Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه عراق از نقش کشورش برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ترکیه و مصر خبر داد. پیشتر چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه بر ادامه گام‌های عادی سازی روابطش با مصر تاکید کرده و گفته بود، دیداری در سطح معاونان وزیران خارجه بین دو کشور ابتدای ماه مه کنونی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در اظهارات خبری گفت، عراق حلقه اتصال و ارتباط بین کشورها شده و درگیری‌های منطقه‌ای بر آن تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق همچنین اظهار کرد: بخشی از مقابله آمریکایی - ایرانی در عراق بود.

او اشاره کرد، کشورش حیاط خلوت هیچ کشوری نیست.

فواد حسین همچنین اظهار کرد: تظاهرات تشرین تحت تاثیر آمریکا بود.

حسین گفت، وقایع تشرین به دلیل درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بود. او با اشاره به مداخلات آمریکا در عراق گفت:‌ هر پدیده‌ سیاسی در عراق به دلیل نزاع آمریکایی- ایرانی است و عادل عبدالمهدی قربانی این نزاع بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق تركيه مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در دیدار محمدحسن حبیب‌اله‌زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، گزارشی از آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران و ترکیه و نیز فعالیت‌ها و اقدامات سفارت و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه برای پیشبرد اهداف تعیین شده ارایه گردید.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های سفارت و با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و همکاری‌های دو‌جانبه و منطقه‌ای دو کشور، رویکرد توسعه همه جانبه مناسبات با این کشور در چهارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اراده جدی مسئولان عالی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و توصیه‌های لازم در خصوص پیگیری اسناد و تفاهمات فیمابین دو کشور و عملیاتی کردن آنها را ارائه نمود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • نتانیاهو تلاش دارد برای بقا در قدرت منطقه را به جنگ بکشاند
  • ترکیه : نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • فیلم | ماجرای هدیه صدام به همسر وزیر ایران چه بود؟
  • دیدار وزیر خارجه ترکیه با نمایندگان حماس در قطر