Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@21:41:50 GMT

مرغ به اندازه نیاز در بوشهر موجود است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۸۹۸۱

مرغ به اندازه نیاز در بوشهر موجود است

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد تقی منوچهری، رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور استان بوشهر است بیان کرد: در این استان ۲۱۷ مرغ‌داری فعال است که در هر دوره ۶.۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی می‌کنند.

او ظرفیت جوجه‌ریزی واحد‌های مرغداری استان بوشهر در سال افزون بر ۲۱ میلیون قطعه جوجه دانست و عنوان کرد: پارسال ۲۱۷ مرغداری استان بوشهر ۳۸ هزار تن گوشت مرغ تولید و به بازار عرضه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تکمیل حلقه‌های مهم تولید گوشت مرغ در استان بوشهر نشان افزود: علاوه بر ۲۱۷ واحد مرغداری، کشتارگاه، تولید جوجه یک روزه و مرغ مادر در استان بوشهر تولید می‌شود که نیازمندی‌های این واحد‌ها تامین می‌کنند.

منوچهری، با بیان اینکه کمبود گوشت مرغ در استان بوشهر وجود نداردادامه داد: سرانه مصرف گوشت مرغ در استان ۲۸ کیلوگرم است که تولید گوشت مرغ در واحد‌های مرغداری جوابگوی نیاز استان بوشهر است.

بیشتر بخوانید

۵۲۰ تن مرغ منجمد تنظیم بازار در استان بوشهر در حال عرضه است وضعیت توزیع گوشت مرغ در استان بوشهر از فردا بهبود می‌یابد نخستین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی در بوشهر افتتاح شد نهاده‌های مورد نیاز دام‌های بوشهر تامین می‌شود

او از توزیع روزانه بیش از ۱۰۵ تن گوشت مرغ در بازار استان خبر داد و گفت: اکنون قیمت گوشت مرغ در بازار استان بر اساس قیمت تعیین شده هر کیلوگرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان عرصه می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان در فروردین ماه را افزون بر ۱.۸ میلیون قطعه جوجه دانست و بیان کرد: بین ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت ممکن است به سبب زمان جوجه‌ریزی وقفه‌ای در عرضه گوشت مرغ ایجاد شود، ولی از ۲۲ اردیبهشت این مشکل برطرف می‌شود.

منوچهری، میزان تولید گوشت مرغ در فروردین را سه هزار تن دانست و عنوان کرد: میزان توزیع نهاده‌های واحد‌های مرغداری مطلوب است و نهاده ذرت و سویا براساس درخواست مرغداری‌ها از طریق سامانه تهیه و توزیع می‌شود.

وی از راه‌اندازی نخستین واحد تولید مرغ مادر گوشتی خبر داد و افزپود: با افتتاح این پروژه ۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره فراهم شده و وابستگی واحد‌های مرغداری‌های استان بوشهر به تامین جوجه یک‌روزه از دیگر نقاط قطع کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود مرغ گوشت مرغ مرغداری جوجه ریزی تولید گوشت مرغ گوشت مرغ در استان میلیون قطعه جوجه واحد های مرغداری استان بوشهر جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا بهراملو در دومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه طی ۷ روز نخست سال جاری، ۷۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده از تحقق ۱۰۰ درصدی جوجه ریزی استان بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این مهم نشان از افزایش تولید گوشت مرغ در استان دارد افزود: طی ماه‌های اخیر رکورد جوجه‌ریزی در استان شکسته شده است.

بهراملو ضمن اعلام رتبه برتر کشوری در این زمینه یادآور شد: سهم استان همدان از جوجه ریزی کشور معادل ۲/۱ درصد است و بر اساس این سهمیه بندی بایستی ماهانه ۳۰۲۴ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شود که خوشبختانه با برنامه ریزی مدون ابلاغی تا این تاریخ ۷۰۸ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده که معادل صد در صد برنامه ابلاغی است.

وی در پایان تاکید کرد: با برنامه ریزی دقیق منطبق با نقشه راه تولیدات کشاورزی استان در ماه‌های آینده طبق جدول زمانبندی جوجه ریزی ها انجام خواهد شد و مشکلی در تأمین گوشت مرغ استان نخواهیم داشت.

کد خبر 6064363

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های همدان
  • ۷۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی در همدان انجام شده است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه جوجه ریزی در همدان
  • هدفگذاری ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ساری
  • قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • جوجه ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در لرستان
  • صادرات مرغ از سرگرفته شد