Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@16:11:30 GMT

پرچم عزای علوی بر گنبد حرم مطهر امام رضا(ع)

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۹۶۴۸

پرچم عزای علوی بر گنبد حرم مطهر امام رضا(ع)

همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت امیرالمومنین(ع)، پرچم عزای علوی بر گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد برافراشته شد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، عصر امروز مصادف با هجدهم ماه مبارک رمضان و همزمان با لیالی قدر و سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) طی مراسمی با حضور خدام بارگاه منور رضوی همراه با مدیحه‌سرایی، پرچم سیاه رنگ عزا بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد و حرم مطهر رضوی از شب نوزدهم تا پایان شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان سیاه‌پوش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزون بر نصب پرچم سیاه بر گنبد حرم مطهر رضوی، چهار کتیبه بزرگ بر بالای ایوان‌های صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و مسجد جامع گوهرشاد نصب شده که بر روی آنها عبارت‌های «یا مرتضی علی(ع)»، «السلام علیک یا امیرالمؤمنین ابی الحسن و الحسین و العباس(ع)»، «فزت و رب الکعبه» و «تهدمت و الله ارکان الهدی» قابل رؤیت است.

امشب مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با قرائت قرآن آغاز می‌شود و در ادامه، دعای روح‌بخش جوشن کبیر قرائت می‌شود. بخش احیای این مراسم نیز از ساعت ۲۳:۳۰ تا یک بامداد با مرثیه سرایی و سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس و برگزاری مراسم احیا ادامه خواهد یافت. پایان بخش مراسم نیز قرائت فرازی از سخنان امام رضا(ع) خواهد بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 گنبد حرم امام رضا پرچم گنبد امام رضا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 امام رضا ع حرم مطهر گنبد حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه مراسم تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی ماه مبارک رمضان در شهرستان ایلام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان، مدیران کل تبلیغات اسلامی و صدا وسیمای مرکز ایلام و فعالان قرآنی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در مراسم تجلیل از فعالان و برنامه سازان قرآنی ماه مبارک رمضان، رویکرد تحولی مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در عدالت رسانه‌ای و ترویج ارزش‌ها و معارف قرآنی را مورد توجه و تمجید قرار داد و تاکید کرد: صدا و سیمای استان ایلام در ماه مبارک رمضان با تولید برنامه‌های معارفی و قرآنی و پوشش زنده ترتیل خوانی و تفسیر قرآن و برنامه شب‌های قدر نقش بسزایی در توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه داشت.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار برنامه سازی و معرفی فعالان قرآنی در صدا و سیما شد.

کد خبر 6086942

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسئولان ملی در قم
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد