Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن غفاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ساعت 11 و 45 دقیقه امروز حادثه سقوط در چاه به سامانه 125 آتش‌نشانی گزارش شد که بلافاصله ماموران به محل اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان محل وقوع حادثه را ساختمان نیمه‌کاره واقع در مجتمع ادارات اعلام کرد و گفت: فرد سقوط کرده جوان 23 ساله‌ای بود که به علت بی‌احتیاطی به داخل چاه 15 متری سقوط کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملیات خروج از چاه این مصدوم در حدود 20 دقیقه طول کشید، گفت: شخص حادثه دیده پس از نجات تحویل عوامل اورژانس شد.

غفاری با اشاره به اینکه از ابتدای سال 6 عملیات سقوط توسط آتش‌نشانان امدادرسانی شده است، گفت: سه مورد از این حوادث سقوط در چاه و سه مورد سقوط از آسانسور بوده است.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه حوادث چاه متاسفانه هر ساله موجب مرگ یا مصدومیت افراد می‌شود، گفت: اگر اصول ایمنی و علمی در حفر چاه از طرف مهندسان، پیمانکاران و همچنین مقنی‌ها و چاهکن‌ها همانند تمام کارهای عمرانی دیگر در نظر گرفته شود، می‌توانیم امیدوار باشیم که تعداد این گونه حوادث به حداقل برسد.

وی افزود: استفاده از ابزار و لوازم استاندارد و قابل اعتماد و به کارگیری چرخ چاه‌های غیرمقاوم و شکسته یا طناب‌های غیر مقاوم و یا مقاوم آسیب دیده می‌تواند احتمال سقوط افراد یا دپو و ظروف انتقال خاک را افزایش داده و منجر به آسیب دیدگی و مرگ افراد شود.

وی گفت: علت بیشترین حوادث سقوط در چاه شامل عدم رعایت نکات فنی توسط مقنیان به هنگام حفر چاه، سستی خاک و عدم تثبیت دیواره‌های چاه و  گازدار شدن چاه و ضعف در سامانه تهویه چاه است.

انتهای/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: سقوط زنجان چاه حوادث حسن غفاری مرگ مصدومیت نجات سقوط در چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: آتش نشانی زنجان به مناسبت شب‌های قدر حالت آماده‌باش درآمد.

‌مجید امیرفضلی در گفت‌وگو با ایمنا ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر و شهادت امیرالمومنین (ع) ازآماده‌باش کلیه نیروهای آتش نشانی در برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد و تکایا خبر داد.

وی با بیان اینکه در این شب‌های عزیز آتش نشانان زنجانی در چند نقطه استقرار خواهند داشت، اضافه کرد: سبزه میدان، رو به روی مسجد جامع، مزار بالا و پایین، مقابل هیأت ثارالله و میدان هنرستان محل استقرار آتش نشانان خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این شب‌ها در مجموع ۲۰ آتش نشان با پنج خودروی نیمه سنگین و چهار موتوری گشت سیار نسبت به تأمین ایمنی شهر اقدام خواهند کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: آتش‌نشان از ساعاتی قبل از آغاز مراسم در اماکن پر رفت و آمد شهر، میادین یا مقابل اماکن مذهبی بزرگ مانند مساجد، شبستان‌ها و امام‌زاده‌ها آغاز و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

امیرفضلی تصریح کرد: تمام مدیران ارشد سازمان آتش‌نشانی نیز ضمن گشت‌زنی در محل‌های مشخص شده و بازدید از نقاط استقرار آتش‌نشانان، وضعیت ایمنی نقاط را رصد خواهند کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از مسئولان اماکن مذهبی خواست، خودشان نظارت دقیقی بر ایمنی داشته باشند و خاموش‌کننده‌های دستی را شارژ کرده و آن‌ها را در دسترس قرار دهند.

کد خبر 740025

دیگر خبرها

  • آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • ماجرای سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی
  • نجات ۸۵ حادثه‌دیده توسط آتش‌نشانی کرج
  • حوادث هفته اول نوروز در کرج یک فوتی و ۶ مصدوم بر جا گذاشت
  • (ویدئو) موتورسوار از زیر شاسی‌بلند زنده بیرون آمد
  • سقوط از کوه جان یک جوان را در آهوانو دامغان گرفت
  • سقوط جوان ۲۲ ساله از کوه در شهر خور
  • مادربزرگ ۷۵ ساله اسکاتلندی روزانه ۶ ساعت فورتنایت بازی می‌کند
  • سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی خونین محله لواسان
  • سقوط کارگر جوان از داربست حادثه ساز شد