Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی سنگری رفع دغدغه‌های معلمان در حوزه معیشت، مسکن و سایر موضوعات دیگر را اولویت مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات خواند و گفت: به ثمر نشاندن لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان از مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم

«محمدرضا احمدی سنگری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهید استاد مرتضی مطهری 12 اردیبهشت روز معلم را فرصتی خوب برای تجلیل از مقام شامخ معلمان و فرهنگیان دانست و اظهارکرد: به تمام معلمان زحمت‌کش و ایثارگر کشورمان فرا رسیدن این روز خجسته را تبریک و خداقوت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معلمان را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری افسران فرهنگی پیشرفت کشور خطاب کرد و ابراز داشت: معلمان و فرهنگیان برای بالا بردن سطح آگاهی و علم و دانش آینده‌سازان کشور تلاش می‌کنند و در تمام دورانی که شاهد شیوع و اوج‌گیری ویروس کرونا بودیم دیدیم که حتی یک لحظه از امر آموزش دست نکشیدند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس در پاسخ به این پرسش که رویکردهای مجلس یازدهم در حوزه معلمان و فرهنگیان تاکنون چگونه بوده است تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین اقدامات مجلس یازدهم پیش‌بردن اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان است در حالی‌که همین طرح سال‌ها بود که در ادوار گذشته مجلس خاک می‌خورد.

 

وی با بیان اینکه در بحث رتبه‌بندی فرهنگیان و بسترسازی جهت اجرایی شدن کامل آن در کشور آن‌چنان که باید و شاید در گذشته تلاش و پیگیری انجام نشد اضافه کرد: بنده به عنوان یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیری مطالبات معلمان به ویژه اجرای رتبه‌بندی معلمان را همواره یکی از اولویت‌های کاری خود قرار دادم.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری جلسات بسیار متعدد در مجلس، کمیسیون‌های تخصصی آن و رایزنی با وزرا و معاونان دولت برای به ثمر نشاندن اجرای رتبه‌بندی معلمان را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: با استمرار همین پیگیری‌ها بود که نهایتا دولت لایحه رتبه‌بندی معلمان را تدوین کرد و لایحه هم در مجلس اعلام وصول شد.

 

احمدی سنگری با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای جذب فرهنگیان و معلمان حق‌التدریسی، نهضتی، معلمان پیش‌دبستانی و تعیین تکلیف این گروه‌ها قدم‌های مثبتی برداشته است افزود: تلاش برای ارتقاء معیشت و اقتصاد معلمان هم از دیگر اقدامات مثبتی بود که در مجلس یازدهم به بار نشست.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس برگزاری سلسله جلساتی با همکاری وزارت آموزش و پرورش برای ساماندهی چهار گروه نهضتی‌ها، خرید خدماتی، پیش دبستانی‌ها و حق‌التدریسی‌ها را از دیگر اقدامات مثبت مجلس اعلام کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری برای آموزش فرزندانمان در تراز انقلاب اسلامی نباید معلمان ما مشکل معیشت و دغدغه مسکن داشته باشند. 

 

وی با بیان اینکه با پیگیری‌‌های مستمر مجلس پرداختی به معلمان تا حدودی افزایش پیدا کرد اظهار داشت: تلاش برای جذب و استخدام معلمان هم از دیگر اقدامات خوب مجلس یازدهم محسوب می‌شود به طوری‌که بیش از 30 هزار نفر را چه از طریق برگزاری آزمون و چه به شکل بدون آزمون جذب کردیم.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اعلام مرحله سوم جذب معلمان تا اواخر اردیبهشت و یا اوایل خرداد امسال خبر داد و عنوان کرد: تلاش ما این است که حتما به وضعیت معلمان چه از حیث شغلی و چه از حیث اقتصادی و معیشتی رسیدگی و دغدغه‌های آنان برطرف شود.

 

احمدی سنگری با تاکید بر اینکه دادن تسهیلات در حوزه‌های مختلف به فرهنگیان در اصل به معنای سرمایه‌گذاری برای آینده کشور و توسعه جامعه است خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها نامگذاری کردند بنابراین مجلس وظیفه خود می‌داند که در راستای تحقق مطالبات به حق معلمان قدم‌های اساسی‌تری بردارد.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: معیشت معلمان رتبه بندی فرهنگیان گیلان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کمیسیون آموزش و تحقیقات رتبه بندی معلمان احمدی سنگری مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم

فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی معلمانی که ۱ مهر ۱۴۰۰ تا ۱ مهر ۱۴۰۲ بازنشسته شده‌اند، صادر می‌شود.

وی افزود: معلمانی که حکم بازنشستگی خود را طبق رتبه‌بندی دریافت کرده‌اند اما در اعتراضات رتبه آن‌ها تغییر کرده به زودی رتبه جدید این همکاران صادر می‌شود.

فرهادی گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • ویکند ۲ روزه در بخش‌خصوصی؟