Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@10:38:12 GMT

صادرات سیب‌زمینی در اردبیل ۳۰۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۸۳۴۴

صادرات سیب‌زمینی در اردبیل ۳۰۰ درصد افزایش یافت

گروه استان‌ها- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان صادرات سیب زمینی در سال گذشته ۱۲۶ هزار تن بود و سال گذشته میزان صادرات سیب زمینی نسبت به سال مشابه قبل از آن ۳۰۰ درصد رشد داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل ، خلیل نیکشاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل قطب تولید سیب زمینی کشور است و در گذشته بیش از 830 هزار تن سیب زمینی تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان نیاز داخلی استان اعم از مصرف خانوار و خوراک صنایع تبدیلی تکمیلی در حدود 200 هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: میزان صادرات سیب زمینی در سال گذشته 126 هزار تن بود که این میزان نسبت به سال گذشته که فقط 45 هزار تن بیش از سه برابر افزایش داشته است که این بیانگر این است که سال گذشته میزان صادرات سیب زمینی نسبت به سال مشابه قبل از آن 300 درصد رشد داشته است.

نیکشاد ادامه داد: در ماه های گذشته به دلیل مشکلاتی که در اثر بیماری ویروسی کرونا در سطح کشور و جهان به وجود آمده است بسیاری از رستوران ها و غذاخوری ها به دلیل تعطیلی و عدم جذب مشتری عملا ً مصرف سیب زمینی نداشته اند که همین موضوع باعث افزایش میزان حجم سیب زمینی و کاهش قیمت آن شده است، بدیهی است تا بازگشت شرایط و پروتکل های بهداشتی به وضعیت ایده آل همچنان در وضعیت قرمز و پر خطر باز هم شاهد تعطیلی این امکان غذایی خوری خواهیم بود.

وی افزود: بسیاری از کشاورزان سیب زمینی‌های خود را در شرایط سنتی و غیراستاندارد نگه می‌دارند که همین موضوع سبب افت کیفیت سیب زمینی‌های انبار شده و کاهش بازار پسندی آن می شود که برای رفع این معضل نیز خوشبختانه با مجوزهایی که برای احداث واحدهای سردخانه بزرگ و مجهز داده شده است این مشکل نیز تا پایان نیمه نخست امسال برطرف خواهد شد و دیگر تولیدکنندگان سیب زمینی مشکل انبارداری سیب زمینی نخواهند داشت و به راحتی می توانند محصولات تولیدی خود را در این واحد های سردخانه بزرگ صنعتی نگهداری کرده و در موقع مناسب به فروش برسانند.

مشکل سیب‌زمینی‌های باقی مانده در انبارهای اردبیل برطرف می‌شود نماینده قروه در مجلس: سیاست‌های دولت پاسخگوی حل معضل بیکاری نیست/100هزار تن سیب‌زمینی دسترنج کشاورزان در حال از بین رفتن است

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر تعداد 4 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در ارتباط با سیب زمینی فعال هستند که میزان خوراک سالانه این واحد ها 100 هزار تن است و علی رغم این تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی را در استان در دست اقدام داریم که قطعا با شروع فعالیت این صنایع تبدیلی و تکمیلی در ارتباط با سیب زمینی شاهد جذب مواد خام این محصول در این کارخانه ها خواهیم بود و قطعا در سال های آتی با مشکل انباشت و فساد این محصول روبه رو نخواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بنا به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد تنظیم بازار استان سیب زمینی‌های باقی مانده در انبارهای موجود که با میل سیب زمینی کاران انبار شده برای جلوگیری از فساد سیب‌زمینی‌های باقی مانده به صورت مستقیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده عرضه می‌شود که امید می‌رود سیب‌زمینی کاران زحمتکش در بحث بازار در زمان های عادی و وجود بازار سیب زمینی های خود را به فروش رسانده تا شاهد چنین وضعیتی نباشیم.

انتهای پیام/144/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میزان صادرات سیب زمینی سیب زمینی استان اردبیل صنایع تبدیلی سال گذشته هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال غرب گفت: عملکرد حمل و نقل بین المللی این اداره کل در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن، با رشد ۲۲۰ درصدی در شاخص تناژ بارگیری صادراتی و افزایش ۶۳ درصدی در شاخص تناژ وارداتی همراه بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان بارهای صادراتی ۱۳۲ هزار و ۷۰۷ تن بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با میزان ۸۱ هزار و ۶۱۸ تن، رشد ۲۲۰ درصدی را نشان می دهد.

صفری میزان بارهای وارداتی در سال گذشته را ۳۵ هزار و ۸۶۰ تن اعلام کرد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با میزان ۱۱ هزار و ۲۱۶ تن، رشد ۶۳ درصدی دارد.

مدیرکل راه آهن شمالغرب خاطرنشان کرد: عمده محمولات صادراتی از مبادی ایستگاه های راه آهن (قروه، خرمدره، بناب و زنجان) با بارگیری شمش فولادی و میلگرد، خاک سیلیس، کلاف آهنی، انواع مواد اولیه و خرما به کشور ترکیه و خاک روی، عمده محموله وارداتی از ترکیه است.

صفری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری با پیگیری ها و اقدامات متعدد فنی- بازرگانی، با مشارکت شرکت های فورواردر فعال حمل، این رویه ادامه دار است اظهار امیدواری کرد: شاهد تداوم رشد عملکردی در هر دو حوزه حمل داخلی و بین المللی باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش مخاطبان رسانه ملی
  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت