Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@03:41:12 GMT

استخدام ۱۳۵۰ معلم حق‌التدریس در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۹۸۲۹

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ناصری عصر شنبه در آستانه روز معلم در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: قانون استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در سال‌های اخیر به صورت مرحله‌ای به اجرا درآمده به طوری که در مرحله اول ۲۷۶ نفر و در مرحله دوم نیز ۴۹۵ نفر مجوز استخدام گرفتند.

وی تصریح کرد: در گام سوم نیز در روزهای آینده ۴۲۰ نفر از معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با بررسی مدارک و مستندات به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: پیش‌بینی ما این است که در سال تحصیلی آینده چالشی در حوزه کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم و با ساماندهی نیروی انسانی و تعادل‌بخشی بین نیروهای موجود و خروجی آموزش و پرورش، شرایطی را فراهم کنیم تا به اندازه کافی معلم در سر کلاس‌ها حاضر شوند.

ناصری افزود: سال گذشته ۹۰۰ نفر و امسال نیز به همین تعداد بازنشستگی را در آموزش و پرورش شاهد خواهیم بود و قطعاً با تدابیر اندیشیده شده، سعی بر این است تا بدون کمبود فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به انجام برسد.

وی با تبریک هفته معلم به جامعه فرهنگی و گرامیداشت یاد و نام شهدای فرهنگی به ویژه شهید مرتضی مطهری و شهیدان رجایی و باهنر خاطر نشان کرد: از فردا هفته گرامیداشت مقام و منزلت معلم در کشور و استان اردبیل آغاز می‌شود و در سطح ملی و استانی برنامه‌های متعددی در این هفته برگزار خواهد شد.

ناصری به نامگذاری هفته معلم اشاره کرد و ادامه داد: اولین روز این هفته به نام معلم و قدر و منزلت معلمی، دومین روز به نام معلم افسر سپاه پیشرفت، سومین روز به نام معلم مرجعیت اجتماعی، چهارمین روز به نام معلم زیست بوم جدید، چالش‌ها و فرصت‌ها و روزهای بعدی نیز به نام معلم خانواده و مشارکت اجتماعی، معلم و پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار نامگذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بر اساس این نامگذاری‌ها در هفته معلم برنامه‌های مختلفی نیز برگزار خواهد شد که تجلیل از معلمان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و دیگران معلمان با رئیس مجلس و به صدا درآمدن زنگ سپاس معلم در مدرسه سبلان اردبیل تدارک دیده شده است.

ناصری بیان کرد: در قالب این برنامه‌ها در سطح استان، منطقه و حتی مدرسه از معلمان نمونه و فعال در فضای مجازی همچنین معلمان مبتکر و خلاق در فعالیت آموزش مجازی با نام جلوه‌های ویژه معلمی تجلیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: در قالب این برنامه که با مشارکت ۴۰ درصدی معلمان همراه بوده، بیش از ده‌ها تهیه محتوا و تولید برنامه‌های آموزشی و پرورشی برای انتشار در فضای مجازی به دبیرخانه برگزاری این مراسم ارسال شده بود که از بین آنها هیئت داوران آثار برتر را انتخاب و از معلمان نمونه در این بخش تجلیل می‌شود.

ناصری تصریح کرد: رویکرد ما در شرایط کرونایی تقویت حضور فعالانه معلمان در آموزش‌های مجازی به ویژه از طریق شبکه شاد بوده که قطعاً جلوی افت تحصیلی دانش‌آموزان و برخی دیگر از آسیب‌های احتمالی گرفته شده است.

۸۸ درصد دانش‌آموزان اردبیل فعال در شبکه شاد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۸۸ درصد دانش‌آموزان استان اردبیل در شبکه شاد حضور دارند که ۱۹۹ هزار و ۷۱۴ دانش‌آموز را شامل می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود افزود: در قالب طرح هدایت سعی بر این است تا تبلت و گوشی دانش‌آموزان بی‌بضاعت تهیه شده تا در اختیار آنها قرار بگیرد که این کار به حضور آنها در شبکه شاد کمک می‌کند.

ناصری به توزیع ۵ هزار تبلت و گوشی در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و مرکز آمار ایران اشاره کرد و ادامه داد: در قالب تفاهم نامه‌ای که با مجموعه‌های مختلف به امضا رساندیم، در کنار تهیه تبلت و گوشی، سعی بر این بوده تا بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان در مناطق محروم تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: استان اردبیل از لحاظ پوشش شبکه شاد و حضور دانش‌آموزان در این سامانه، در رتبه شانزدهم کشور قرار دارد که این بیشتر به خاطر پراکندگی روستاها و نبود زیرساخت‌های اینترنتی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از خانواده‌ها به ویژه والدین دانش‌آموزان برای کمک به تحصیل مناسب نسل آینده قدردانی کرد و افزود: قطعاً متناسب با زیست بوم به وجود آمده، خانواده‌های دانش‌آموزان در کنار معلمان زمینه‌ساز آموزش و تربیتی شایسته بودند که جا دارد از زحمات و تلاش‌های آنها نیز قدردانی کنیم.

کد خبر 5202226

منبع: مهر

کلیدواژه: استخدام معلمان نهضت سوادآموزی اردبیل احمد ناصری آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش نظام رتبه بندی معلمان ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه گرگان واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا بوشهر ماه مبارك رمضان انتخابات 1400 عکس استانها اردبیل کمک مومنانه شب قدر استان اردبیل نام معلم برنامه ها شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر آموزش و پرورش خوانسار در نشست شورای آموزش این شهرستان گفت: در پویش سپاس از معلم دانش آموزان و اولیاء دانش آموزان در مدارس خوانسار به برگزاری برنامه‌های فرهنگی پرداختند.
مرتضی گرجی افزود: ۴۸ واحد آموزشی درشهرستان فعال است که فرسوده بودن برخی از مدارس و کمبود کادر آموزشی از عمده مشکلات سال آموزشی جدید در خوانسار بوده است.
وی گفت: آسفالت محوطه مدرسه شهیدان سقایی و رفعتی خوانسار و استحکام بخشی دبیرستان مفتح شهر ویست از جمله مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش در راستای حل مشکلات این دو واحد آموزشی است.

دیگر خبرها

  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  • خط و نشان آموزش و پرورش برای معلم بلاگرها
  • ارزیابان آزمون استخدامی معلمان از سوگیری شخصی پرهیز کنند
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان تا هفته معلم