Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – آناهیتا رحیمی: بابا نان داد، نقطه سر خط؛ اینجا خبری از اینترنت نیست؛ یعنی از روزی که ویروس کرونا قدم رنجه کرده است دانش آموزان روستای الوانق نیز رنگ و روی برنامه شاد را ندیده‌اند.

اینترنت در روستای الوانق ساز مخالف می‌زند و روزهای بسیاری است که دانش آموزان این روستا به سرمشق کردن الفبای زندگی و حضور در کلاس معلم فداکار خود عادت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرسه‌ای که آجر به آجر آن با عشق و ایثار کنار همدیگر ردیف شده و حتی شیوع ویروس کرونا هم حریف تعطیلی مدرسه ایثار در روستای الوانق نشده است.

روستای الوانق در حدود ۳۲ کیلومتری جنوب غربی آذرشهر قرار گرفته است؛ روستایی که فاقد هر گونه وسایل نقلیه عمومی اعم از تاکسی و حتی اتوبوس است و رفت و آمد به این روستا تنها با خودروی شخصی میسر است اما در این روستا معلمی مهربان و خوش قلب زندگی می‌کند که وقتی سپیده سر می‌زند، خودش درب مدرسه را به روی دانش آموزان باز می‌کند.

این معلم دلسوز با سابقه ۱۶ سال تدریس در روستاهای آذربایجان شرقی، ایثار و دلسوزی از جنس مادرانه دارد تا جایی که با پخت غذای دلخواه دانش آموزان، خرید جوایز و عیدی از هزینه شخصی خود، لبخند را بر روی تک تک دانش آموزان خود می‌نشاند.

فاطمه پاشایی، مدیر آموزگار مدرسه ایثار در روستای الوانق است که با کمک و همراهی همسرش، به تدریس خود ادامه می‌دهد؛ معلمی فداکار که به دلیل دسترسی بهتر به اینترنت، ساعت‌ها در خودروی همسرش، در کمربندی سیلاب- آذرشهر می‌نشیند تا مطالب مهم در گروه‌های درسی را یادداشت و در جلسات مهمی که در فضای مجازی برگزار می‌شود شرکت کند.

همت و خستگی ناپذیر بودن این آموزگار در سخت‌ترین شرایط و تلاش دو چندان او برای نوسازی مدرسه ایثار، دلیل قانع کننده‌ای بود که به سراغ او برویم و سیر تا پیاز نحوه تدریس او در تمام روزهای کرونایی را از زبان خودش بشنویم.

کلاس‌های درسی در مدرسه ایثار پابرجاست

معلم فداکار روستای الوانق گفت: همزمان با بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه تاکنون، آموزش حضوری در مدرسه ایثار و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد حتی شماره تلفن منزل را در اختیار دانش آموزان گذاشته‌ام تا در مواقعی که به کمک من نیاز دارند تماس گرفته و در مواقع نیاز برای رفع اشکالات درسی نیز به خانه دانش آموزان رفته و یا آنها به خانه من می‌آیند.

همزمان با بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه تاکنون، آموزش حضوری در مدرسه ایثار و با کنترل بهداشت ادامه دارد حتی شماره تلفن منزل را در اختیار دانش آموزان گذاشته‌ام تا تماس بگیرند

پاشایی ادامه داد: من مدیر آموزگار ۴ پایه اول، دوم، سوم و پیش دبستانی در مدرسه ایثار هستم که کلاس‌های حضوری از ساعت ۸ صبح، شروع و تا ۳ بعد از ظهر ادامه دارد و علاوه بر اینکه خودم و دانش آموزان تمام پروتکل‌های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنیم، پنجره کلاس‌ها را نیز باز می‌گذاریم.

۳۶ دانش آموز در مدرسه ایثار روستای الوانق

وی افزود: مدرسه ایثار روستای الوانق در سال جاری، ۳۶ دانش آموز دارد که ۲۳ نفر از این دانش آموزان در کلاس من حضور دارند و در حال حاضر، مشغول تدریس برای ۷ دانش آموز در پایه اول، ۸ دانش آموز در پایه دوم، ۴ دانش آموز در پایه سوم و ۴ دانش آموز در پایه پیش دبستانی هستم.

معلم مدرسه ایثار در روستای الوانق گفت: خودم نیز در یک مدرسه چند پایه تحصیل کرده‌ام که به همراه دوستانم، پشت نیسان راهی مدرسه می‌شدیم و از همان کودکی علاقه بسیاری به معلمی داشتم و همواره با دیدن معلم‌های خودم آرزو می‌کردم خودم نیز روزی معلم شوم تا اینکه بعد از به اتمام رساندن تحصیلاتم، روزی چشمم به یک کاغذ آگهی جذب نیروی آموزش یاری نهضت افتاد و بدون هیچ معطلی در امتحان شرکت کرده و در نهایت قبول شدم.

خودم نیز در یک مدرسه چند پایه تحصیل کرده‌ام که به همراه دوستانم، پشت نیسان راهی مدرسه می‌شدیم و از همان کودکی علاقه بسیاری به معلمی داشتم

پاشایی افزود: متولد سال ۵۸ هستم و دو فرزند پسر دارم که در بیشتر مواقع، مادرم هوای نوه‌های خود را دارد؛ خوب به یاد دارم که اوایل کارم از تدریس قرآن در روستای الوانق آغاز شد و سپس به مدت یک سال در روستای آلمالوداش در پایه پنجم ابتدایی تدریس می‌کردم تا اینکه یک سال دیگر نیز در روستای آلاکوزه (امیر دیزج) در پایه چهارم نیز تدریس کردم.

وی ادامه داد: بعد از ادامه تحصیل در رشته ادبیات فارسی در دانشگاه بناب، در کلاس‌های مقدماتی در روستای الوانق نیز شرکت می‌کردم تا ارتباطی که با نهضت داشتم قطع نشود تا اینکه یک سال دیگر نیز در دبستان شهید جعفر زاده در آذرشهر به عنوان مدیر آموزگار به کار خود ادامه دادم و در حال حاضر، ۱۱ سال است که مدیر آموزگار چند پایه مدرسه ایثار در روستای الوانق هستم.

رابطه صمیمی با تمام دانش آموزانم دارم

معلم روستای الوانق گفت: با تک تک دانش آموزانم رابطه صمیمی دارم تا جایی که به همکارم سفارش کرده‌ام، هوای دانش آموزی که سالهاست پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند را داشته باشد. خودم به این دانش آموز، مهر و محبت بیشتری دارم و همواره پیگیر مسائل درسی او هستم و حتی از همکارم خواهش کرده‌ام تا در کلاسی که این دانش آموز حضور دارد کمتر از مادر صحبت کند.

پاشایی ادامه داد: در مواقع بروز مشکل برای معلم حق التدریسی که از شهرستان ملکان به مدرسه ایثار می‌آید خودم تدریس کلاس‌ها را بر عهده می‌گیرم چنانچه در روزهایی که این همکار غیر بومی به ویروس کرونا مبتلا شده بود، خودم مشکلات درسی دانش آموزان را رفع و برای آنها درس نامه می‌دادم.

درب مدرسه را هر روز صبح خودم باز می‌کنم

وی افزود: مدرسه ایثار خدمتکار ندارد البته راه زیادی از خانه تا مدرسه نیست و خودم صبح زود درب مدرسه را باز می‌کنم تا دانش آموزان سر کلاس حاضر شوند. حتی نظافت مدرسه را خودم انجام می‌دهم و در روزهای چهارشنبه پکیچ مدرسه را خاموش می‌کنم تا مخارج اضافی برای مدرسه تراشیده نشود اما همسرم در روزهای جمعه برای روشن کردن پکیچ به مدرسه می‌رود تا کلاس‌ها در فصل زمستان سرد نباشد.

در مواقع بروز مشکل برای معلم حق التدریسی که از شهرستان ملکان به مدرسه ایثار می‌آید خودم تدریس کلاس‌ها را بر عهده می‌گیرم

پاشایی بیان کرد: مدرسه ایثار در اوایل در وضعیت مساعدی نبود و نیاز به بازسازی داشت تا اینکه از طریق نامه‌هایی که زود به زود برای اداره ارسال می‌کردم، مدرسه را تخریب و از نو احداث کردند.

در روزهایی که مدارس تخریب شده بود برای اینکه کلاس درس تعطیل نشود باید کانکسی تهیه می‌شد اما به این دلیل که هزینه خرید کانکس، گزاف بود کلاس درس را در مسجدی در روستای الوانق برگزار می‌کردیم تا اینکه در سال ۹۶، احداث مدرسه به اتمام رسید و افتتاح شد.

از نمرات بالای دانش آموزانم خوشحال می‌شوم

معلم روستای الوانق گفت: من در کلاس، ۴ دانش آموز دیرآموز دارم و زمانی که با پیگیری و تلاش خودشان، می‌توانند املاء بنویسند خیلی خوشحال می‌شوم و از اینکه تمام دانش آموزان در کلاس درس مشارکت داشته و نمرات بالایی را کسب کنند خیلی برایم شیرین و خاطره‌انگیز است.

وی گفت: با اهالی روستا ارتباط صمیمی دارم و کمک‌هایی از جمله پرداخت حق بیمه، خرید لباس فرم مدارس و هزینه خرید کتاب دانش آموزان را از هزینه شخصی خودم تأمین می‌کنم.

روز افتتاح مدرسه برایم شیرین است

این معلم فداکار تنها خاطره شیرین خود را چنین توصیف کرد: در روز افتتاح مدرسه از دانش آموزانم درخواست کردم تا نوشته‌ای برای خیر مدرسه ساز بنویسند و یکی از آنها، بهترین نوشته را در بین همه افرادی که در مدرسه بودند خواند؛ این روز از اینکه دانش آموزان می‌توانند با خیالی راحت در یک مدرسه خوب و نوساز به تحصیل خود ادامه دهند خیلی خوشحال بودم.

پاشایی با اشاره به خاطرات خوبش در این مدرس: گفت با اینکه خانواده‌های دانش آموزان از راه کشاورزی و بافت تابلو فرش امرار معاش می‌کنند اما با این وجود مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای کمک به زلزله کرمانشاه، جمع آوری و تحویل دادیم؛ هم‌چنین در سیل جنوب کشور نیز، ۸۰۰ هزار تومان وجه نقد و به ارزش یک میلیون تومان مواد غذایی و پوشاک نیز جمع آوری شده بود.

کد خبر 5202110

منبع: مهر

کلیدواژه: روز معلم روستا ویروس کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا شب قدر واکسن کرونا گرگان ماه مبارك رمضان عکس استانها بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 شب های قدر اردبیل دانش آموز در پایه مدرسه ایثار دانش آموزانم مدیر آموزگار دانش آموزان کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • خانم معلمی که کلاس درسش را در بیمارستان بر پا کرد
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • بازرسان اعماق دریا
  • حق‌التدریس اضافه بر ساعات سازمانی موظف به استادان پرداخت نمی‌شود 
  • جشنواره قصص قرآنی مشهد آغاز به کار کرد