Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@02:31:39 GMT

امسال بحران آب و برق در استان جدی است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۴۷۸۴

امسال بحران آب و برق در استان جدی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، قدرت اله مهدیخانی در حاشیه جلسه شورای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با موضوع بررسی و ارائه راهکارهای مدیریت و کنترل کمبود برق در تابستان پیش رو و با حضور مسئولین و نمایندگان دستگاه‌های متولی امر از جمله فرمانداری‌ها، دادستانی، شرکت توزیع برق، آبفا، شهرک‌های صنعتی، شهرداری، نیروی انتظامی و… برگزار شد اظهار کرد: بنا بر گزارشات وزارت نیرو و هواشناسی، میانگین مقدار در سال آبی جاری در کشور بیش از ۴۰ درصد و در استان بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین ادامه داد: این امر موجب افت شدید منابع آبی و به تبع آن کاهش چشمگیر تولیدات کشاورزی و نیز صنعتی خواهد شد.

مهدیخانی بیان کرد: در چنین شرایطی قطعاً بحران کم آبی، خصوصاً در بخش مصارف خانگی و نیز کمبود برق در تابستان پیش رو، گریبان گیر استان خواهد بود که تنها راهکار مقابله با آن، کاهش مصرف در تمامی بخش‌ها اعم از دولتی، خصوصی و خانگی می‌باشد.

این مسئول یادآور شد: در این جلسه تصمیماتی مبنی بر کاهش مصرف برق در ادارات و مؤسسات دولتی و خصوصی و همینطور در بخش خانگی اتخاذ گردید که مباحث تکمیلی آن در جلسات آتی بررسی و تصویب خواهد شد.
 

کد خبر 5202552

منبع: مهر

کلیدواژه: بحران آب مدیریت بحران ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه شب قدر واکسن کرونا گرگان عکس استانها ماه مبارك رمضان بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 شب های قدر اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی برای کاهش تصادفات استفاده کرد

ایسنا/قزوین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: در حوزه کاهش تصادفات می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی استفاده کرد، چراکه تعداد نیروهایی که برای این کار مأموریت دارند در طول سال کم است، بنابراین فرمانداری هر شهرستان موظف است که خودروی مورد نیاز نیروهای جهادی و داوطلبان مردمی فعال در عرصه گشت راهور را تأمین کند.

مهدی رجحانی چهارشنبه هشتم فروردین در اولین جلسه شورای ترافیک استان قزوین در سال جدید، اظهار کرد: سال گذشته یکی از اولویت‌دارترین موضوعات استان قزوین مسئله کاهش تصادفات بود که اقدامات مختلفی در این حوزه صورت گرفت. در حوزه کاهش تصادفات، مهمترین محور آزادراهی استان، محور «تهران- قزوین» است؛ اگرچه این محور در طول ۲ درصد از مسیرهای استان را شامل می‌شود اما حدود ۶۰ درصد تصادفات در آن رخ می‎‌دهد و ایمن‌سازی این مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: پروژه ایمن‌سازی محور آزادراهی قزوین- تهران در سطح ملی مطرح و به عنوان الگوی ملی معرفی شده است؛ در همین راستا برخی اقدامات در سال گذشته اجرا شده است و برخی دیگر در سال جاری باید اجرایی شود و باید عوامل خطرساز غیرانسانی را از بین ببریم و این امر باید به صورت مکرر بررسی شود، هر وقت مانعی وجود داشت باید به سطوح تصمیم‌گیری انتقال داده شود؛ در واقع این پروژه کار ویژه استان در کاهش تصادفات است که اثرگذاری ملی دارد.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: تصادفات درون شهری و محور روستایی نیز باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد و برای کاهش آن برنامه‌ریزی شود، در گام نخست باید گزارش جامعی از تصادفات درون شهری به صورت شهر به شهر و از تصادفات روستایی به صورت تفکیکی و بخش به بخش تهیه شود و اقدامات صورت گرفته نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: شهرداران باید در این حوزه با ابتکار عمل وارد شوند و ایمن‌سازی درون شهری و رفع نقاط حادثه خیز را با همکاری راهور عملیاتی کنند، هم چنین در حوزه کاهش تصادفات می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی استفاده کرد، چرا که تعداد نیروهایی که برای این کار مأموریت دارند در طول سال کم است، بنابراین فرمانداری هر شهرستان موظف است که خودروی مورد نیاز نیروهای جهادی و داوطلبان مردمی فعال در عرصه گشت راهور را تأمین کند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، رجحانی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۵ نقطه حادثه‌خیز استان شناسایی شد که اقدامات لازم برای بهبود وضعیت این نقاط انجام شد، هفت نقطه تکمیل شده و هشت نقطه باقی مانده است که در سال جدید باید انجام شود، ارتقای ایمنی سطح راه‌های روستایی، احیای حقوق استانی در منابع ماده ۲۳، بررسی مشکلات محور سیردان، بررسی انسداد مسیرهای غیرمجاز آزادراهی و ایمن‌سازی آن از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش فوتی‌های سوانح رانندگی
  • بازدید بیش از ۴۳۹ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری قزوین
  • جابجایی بیش از ۳۵ هزار مسافر از پایانه مسافربری قزوین
  • پایگاه امداد و نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • پایگاه امداد نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی برای کاهش تصادفات استفاده کرد
  • کاهش ۲۳ درصدی سرقت در کرمانشاه در نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • آزاد راه قزوین - تهران پر حادثه‌ترین محور استان قزوین
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • بسته 50 میلیارد دلاری برای نجات از بحران اقتصادی در مصر/ مصری ها برای تامین خوراک  مبارزه می کنند