Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@01:31:44 GMT

امام جمعه مهاباد: معلمان الگوی فداکاری برای جامعه هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۶۱۷۸

امام جمعه مهاباد: معلمان الگوی فداکاری برای جامعه هستند

ماموستا عبدالسلام امامی روز یکشنبه در جلسه گرامیداشت روز معلم در مهاباد افزود: بیشترین فداکاری که یک قشر به زیرمجموعه خود کرده، معلمان هستند زیرا در هر شرایط سخت و طاقت فرسا، آموزش را به دانش آموزان متوقف نکردند.

وی با اشاره به شرایط مقابله با کرونا ادامه داد: در دوران کرونا نیز قشر معلم در کمترین زمان ممکن خود را با شرایط وفق داده و نگذاشتند که زنجیره آموزش به دانش آموزان قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مهاباد با اشاره به اهمیت کسب علم و دانش و جایگاه معلمان اظهار داشت: شان و جایگاه معلم در جامعه اسلامی از قرآن گرفته شده و مقام معلم هم‌تراز با شغل انبیاست.

ماموستا امامی ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی (ع) بیان کرد: شب های قدر بهترین زمان برای دعا و نزدیک شدن به خداوند برای طلب آمرزش و نجات جهان از این ویروس همه گیر است.

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این مراسم گفت: آموزش در شرایط مقابله با کرونا با شرایط بسیار سختی مواجه شده و کار معلمان را در این مدت چندین برابر کرده است ولی فداکاری آنها این خلا را پر کرده است.

عارف خدرلو با بیان اینکه آموزش و پرورش و بخش تعلیم و تربیت یکی از بال‌های مهم توسعه هر کشور است، اضافه کرد: توسعه هر کشوری به نقش معلمان و نظام آموزشی آن بستگی دارد از این رو باید قدردان زحمات و تلاش‌های فعالان عرصه تعلیم و تربیت باشیم.

وی تاکید کرد: معلمی شغلی است که با عشق عجین شده و هرکسی عاشقانه در مسیر تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم گام بردارد، شایسته تکریم فراوان است و دست او را باید بوسید.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد هم در این جلسه گفت: بزرگ ترین دارایی هر خانواده، فرزندان آن خانواده است که در اختیار معلمان و سیستم آموزشی پرورش قرار داده می شود.

کامبیز شاوله با بیان اینکه کرونا روند آموزش و پرورش دانش آموزان را مختل کرد، گفت: شرایط مقابله با کرونا ارزش و جایگاه معلم را به طور عینی نشان داد و ضروری است بیش از پیش جایگاه این قشر ایثارگر را دانست.

وی همچنین اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا و فراهم کردن تحصیل حضوری برای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

در ادامه مراسم به طور نمادین از ۲ معلم فرزند شهید با اهدای لوح قدردانی شد.

مهاباد با ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دارای ۴۳ هزار دانش‌آموز است.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی تکریم و تجلیل وزارت آموزش و پرورش معلم روز معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی تکریم و تجلیل مهاباد آذربایجان غربی تکریم و تجلیل وزارت آموزش و پرورش معلم روز معلم اخبار کنکور آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان درسالجاری، با تأکید برآگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی گفت: باتوجه به تأثیر مستقیم نمرات امتحانات نهایی در کنکور، لازم است آزمون در فضایی آرام و مناسب برگزار شود.

حسن عباسی، با اشاره به اینکه با همکاری دستگاههای اجرایی باید شرایط مناسب و فضایی آرام برای برگزاری امتحانات نهایی در سطح شهرستان مهیا شود، افزود: تجهیزات و امکانات لازم ازجمله تهیه کاغذ از طرف فرمانداری تأمین شده و از این بابت جای نگرانی نیست.

عباسی، با اشاره به برنامه ریزی برای بزرگداشت هفته معلم هم گفت: آموزش و پرورش زمینه ساز رشد و توسعه اجتماعی در جامعه بوده که این امر در سایه تلاش معلمان امکانپذیر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد هم در این جلسه گفت: بیش از پنج هزار دانش آموز این شهرستان در سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می کنند.

اسعد رسولی افزود: تاکنون نسبت به تهیه ۱۰۰ کارتن برگه امتحانی اقدام شده و به ۱۰۰ کارتن دیگرهم برای برگزاری امتحانات نیاز است و از دستگاههای مختلف انتظار داریم در این زمینه کمک کنند.

رسولی، در ادامه از اداره های خدمات رسان خواست در هنگام برگزاری امتحانات از قطعی آب و برق جلوگیری کنند.

مهراب پوراکبر، دادستان شهرستان مهاباد هم گفت: در عصر کنونی که دانش آموزان با انواع تهدیدهای فضای مجازی مواجه هستند، باید مهارتهای زندگی به دانش آموزان ارائه شود تا آسیب نبینند.

در این جلسه همچنین از برگزاری همایش استانی هوش مصنوعی با هدف بررسی فرصتها و چالشها و جهت گیریهای آینده در آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تهران خبر داده و اعلام شد 13 خرداد، آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش و 15 تیر، زمان برگزاری همایش خواهد بود.

امتحانات نهایی از 27 اردیبهشت آغاز می شود و تا سی ام خرداد ماذه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  • خط و نشان آموزش و پرورش برای معلم بلاگرها
  • ارزیابان آزمون استخدامی معلمان از سوگیری شخصی پرهیز کنند
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان