Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@07:58:14 GMT

آزمون مجازی ملاک قبولی یا مردودی دانش آموزان نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۸۶۶۶

آزمون مجازی ملاک قبولی یا مردودی دانش آموزان نیست

ایسنا/اصفهان معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به غیر از پایه نهم و دوازدهم که امتحانات آن ها در هر شرایط رنگبندی باید به صورت حضوری برگزار شود، امتحانات بقیه پایه ها به صورت مجازی برگزار می شود و آزمون مجازی پایان سال تنها ملاک عمل برای قبولی یا مردودی دانش آموزان نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا ناظم زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تاکیدات و بخشنامه‌هایی که تاکنون به دست ما رسیده، به غیر از پایه نهم و دوازدهم که اعلام شده امتحانات آن ها در هر شرایط رنگبندی باید حضوری برگزار شود، اما امتحانات بقیه پایه ها چه ابتدایی و چه متوسطه باید به صورت مجازی برگزار شود.

وی در مورد امتحانات مجازی نیز گفت: با توجه به نقش محوری معلم در طول سال تحصیلی و شناختی که از دانش آموز پیدا کرده و با درنظر گرفتن فعالیت ها و کارهای پژوهشی و آزمون های عملکرد دانش آموز، یکی از پارامترهای ارزیابی نهایی، آزمون مجازی غیرحضوری خواهد بود که از طریق سامانه های مجازی مورد تایید انجام می گیرد، ولی این طور نیست که فقط یک آزمون مجازی پایان سال ملاک عمل برای قبولی یا مردودی دانش آموز باشد، بلکه کل عملکرد دانش آموز در طول سال تحصیلی توسط معلم رصد و نمره نهایی دانش آموز لحاظ می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه به جهت حساسیت های دو پایه نهم و دوازدهم آزمون های نهایی این دو پایه به صورت حضوری برگزار می شود، تصریح کرد: امتحانات این دو پایه براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت حضوری برگزار می شود و تصمیم گیری در این باره در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان نیست. در پایه نهم سوالات امتحانات به صورت استانی طراحی و در مدرسه توسط معلم تصحیح می شود، ولی در پایه دوازدهم سوالات کشوری است و تصحیح هم در حوزه های تعیین شده به صورت متمرکز انجام می شود.

وی بازه زمانی برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم را از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خردادماه اعلام کرد و افزود: امتحانات مجازی نیز باید در همین بازه زمانی انجام شود.

ناظم زاده در خصوص پیش بینی تدابیر لازم برای برگزاری امتحانات حضوری در دو پایه نهم و دوازدهم، گفت: دغدغه خانواده ها برای سلامت دانش آموزان قطعا دغدغه ما هم هست و نگرانی های خاص خود را داریم، به همین دلیل دقت لازم را در حد توان انجام می دهیم تا امتحانات با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و با نظارت مراکز بهداشتی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه تعامل خوبی با مراکز بهداشتی استان داریم و در هر حوزه امتحانی قرار است یک مراقب بهداشت نیز حضور داشته باشد، گفت: تلاش می کنیم با کمترین مشکل و چالش امتحانات را همچون سال گذشته برگزار کنیم. از خانواده های دانش آموزان درخواست می کنیم به ما اعتماد داشته باشند و در زمان برگزاری امتحانات هم توصیه های لازم را به فرزندانشان داشته باشند تا در حوزه های امتحانی پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در مقاطع تحصیلی که امتحانات به صورت مجازی گرفته می شود معلم باتوجه به آموزشی که به صورت مجازی به دانش آموزان داده و در همان حد امتحان می گیرد، افزود: بارم بندی هایی بر اساس وضعیت رنگ بندی شهرها به معلمان و مدارس اعلام کردیم که طبق آن و با در نظر گرفتن اینکه آموزش ها مجازی بوده و قطعا کیفیت آموزش حضوری را نداشته، سوالات امتحانی پایان سال را تدوین می کنند.

ناظم زاده از خانواده دانش آموزانی که امتحانات مجازی دارند خواست نقش یک مراقب امتحانی را ایفا کنند و گفت: خانواده ها بدانند گرفتن یک نمره کمتر یا بیشتر شاید اثری برای دانش آموز نداشته باشد، اما کیفیت آموزش و اینکه دانش آموز یافته های لازم را در طول سال تحصیلی دریافت کرده اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: خانواده های دانش آموزان همراهی لازم را در برگزاری امتحانات مجازی داشته باشند و در امتحانات حضوری نیز به ما اعتماد کنند، ما هم قول می دهیم حداکثر توان خود را برای برگزاری امتحان سالم با رعایت پروتکل های بهداشتی برای دانش آموزان بکارگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آزمون امتحانات امتحانات دانش آموزان مقطع متوسطه امتحانات مجازی امتحانات حضوری مدارس اداره کل آموزش و پرورش استان پایه نهم و دوازدهم برگزاری امتحانات امتحانات مجازی صورت مجازی حضوری برگزار دانش آموزان آزمون مجازی خانواده ها دانش آموز دو پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران

سعیدی مدیر توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت دانش بنیان با اتکا بر جوانان نخبه توانسته  یک شبیه ساز آموزش پزشکی ویژه دانشجویان قبل از ورود به آموزش بالین در بیمارستان ها را  طراحی کند.

وی افزود: شبیه ساز طراحی شده دارای این قابلیت است که دانشجوی پزشکی به صورت مجازی بیمار را ویزیت و از او شرح حالش را دریافت کند. 

مدیر توسعه یک شرکت دانش بنیان  بیان کرد: دانشجویان رشته پزشکی با استفاده از این شبیه ساز می توانند معاینه عمومی و تخصصی را بر روی بیمار انجام دهند و با دیدن نتایج آزمایش و تصویر تشخیص نهایی را بدهند.

وی  تاکید کرد: یکی دیگر از قابلیت های این شبیه ساز این است که تصمیم های نادرست و پرخطر را اعلام می کند و در پایان امتیاز به دانشجو می دهد. قیمت تمام شده بسیار کم تر از خرید یک اپلیکیشن خارجی است.

مدیر توسعه این شرکت دانش بنیان  ادامه داد: این شبیه ساز مکمل برنامه های آموزشی دانشگاه است و این مدل با این تکنولوژی مشابه خارجی ندارد و دانش آن کالا بومی است.

وی گفت: این شبیه ساز با قطع اینترنت بین المللی قابلیت خودش را از دست نخواهد داد و قادر خواهد بود تا با اینترنت ملی به کار خود ادامه بدهد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی
  • امسال امتحانات برای دو پایه تحصیلی نهایی می‌شود
  • مشارکت ۶۴۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در اعتکاف علمی