Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@02:53:38 GMT

فعالیت های اشتغال زایی در سال جاری دوبرابر می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۰۴۹۵

فعالیت های اشتغال زایی در سال جاری دوبرابر می شود

موسی نژاد گفت: فعالیتهای اشتغال زایی کمیته امداد استان ایلام در راستای افزایش تولید و عمل کردن به شعار سال در سال ۱۴۰۰ به میزان حدود دوبرابر سال گذشته خواهد رسید.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که هر نوع خدمتی که به نیازمندان ارائه می شود باید منجر به توانمندسازی این قشر گردد و در واقع هر یک از خدمات امداد به مددجویان باید پسوند توانمندسازی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«قنبر موسی نژاد» با  بیان اینکه توانمندسازی در کمیته امداد دارای سه ضلع و سه محور اصلی است، تصریح کرد: از آنجایی که بین 30 تا 40 درصد سبد هزینه های هر خانواده را بخش مسکن تشکیل می دهد این رقم در بین خانواده های مددجو گاها تا 60 درصد هم می رسد لذا ایجاد مسکن برای این قشر یکی از اضلاع اصلی توانمندسازی مددجویان است و چنانچه امداد بتواند مشکل مسکن هر خانواده ای را حل کند قدم بزرگی برای توانمندسازی این قشر برداشته شده است.


 وی با بیان اینکه ایجاد درآمد باثبات برای خانواده ها یکی از ماموریتهای کمیته امداد است تصریح کرد: ایجاد اشتغال نیز یکی دیگر از ضلع های توانمندسازی خانواده های مددجو و در واقع مهم ترین ضلع در راستای توانمندسازی آنان است .


موسی نژاد ادامه داد: سبک اشتغال زایی کمیته امداد نه تنها در ایران بلکه در جهان هم مورد توجه قرار گرفته است و به همین خاطر امسال نماینده کمیته امداد در یک همایش بین المللی در یونسکو موضوع و سبک اشتغال آفرینی این نهاد را به عنوان یک برند ایرانی،اسلامی و یک الگوی جهانی مطرح خواهد کرد.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: در سطح استان اقدامات بسیار خوبی در حوزه اشتغال صورت گرفته و آنهایی که مستعد ایجاد شغل هستند امداد موظف است آنان را شناسایی و نسبت به ایجاد شغل برای آنان اقدام نماید.


وی به طرح راهبری شغلی  این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و گفت: در راستای این طرح افراد صاحب فن در حوزه کسب و کار نسبت به ایجاد شغل برای خانواده های مددجو اقدام خواهند کرد که از طریق آن ضمن ایجاد اشتغال، فروش تولیدات مددجویان نیز تضمین خواهد شد.


موسی نژاد افزود: زمینه آموزش نیز با توجه به اینکه عمده مددجویان جویای کار فاقد تخصص و مهارت هستند امداد متناسب با توان و ظرفیت این افراد آنان را آموزش داده و پس از ارائه مشاوره شغلی و تخضضی وارد عرصه اشتغال و تولید خواهد کرد.


وی همچنین به موضوع ورود امداد به مشاغل دانش بنیان اشاره کرد و گفت: به همین خاطر در دوسال اخیر  کمیته امداد با همکاری پارک علم و فناوری استان و برخی موسسات دانش بنیان تاکنون چند رویداد کارآفرینی  با هدف شناسایی ایده ها و استعدادهای جامعه مددجوی تحصیل کرده در این استان برگزار نموده است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام در ادامه توانمندسازی در حوزه فرهنگی  را یکی دیگر از اضلاع توانمندسازی مددجویان برشمرد و خاطرنشان کرد: هم اکنون خدمات فرهنگی این نهاد علاوه بر مددجویان عادی به قشر دانش آموز و دانشجو نیز ارائه می شود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان ایلام توانمندسازی اشتغال کمیته امداد کمیته امداد موسی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در استان تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در شانزدهمین جلسه شواری عالی مسکن که آئین واگذاری بیش از ۳۳ هزار مسکن مددجویی به صورت برخط برگزار شد، اظهار کرد: سهم استان تهران از این تعداد ۱۰۸ واحد است که برای خانواده‌های تحت حمایت خریداری شده است.

وی افزود: در همین راستا به صورت نمادین یک واحد مسکن مددجویی به خانواده تحت حمایت استان تهران در صباشهر تحویل داده شد.

پرپنچی ادامه داد: برای این تعداد واحد بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۶ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان به صورت معوض برای خریداری این تعداد مسکن به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به زیربنای ۶۰ تا ۸۰ متری واحدهای مسکونی، ادامه داد: این واحدها با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، راه و شهرسازی، خیران و کمک‌های بلاعوض و معوض کمیته امداد و همچنین آورده مددجویان خریداری و به خانواده‌های تحت حمایت واگذار شده است.

وی، گفت: در صورت مساعدت بنیاد مسکن و سایر سازمان‌ها و نهادهای مربوطه در صورت تأمین زمین مورد نیاز مددجویان متقاضی، با ارائه وام‌های قرض‌الحسنه و صدور مجوزهای لازم، می‌توانیم در خصوص احداث و خرید واحدهای مسکونی برای خانواده‌های تحت حمایت اقدام کنیم.

گفتنی است؛ به صورت همزمان در سراسر کشور بیش از ۳۳ هزار مسکن مددجویی با حضور رئیس جمهور واگذار شد که از این تعداد، ۱۰۸ واحد با مشارکت خیران، خریداری و به مددجویان استان تهران واگذار شده است. همچنین در سال ۱۴۰۲ برای ۱۳۸۷ خانواده تحت حمایت واحد مسکونی نیز تعمیر و بازسازی انجام شده است.

کد خبر 6080182

دیگر خبرها

  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • پردا خت ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در استان تهران
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان