Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@09:37:09 GMT

لزوم توجه به تحصیل فرزندان زندانیان

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۴۶۴۷

لزوم توجه به تحصیل فرزندان زندانیان

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پژمان پروین مدیرکل زندان‌های خوزستان گفت: پیشگیری از ترک تحصیل فرزندان زندانیان با کمک انجمن حمایت از زندانیان استان باید در اولویت قرار گیرد تا به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک شود  تا با جدیت امر تحصیل را پیگیری کنند.

او بیان داشت: اداره کل زندان‌های استان و انجمن حمایت از زندانیان، همه توان خود را بکار خواهند گرفت تا نبود پدر خانواده منجر به ترک تحصیل فرزندان آن‌ها نگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروین ادامه داد: به رغم وجود مشکلات مختلف به واسطه زندانی بودن سرپرست خانوار، مسئولان اداره کل زندان‌های استان در کنار این خانواده‌ها خواهند بود تا بخشی از مشکلات آن‌ها را رفع و مورد پیگیری قرار دهند و انجمن حمایت از زندانیان نیز در کنار خانواده خواهد بود تا بتواند با اقدامات حمایتی خود، بخشی از حجم مشکلات آنان را در دوران نبود سرپرست خانواده کاهش دهد.

 مدیرکل زندان‌های خوزستان تصریح کرد: بر همین اساس معیشت، رفاه و رفع مشکلات آنان در دوران نبود سرپرست خانواده؛ دغدغه جدی برای مسئولان مربوطه است؛ به همین منظور تقویت انجمن حمایت از زندانیان از برنامه‌های مهم تحولی نظام قضایی محسوب می‌شود که از سوی رییس این قوه در حال پیگیری است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش و پرورش انجمن حمایت از زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری

دادستان مرکز چهارمحال‌وبختیاری گفت: آمار زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ نسب به سال ۱۴۰۱، کاهش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، سیدنصرالدین صالحی در کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: آمار زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ نسب به سال ۱۴۰۱، کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: حسب تاکید رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور مبنی بر کنترل مجرمین حرفه‌ای، آمار غایبین از زندان بیش از ۳۸ درصد کاهش داشته است.

دادستان مرکز استان با قدردانی از مقامات قضائی در راستای افزایش بیش از ۳۰ درصدی بازدید از زندان‌های استان افزود: بهره‌مندی محکومین واجد شرایط استفاده از نهادهای تخفیفی، تأثیر بالقوه‌ ای در باز اجتماعی نمودن محکومین و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

صالحی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ جلسه شورای طبقه بندی در زندان‌های استان برگزار و درخواست‌های زندانیان بررسی شد.

کد خبر 745534

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان