وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی با هدف ارائه ابزاری که دولت برای سازماندهی این اخراج مهاجران غیرقانونی استفاده می‌کند، گفت که پرواز‌ها هر چه که باشد انجام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد