Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی  همزمان با اولین شب از لیالی قدر در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، گفت: شب پر فضیلت قدر شب حادثه جانکاه و اسفبار ضربت خوردن امیرالمومنین علیه اسلام و بزرگترین امتیاز ما شیعیان در اجرای ماه مبارک رمضان، آمیختگی شب قدر با ولایت و توسل به امیرالمومنین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: سه شب قدر در واقع سه شب امیرالمومنین است و این آمیختگی شب‌های قدر که با ولایت و عشق مولا در درون جان، قلب و فکر ما آمیخته، بزرگترین فرصتی است که می‌تواند ما را به قرب حق نزدیک کند تا بتوانیم از تمام برکات نازل شده بر بندگانش در این شب بهره‌مند شویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مولا امیرالمومنین(ع)، مربی کاملی است که در جهت فردسازی نمونه نداشت، در جهت جامعه‌سازی اقدام انقلابی امام علی علیه السلام اگر چه به نتیجه قطعی نرسید اما به عنوان یک جامعه آرمانی معتقد به قرآن در بینش افراد قرآنی و دینی قرار گرفت.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: در مسئله فرد سازی در جریان تربیت، معمولا دو برنامه قرار دارد یکی آنکه بخواهیم با آموزش واقعیت‌ها را به فرد تفهیم کنیم و با موعظه و نصیحت و آموزه‌های مختلف اخلاقی او را تربیت کنیم؛ نوع دیگر تربیت آن است که یک عنصر فردساز آنها را جذب خودش کند و برحسب عشقی که به او می‌ورزند مورد تربیت قرار بگیرند و او به عنوان یک الگوی کامل مورد پیروی دلدادگان قرار بگیرد و به عنوان یک نماد آرمانی انسان را بسازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: شخصیت تربیتی امیرالمومنین علیه السلام از نوع دوم بود کسانی مثل کمیل بن زیاد، مالک اشتر و صعصعه بن سهان آنچنان عاشق و دلداده امیرالمومنین بودند که هنگام اجرای ملکات نفسانی هیچ غریزه و شهوتی نمی‌تواند سبب شود از الگوی و سبک امیرالمومنین پیروی نکنند.

او  گفت: در مسئله جامعه سازی، آن روزی که امیرالمومنین قدرت را بدست گرفت،در طی ۲۵ سالی که از جامعه پیامبر(ص) فاصله گرفته بود، باید جامعه دینی زاویه دار را به جامعه دینی پیغمبر(ص) برمی‌گرداند.

وی در ادامه اظهار کرد: امیرالمومنین به دست یک کافر یا یک مسیحی به شهادت نرسید، بلکه به دست یک مسلمان حافظ قرآن به شهادت رسید، کار اسلام به جایی رسید که جریان قدرت و ثروت سبب شد قاری قرآن علی‌کُش شود.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: این مسائل برای امروز ما یک عبرت است که اگر بنا شد در جامعه ما جریان قدرت و ثروت کاملا مسلط شود که بر سر شیعیان امیرالمومنین در آن زمان آمد، جنایت در نظام ما هم به آنجا خواهد رسید؛ اگر جریان قدرت و ثروت بخواهد زمام نظام ما را به دست بگیرد و منشاء تصمیم گیری‌ها در این نظام بشود.

انتهای پیام// ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علم الهدی نماینده ولی فقیه شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، عمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق در نشست مجمع بین‌المللی سلیمانیه گفت: معتقدیم هدف از پاسخ ایران، به آن اندازه که تثبیت حقش در پاسخ بود، تشدید تنش و گسترش دامنه درگیری نبود و رژیم صهیونیستی از دهه‌های گذشته اینگونه رسمی از سوی کشوری مورد حمله قرار نگرفته بود.

رییس جریان حکمت ملی عراق در ادامه تاکید کرد: پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی خود، یک متغیر ویژه به شمار می‌رود که قدرت ایران در شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی را با وجود همکاری بسیاری از کشورها با آن، ثابت می کند.

حکیم با بیان اینکه عراق موضع پیشگامی در یاری ملت فلسطین و همبستگی با فلسطین دارد، عنوان کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم، جنگ در غزه را متوقف و مصوبه شورای امنیت برای توقف جنگ و وارد کردن کمک‌ها را اجرا کند.

کد خبر 6081461

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند!
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • ۲ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد مفقود شدند
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد صلابت و اقتدار در کشور است
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه‌اند
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد