Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@06:52:45 GMT

شرط باز شدن مدارس از زبان وزیر آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۱۳۷۰

شرط باز شدن مدارس از زبان وزیر آموزش و پرورش

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در مراسم" بزرگداشت مقام شامخ معلم " که با حضور رییس جمهور و به صورت غیر حضوری و زنده از طریق شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه این مراسم به پاس قدردانی از مقام رفیع معلمان در آستانه روز معلم برگزار می شود و فرصت مغتنمی است که به نمایندگی از معلمان از حمایت رییس جمهور و دولت از معلمان، قدردانی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه معلمان بزرگ هستند؛ زیرا ماموریت بزرگی بر دوش حمل می کنند و به میزانی که آنها قدر ببینند و بر صدر بنشینند جامعه قد می کشد و هیچ جامعه ای بیش از قد معلمان خود قد نمی کشد، افزود: «در این راه خطیر عوامل گوناگونی از برنامه درسی تا نظام سنجش، نظام تخصیص منابع و فضای فیزیکی، تجهیزات و فناوری ها دخیل هستند، اما معلم چیز دیگری است؛ معلم را به عنوان جانشین همه نداشتن ها و جبران کننده همه کاستی‌ها می‌شناسیم. معلم باکیفیت و باانگیزه است که می‌تواند همه کاستی‌ها را جبران کند.»

حاجی میرزایی به توسعه دسترسی به فضای ایمن و استاندارد آموزشی اشاره کرد و گفت:  روزانه ۲۸ کلاس درس ساخته شد و ۱۰.۵ درصد از میزان مدارس ناایمن و نیازمند تخریب کاسته شد. مناطق خشت و گلی جمع آوری شد و بخاری های نفتی ۲۷۶ هزار کلاس درس جمع و در تمام مناطقی که به گاز دسترسی دارند، سیستم گرمایشی مدرسه ایمن شد.

وی ادامه داد: نرخ پوشش پیش دبستانی از ۳۸ به ۷۱ درصد افزایش یافت و تقریبا دوبرابر شد و  به طور ویژه این میزان در مناطق روستایی از ۲۳ به ۵۸ درصد رسید. جذب دانش آموزان دختر عشایری ۱۲ درصد، دانش آموزان عشایری متوسطه ۲۴ درصد و مدارس شبانه روزی عشایری ۳۶ درصد رشد یافت. در توسعه مهارت آموزی، ۵۰ درصد رشد هنرجویان را داریم که از ۶۲۵ هزار هنرجو به ۹۶۵ هزار هنرجو رسید و این نرخ در روستاها چهاربرابر شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی ایران برای دوره ابتدایی با برگزاری ۲۶۱۸ جلسه و در دوره متوسطه با برگزاری۲۴۰۰ ساعت برنامه از ۱۵ شهریور تا کنون تولید و پخش کرده و همه محتوای درسی را عرضه کره است افزود: کتب درسی از سال آینده به نصب رمزینه پاسخ سریع مجهز شده که دانش آموزان می توانند از تصاویر و ویدئوهای تکمیلی استفاده کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به تولد شبکه شاد و رشد سریعی که داشت اظهار کرد: شاد هرهفته ۱۳ میلیون دانش آموز و معلم را با یکدیگر مرتبط می کند و روزانه به طور متوسط ۶۵۰ هزار ارتباط زنده و ۲۵۰ میلیون پیام را سامان داده و خدمات همزمان به بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر ارائه می‌دهد.

وی افزود: وظیفه می دانم در برابر عظمتِ مسئولیت پذیری، سخت کوشی و همدلی معلمان در پیگیری آموزش در دوران کرونا سر تعظیم فرود بیاورم. خانواده ها به عنوان دستیار معلم نقش آفرینی کردند و گواه دلسوزی ها و پیگیری معلمان هستند. معلم ها هرروز در خانواده ها مشاهده و ارزیابی می شوند. ایرانیان قدردان معلمان هستند.

واکسیناسیون معلمان در اولویت قرار گیرد 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: یک سال کار در شرایط کرونا به ما آموخت که معلم و مدرسه جایگزینی ندارد. خواهشمندم برای دایر شدن مدارس در سال تحصیلی جدید و حضور بی دغدغه دانش آموزان و رفع نگرانی خانواده ها، واکسیناسیون معلمان و کادر مدارس را در اولویت قرار دهید. به اعتبار شاخص های معتبر و قابل سنجش می توانیم داوری کنیم که آموزش و پرورش در دولت تدبیرو امید از پوشش گسترده تر، کیفیت بیشتر، عدالت بیشتر، محرومیت کمتر و دسترسی به فضای ایمن تر جلوتر بوده است و البته هنوز تاموقعیت آرمانی فاصله داریم اما گام بلندی برداشته شد. از یک بابت کاستی ها از خانواده ها و معلمان و دانش اموزان پوزش می طلبم و از سوی دیگر بابت دستاوردها افتخار می‌کنم.

پربیننده ترین رتبه بندی جدید فرهنگیان چه ویژگی‌هایی دارد؟ خبر جدید درباره احکام مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری است احتمال برگزاری حضوری سال تحصیلی جدید بارش ۵روزه باران در اکثر مناطق کشور

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش و پرورش دانش آموزان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند

حسین اسداللهی، دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با برنامه صبح و گفتگو رادیو گفت و گو در مورد توزیع شیر مدارس در ۱۴۰۳ ضمن تبریک سال نو گفت:  طرح توزیع شیر در مدارس پس از توقف ده ساله از سال گذشته مجددا احیا شد.در این طرح بیش از ۸ میلیون دانش‌‌آموز دوره ابتدایی تحت پوشش شیر رایگان قرار گرفتند. امسال نیز این طرح با برنامه منسجم تری پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ میانگین توزیع ۲۸ نوبت وعده شیر رایگان در اختیار دانش آموزان ابتدایی مدارس قرار گرفت و در نیمه پایانی سال تحصیلی از پس از تعطیلات عید نوروز، توزیع شیر در مدارس آغاز شده و تا پایان امتحانات نیز شاهد توزیع میانگین ۱۵ نوبت شیر در مدارس خواهیم بود.

دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: این برنامه در سال تحصیلی جدید منسجم تر و قوی تر از گذشته برگزار می‌شود و امیدواریم زنگ مهر و مدرسه با زنگ شیر آغاز شود.

وی افزود: از ۲۳ مهر سال گذشته وزارت آموزش و پرورش تمام زیرساخت‌های خود را برای اجرای این طرح فراهم كرد و شركت‌های لبنی در استان‌های مختلف برای كسب آمادگی فرصت خواستند. در برخی از استان‌ها شاهد توزیع شیر از دی آغاز شده اما ۷۰ درصد كشور از آذر تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان این كه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد دانش آموز ابتدایی مدارس دولتی كشور شیر دریافت می‌كنند، گفت: در كشور ۵۰۰ واحد تولید لبنی وجود دارد و استانداردهای شیر مدارس بسیار سختگیرانه از شیر بازار است. از بین ۵۰۰ شركت ۸۴ شركت واجد شرایط شدند كه براساس رتبه بندی و تمایل آن‌ها ۲۰ تای آن‌ها وارد طرح شده‌اند. برخی از شركت‌های لبنی نیز در صف انتظار قرار دارند تا در صورت عدم توانایی شركتی در تامین شیر، این مسئولیت بر عهده شركت دیگری نهاده شود.

دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش بابیان این که عمده چالش در تامین شیر مدارس، تامین پاكت استریل است؛ تصریح کرد:  سهم تولید شیر مدارس در كشور تنها ۲۰۰ میلیون پاكت استریل است.  در حالی  كه برای تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاكت استریل نیاز داریم.

وی افزود: به واسطه تامین شیر مدارس، چند واحد لبنی كه با ظرفیت كمتری كار می‌كردند به ظرفیت آن‌ها اضافه شده و تولید پاكت نیز افزایش یافته است. به دلیل كمبود این پاكت‌ها در هفته‌های منتهی به سال ۱۴۰۳ در شهر تهران به جای توزیع شیر در پاكت ۲۰۰ سی‌سی از پاكت یك لیتری استفاده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • این افراد معلم می‌شوند
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟