Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@23:02:32 GMT

معلم متعهد ریشه فکری دانش‌آموزان را تربیت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۴۶۴۱

معلم متعهد ریشه فکری دانش‌آموزان را تربیت می‌کند

آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز گرامیداشت مقام معلم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزآباد اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی با شناخت صحیح از متفکران و اندیشه‌پردازان انقلاب اسلامی و کینه‏‌هایی که از این انقلاب داشتند، دست به ترور زدند و استاد مطهری را که به‌ عنوان مغز متفکر و اندیشه پرداز انقلاب بود، به شهادت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشمنان نظام به خیال خام خود می‏ خواستند از حرکت این انقلاب بکاهند اما مانند همیشه ناکام ماندند.

امام‌جمعه فیروزآباد در سخنانی با گرامیداشت یاد معلم شهید استاد مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم و ماه مبارک رمضان ادامه داد: از خدا می‏ خواهیم که ما را در راهی که در آن قدم برمی‌داریم و خدمت می‌کنیم، موفق بدارد.

هاشمی زاده اضافه کرد: شهید مطهری با مقابله تمام قد با انحرافات و التقاط همچنین روشنگری‌ راجع به دشمنان داخلی و خارجی و دگراندیشان، اندیشه‌های ناب اسلامی را برای همگان تبیین و تشریح کرد و سبب حفظ آن شد.

وی با اشاره به کتب شهید مطهری بیان داشت: امام خمینی (ره)، کتب شهید مطهری را فاقد مشکل عنوان می کند و رهبر فرزانه انقلاب تأکید بر استفاده از کتب شهید مطهری در مدارس و دانشگاه‌ها دارند که این باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

امام‌ جمعه فیروزآباد گفت: احترام به معلم، احترام به فرهنگ، هنر و دانش یک جامعه است و باید تلاش کنیم فرهنگ استادی و شاگردی و احترام به بزرگان را در جامعه نهادینه کنیم.

هاشمی زاده افزود: چهره معلم، در تابلو اسلام به زیبایی ترسیم‌ شده است و در روایات معصومین (ع) معلم جایگاه ویژه‌ای دارد.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: ریشه همه بدبختی‌ها جهالت است و هر کشوری بخواهد به جایگاه رفیعی برسد باید نیروی متخصص و عالم تربیت کند.

وی بیان داشت: یک معلم متعهد ریشه فکری یک شاگرد را تربیت می‌کند و شخصیتی مثل شهید فهمیده‌ها را تحویل جبهه می‌دهد.

هاشمی زاده در پایان بار دیگر ۱۲ اردیبهشت را به تمام معلمان و اساتید تبریک گفت و بیان کرد: روز شهادت شهید مطهری را به این خاطر روز معلم انتخاب کردند تا دانش و بینش معنوی را در نظر داشته باشیم.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه فیروزآباد گرامیداشت هفته معلم آیت الله هاشمی زاده شهید مطهری هاشمی زاده شهید مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • جزئیات برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی و معلم سازمان بسیج مستضعفین
  • ۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • وحدت رویه و هم‌فکری، عامل اصلی پیشبرد اهداف گزینش است
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت