Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@09:22:06 GMT

نقد و بررسی ساختار دامپزشکی در ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۰۱۵۸

نقد و بررسی ساختار دامپزشکی در ایران

انجمن‌های علمی دانشجویی دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهید باهنر کرمان با مشارکت اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی دامپزشکی ایران قسمت دوم از پنجمین جلسه نقد و بررسی ساختار دامپزشکی در ایران را برگزار می‌کند.

به گزارش  باشگاه دانشجویان ایسنا، این جلسه با سخنرانی دکتر کامران سرداری ـ استاد بازنشسته گروه علوم درمانگاهی دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمدمهدی علومی ـ استاد بخش جراحی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر آرام سعدی ـ دامپزشک فدراسیون سوارکاری ایران، دکتر حمیدرضا وفایی ـ دامپزشک فدراسیون سوارکاری ایران شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۲۱ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
موضوع این جلسه «طب اسب، چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها» است که به صورت آنلاین و از طریق آدرس Https://Vroom.um.ac.ir/safvm برای علاقه‌مندان قابل دسترسی و مشاهده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شناسه @matin۱۹۹۷۲۱۲ پیام دهند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دامپزشكي طب اسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش دکتر داودی در پایه ریزی اقتصاد اسلامی

دکتر توکلی، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به تبیین ابعاد علمی و معرفتی مرحوم دکتر پرویز داودی پرداخت و گفت: دکتر داوودی استادی عالم، مهذب و دغدغه مند بود که دغدغه اصلی اش عملیاتی شدن اقتصاد اسلامی در اقتصاد ایران و صیانت از اقتصاد ایران در مقابل اندیشه های عاریتی و مهلک لیبرالی و به خصوص سیاست های نهادهایی مثل صندوق بین المللی پول بود.

وی افزود: آن مرحوم از همان ابتدای انقلاب و بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های آمریکا به ایران برگشت، حدود چهل و پنج سال دوره علمی مفید و قابل توجه داشت و منشا آثار و برکات زیادی بود. او علاوه بر اینکه دانشجویان و اساتید بسیاری را پرورش داد در کارهای اجرایی نقش آفرینی خوبی در حوزه سیاست گذاری های اقتصادی داشت.

توکلی ابراز داشت: مرحوم دکتر داودی در واقع استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی و استاد مسلم اقتصاد خرد و پولی بود، همه جا شناخته شده بود و غیر از صاحب نظری در حوزه مباحث پول و بانکداری اسلامی از همان اوایل انقلاب دغدغه اقتصاد اسلامی و اقتصاد ایران را داشت.

وی ادامه داد: همان ابتدا در دهه شصت, دکتر داوودی با جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه از جمله مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی ، حجت الاسلام حاج آقای نظری و دکتر درخشان در قالب دفتر همکاری حوزه و دانشگاه گروه اقتصاد را پایه ریزی کردند و زمانی که شورای انقلاب فرهنگی شکل گرفته بود بنا به این بود که آثاری برای تدریس اقتصاد اسلامی در دانشگاه ها تدوین بشود که ثمره فعالیت وی در آن دوره نگارش کتاب هایی مثل "مبانی اقتصاد اسلامی" و "پول در اقتصاد اسلامی" بود که هنوز در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری اقتصاد در دانشگاه های مختلف تدریس می شود.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: مرحوم دکتر داوودی معاون اقتصادی وزیر وقت امور اقتصاد و دارایی بود و آنجا تحقیقات کاربردی اقتصاد ایران را در معاونت اقتصادی پایه ریزی کرد و کتاب های متعددی را منتشر کرد که ماندگار خواهند شد، شاید یکی از دستاوردهای وی این بود که در کنترل تورم بالای پنجاه درصدی سال هفتاد و چهار نقش موثری داشت.

توکلی گفت: مرحوم دکتر داودی در دهه هفتاد که موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره تاسیس شد به صورت رسمی مسئولیت مدیریت گروه اقتصاد موسسه را به عهده گرفت و اساسا می توان گفت که گروه اقتصاد را دکتر داوودی پایه ریزی کرد و البته قبل از آن نیز در موسسه "در راه حق" و "بنیاد باقرالعلوم(ع)" نقش موثری داشت.

وی گفت: زمانی که معاون اول دولت نهم بود زمینه حضور اساتید و محققان اقتصاد اسلامی را در برنامه پنجم توسعه ایجاد کرد و زمینه ای ایجاد شد که حتی اساتید اقتصاد اسلامی به شورای تلفیق برنامه هم بروند.

توکلی گفت: مرحوم دکتر داودی در واقع مجاهدت های زیادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت تا جلوی طرح های مخرب برای اقتصاد ایران رو بگیرد، گاهی اوقات وی شبها نمی خوابید و روی طرح هایی که بنا بود در کمیسیون ها ارائه شود کار می کرد و سعی می کرد که جلوی برخی از انحرافات را بگیرد.

وی با اشاره به دغدغه مندی مرحوم دکتر داوودی در بحث عدالت اقتصادی تاکید کرد: مقوله عدالت اقتصادی برایشان خیلی برجسته بود و هشدارهای متعددی نسبت به این سیاست های شوک درمانی که در برخی از دوره ها اجرا شد می داد, دکتر داوودی یکی از کسانی بود که مرتب دغدغه مردم را داشت و هشدار می داد که البته گاهی اوقات متاسفانه به هشدارهای وی خیلی توجه نمی شد.

توکلی در پایان گفت: مرحوم دکتر داودی در هر جایی که سمتی داشت بسیار موثر بود از جمله سمت هایی که وی داشت حضور در مرکز الگوی اسلامی پیشرفت بود که جزء اعضای برجسته بود و در تدوین اسناد الگوی اسلامی پیشرفت واقعا موثر واقع شد.

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • ورزشی‌های سوم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • نقش دکتر داودی در پایه ریزی اقتصاد اسلامی
  • ورزشی‌های دوم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • بررسی مشکلات ۱۱۹ واحد تولیدی در کمیته سرمایه گذاری
  • برپایی نمایشگاه مجسمه در قم
  • درگذشت پدر علم قنات ایران