Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@12:01:44 GMT

وام ۷۰ میلیونی ازدواج در آستانه نهایی شدن

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۹۴۷۰

وام ۷۰ میلیونی ازدواج در آستانه نهایی شدن

بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ۷۰ میلیون تومانی را به بانک‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای خطاب به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرد که به استناد بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مقرر شده است:

۱. به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به تمام زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آن‌ها بعد از یکم فروردین سال ۹۷ است و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۴۰۰ برابر ۷۰۰ میلیون ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است.

۲. به منظور کاهش سن ازدواج، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را تا سقف یک میلیارد یک میلیارد ریال افزایش دهد. بانک‌ها باید برای ضمانت صرفاً یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند.

مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانک‌های عامل و همه مدیران و کارکندان ذیربط است. عدم اجراء یا تاخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح است. همچنین تمامی بانک‌ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.

۳. مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از منابع این بند برای تأمین جهیزیه کالای ایرانی به ستاد اجرائی فرمان امام (ره) اختصاص می‌یابد. زوجین می‌توانند به جای استفاده از تسهیلات موضوع این بند، از این تسهیلات حسب مورد به همان میزان، تمام یا بخشی از تسهیلات خود را از این طریق دریافت کنند و به مصرف برسانند.

ضمن اینکه با عنایت به مفاد ماده ۵۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران افراد مندرج در قانون مذکور مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وام ازدواج بانک مرکزی موسسات اعتباری وام 70 میلیونی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای حمایت از اشتغالزایی و بهبود معیشت خانوارها، تسهیل شرایط ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت، حمایت از کشاورزان خسارت دیده و ... شعب این بانک در سراسر کشور طی سال 1402 بیش از 126 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه جمعا به مبلغ 145 هزار و 610 میلیارد ریال به متقاضیان و واجدان شرایط پرداخت کرده اند.

شایان ذکر است، از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی توسط بانک کشاورزی در مقطع یاد شده، بالغ بر 83 هزار میلیارد ریال در قالب بیش از 40 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و 28 هزار میلیارد ریال در قالب 42 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده و الباقی در قالب تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ودیعه مسکن مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی، تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، کمک به کشاورزان خسارت دیده و ...  بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی