Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی راه‌حل پرداخت مطالبات گازی ایران از عراق، سکه بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان، خرید ۷۰ قلم کالای صنعت نفت دارای مشابه داخلی ممنوع شد، تغییر ساعت کاری بانک‌ها در روز‌های ۱۹ و ۲۳ رمضان برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت اردیبهشت شبستان به شرح زیر است:

راه‌حل پرداخت مطالبات گازی ایران از عراق بررسی شد

بیژن زنگنه در دیدار با ماجد مهدی حنتوش در ساختمان مرکزی وزارت نفت اظهار کرد: رابطه بسیار قوی بین ملت و دولت ایران با عراق وجود دارد، امیدوارم سفر شما به توسعه روابط دو طرف و وزارتخانه‌های نفت ایران و برق عراق که بنیان‌های خوبی برای آن گذاشته شده است، بینجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دو قرارداد مهم در زمینه صادرات گاز ایران به عراق در سال‌های گذشته با وزارت برق این کشور امضا شده است، تصریح کرد: تاکنون ۲۷ میلیارد مترمکعب گاز ایران به عراق صادر شده است.

وزیر نفت گفت: البته پرداخت پول گاز با مشکلاتی روبه‌روست که امیدواریم به‌زودی بتوانیم به راه‌حلی در این زمینه برسیم.

وزیر برق عراق هم در این دیدار اظهار کرد: رابطه ایران و عراق خوب و ممتاز است و تلاش می‌کنیم روابط را روز به روز توسعه دهیم.

وی با اشاره به قرارداد صادرات گاز بین دو کشور برای راه‌اندازی نیروگاه‌های برق عراق، گفت: تلاشمان این است راه‌حلی برای مشکل پرداخت‌ها پیدا و پول گاز را به ایران برسانیم.

 

سکه بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان

امروز (یکشنبه ۱۲ اردیبهشت) هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۷۲ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۶۸ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۲۹۶ هزار تومان است. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم ۹ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

 

امروز (یکشنبه ۱۲ اردیبهشت) در بازار ارز دلار ۲۲ هزار و ۹۱۰ تومان، یورو ۲۷ هزار و ۶۷۰ تومان، پوند ۳۲ هزار و ۴۱۸ تومان، درهم امارات ۶۴۱۸ تومان، یوان چین ۳۶۱۰ تومان و لیر ترکیه ۲۸۱۰ تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (شنبه ۱۱ اردیبهشت) هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۸۷ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۶۸ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۳۱۶ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۹۴۷ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بود.

 

روز گذشته (شنبه ۱۱ اردیبهشت) در بازار ارز دلار ۲۳ هزار و ۲۳۱ تومان، یورو ۲۷ هزار و ۹۶۹ تومان، پوند ۳۳ هزار و ۱۱۲ تومان، درهم امارات ۶۴۹۲ تومان، یوان چین ۳۶۶۰ تومان و لیر ترکیه ۲۸۶۰ تومان بود.

 

۶۶ طرح با تأمین مالی بانک صنعت و معدن به بهره‌برداری می‌رسد

در راستای تحقق شعار سال، امسال با تسهیلات بانک صنعت و معدن ۶۶ طرح صنعتی و معدنی که پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد دارند، به بهره برداری می‌رسند.  بیتا کچیان ضمن بیان مطلب فوق افزود: سال گذشته یکی از دشوارترین و پرچالش ترین سال ها برای اقتصاد ایران بود به صورتی که تشدید تحریم های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا مزید بر مشکلات موجود در روند اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری شد.

وی ادامه داد: افزایش تورم در سال های ۹۸ و ۹۹، برآورد سرمایه‌گذاری ها را کاملا دگرگون و مشکلات زیادی در تأمین آورده شرکت ها ایجاد کرد و به دلیل مشکلات ناشی از تحریم در تأمین و انتقال ارز، هزینه های پیش بینی نشده زیادی به پروژه ها تحمیل شد.

کچیان تصریح کرد: در مدیریت نظارت بر طرح ها تلاش بسیاری از طرف تمامی کارکنان جهت همکاری و همراهی با سرمایه گذاران در بخش صنعت و معدن کشور و یافتن راهکارهای قانونی جهت عبور از این مشکلات و نیز تأمین مالی طرح ها علی الخصوص طرح هایی که دارای درصد پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد هستند، صورت پذیرفت.

وی گفت: طی بررسی صورت گرفته در خصوص طرح هایی که می بایست در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسیدند، مشخص شد؛ عمده دلیل عدم بهره‌برداری طرح ها عدم حضور تکنسین‌های خارجی به دلیل بیماری کرونا جهت راه اندازی و نیز افزایش هزینه های ناشی از تورم بوده است.

کچیان افزود: با این حال در سال ۹۹ تعداد ۵۸ طرح در حال اجرا، تحت نظارت در ستاد و شعب این بانک در صنایع مخلتف اعم از نیروگاهی (۴ طرح)، فولادی (۸ طرح)، پتروشیمی و شیمیایی (۱۰ طرح)، نساجی و سلولوزی (۷ طرح)، غذایی و آشامیدنی و دارویی (۷ طرح) ، تولید آب شیرین و انتقال آن (۲ طرح) ، صنایع فلزی، قطعه سازی و خودرو (۱۳طرح) و کانی و غیرفلزی (۶ طرح) به بهره برداری رسید اند که در مجموع در حدود ۳ میلیارد دلار تسهیلات ارزی و ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی برای ساخت و تجهیز این پروژه ها پرداخت شده است.

 

خرید ۷۰ قلم کالای صنعت نفت دارای مشابه داخلی ممنوع شد

وزیر نفت در ابلاغیه‌ای خرید ۷۰ قلم کالا و تجهیزات مصرفی خارجی مورد نیاز وزارت نفت که دارای تولید مشابه داخلی هستند را همسو با حمایت از ساخت داخل کالا‌ها ممنوع کرد.

در متن ابلاغیه بیژن زنگنه به مدیران عامل شرکت‌های اصلی وزارت نفت، معاونان وزیر نفت، مدیران و رؤسای واحد‌های ستادی، اعضای کمیسیون‌های معاملات/ مناقصات شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه، رئیس هیئت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت و مدیران عامل شرکت‌های تابعه و مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس و مدیران عامل شرکت‌های تابعه آمده است:

«دراجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حمایت از کالای ایرانی و قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» پیرو ابلاغیه شماره ۳۵۱-۲۰/۲ تاریخ ۱۳۹۷/۵/۲۱ در خصوص ممنوعیت خرید کالای خارجی دارای تولید مشابه داخلی، بدین‌وسیله فهرست تکمیلی ۷۰ قلم کالا و تجهیزات مصرفی وزارت نفت جهت اعمال ممنوعیت خرید کالای خارجی توسط شرکت‌های اصلی، تابعه و پیمانکاران طرف قرارداد آن‌ها (بصورت مستقیم و غیرمستقیم) ابلاغ می‌شود.

ضروری است مدیران همه شرکت‌های اصلی و تابعه با ایجاد ساز و کار‌های مناسب کنترلی و نظارتی، برای حصول اطمینان از تامین کالا‌های یادشده بر اساس ابلاغیه شماره ۵۴۷-۲۰/۲ تاریخ ۱۳۹۹/۸/۲۹ از طریق فهرست بلندمنابع واحد دستگاه مرکزی وزارت نفت (AVL) بر حسن اجرای این ابلاغیه نظارت لازم را به عمل آورند.

 

ساعت کاری بانک‌ها در روز‌های نوزدهم و بیست و سوم ماه رمضان تغییر می‌کند

علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام کرد: بر اساس مصوبه دولت و به منظور استفاده مناسب از فضایل و معنویت شب‌های قدر و بهره مندی از برکات عدیده این لیالی نورانی و شریف، فعالیت بانک‌ها در روز‌های یکشنبه ۱۲ و پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه مصادف با نوزدهم و بیست وسوم ماه مبارک رمضان با دوساعت تاخیر آغاز می‌شود.

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار سکه بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون بانک ها در روز بهره برداری شرکت های اصلی مشابه داخلی یک میلیون ۷۰ قلم کالا گرم طلای هزار تومان وزارت نفت شرکت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعصبات حزبی و جناحی نباید دلیلی برای جابه‌جایی افراد شود

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: در بسیاری از انتصابات دقت مناسبی صورت نمی‌گیرد و مسائل حزبی، جناحی و سیاسی سبب آن می‌شود که کسانی که کاری را شروع یا حتی خوب هم کار می‌کنند مجبور به ترک کار و فعالیت شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز _ سه‌شنبه هفتم فروردین _ در دیدار با سیدمرتضی سقائیان نژاد و مدیران شهرداری قم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، با تبریک ماه مبارک رمضان و آغاز سال جدید اظهار کرد: بهار طبیعت نشانی از رخت جدید بر پیکر طبیعت است و آنچه در بهار سال‌جاری رخ می‌دهد، استمرار بهار گذشته نیست و بهار قرآن و ماه رمضان نیز همانند آن برای مؤمنین و مسلمانان مانند رخت جدید معنویت پوشیدن است و عبرت‌آمیزی این دو بهار برای همگان انجام کارهای جدید خواهد بود.

وی با اشاره به آیات قرآن در امورات جمعی و تأثیرگذار اجتماعی تصریح کرد: امورات جمعی و اقدامات اجتماعی بر پایه تعامل و درک متقابل مردم و مسئولان امکان‌پذیر است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با تأکید بر لزوم دریافت مشارکت‌های مردمی در تصمیم‌گیری‌ها، ابراز کرد: یکی از مؤلفه‌های مشارکت مردمی، هوشمندسازی و ایجاد تحولات است که در کنار اطلاع‌رسانی وسیع و گسترده باید خود مردم نیز به این آمادگی رسیده باشند که در برخی موارد این آمادگی تدریجی است.

وی با بیان اینکه در مسائل اجتماعی مردم نقش محوری دارند، اذعان کرد: کارهای اجرایی سخت و مشکل است، اما می‌توان با استفاده از متفکران صاحب‌نظر کارها را تا حدودی تسهیل کرد.

امام‌جمعه قم تعاملات و فعالیت‌های کارگروهی در امورات اجرایی را موردتوجه قرارداد و افزود: باید مشترکات بین همکاران و دستگاه‌ها شناسایی شود و با هم‌فکری عرصه‌های خدمات‌رسانی به مردم را افزایش داد که در این شرایط مجبور به دوری از اقدامات شخصی و سلیقه‌ای هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از جابه‌جایی‌ها دقت مناسبی صورت نمی‌گیرد و مسائل حزبی، جناحی و سیاسی سبب آن می‌شود که کسانی که کاری را شروع یا حتی خوب هم کار می‌کنند، مجبور به ترک کار و فعالیت شوند.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه باید تعصبات شهری، نژادی و قومی کنار گذاشته شود، یادآور شد: اگر کسی خوب کار می‌کند، چرا باید جابه‌جا شود و نباید صرفاً برخی مسائل جناحی و حزبی دلیلی برای جابه‌جایی مدیران باشد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به روحیات تعامل با دیگران که می‌تواند سازنده و سوزنده باشد، اظهار داشت: بله‌قربان‌گویی برای حفظ موقعیت کاری همان تعامل سوزانده است و باید با تعاملی سازنده برای رضای خدا گام برداشت، چراکه در راه خدا هیچ بن‌بستی وجود ندارد و با همین روحیه و بدون حاشیه کار کردن سبب افزایش خدمات و رضایتمندی مردم می‌شود.

کد خبر 739238

دیگر خبرها

  • ​تغییر ساعت فعالیت شعب بانک صادرات ایران به مناسبت شب‌های قدر
  • پرسپولیس پول اسدی را فراهم کرد
  • ​تغییر ساعت کار شعب بانک صادرات ایران به مناسبت شب‌های قدر
  • تغییر ساعت کاری ادارات بروجرد
  • رشد ۱۲۰۰ درصدی پرداخت وام غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز
  • جزییات ساعت کار ادارات در ماه رمضان ۱۴۰۳
  • پرداخت مطالبات جاری نیروگاه‌های برق به روز شد
  • ساعت کار ادارات دولتی در فروردین ۱۴۰۳ تغییر کرد؟
  • تعصبات حزبی و جناحی نباید دلیلی برای جابه‌جایی افراد شود
  • پیام مدیر عامل بانک ملی ایران به مناسبت حلول سال نو