Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از آغاز احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در آینده نزدیک خبر داد.

مهندس «عبدالله بهادری» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در استان ایلام برای احداث ۱۰ هزار و ۵۳۰  واحد مسکونی در طرح اقدام ملی برنامه‌ریزی شده در حالی که  ۱۶۵۱۵ مورد تقاضای ثبت نام در سامانه ثبت شده  و هم‌اکنون در حال پالایش اسامی هستیم و پس از بررسی شرایط و پالایش متقاضیان، اشخاص واجد شرایط جهت تشکیل پرونده و واریز مبلغ سهم آوره معرفی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰۸ مورد از ثبت‌نام شدگان طرح اقدام ملی واجد شرایط نهایی شناخته شده و از این تعداد ۱۷۵۲ مورد مبلغ آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را واریز کرده‌اند، تصریح کرد: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن را در حال حاضر ۱۵ هکتار زمین در نظر گرفته شده و   برنامه‌ریزی برای احداث ۵۶ پروژه در این طرح در استان از طریق کارگزاریهای مختلف انجام شده و در آینده نزدیک مراحل احداث این طرح ها اجرا می‌شود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام خاطر نشان کرد: به احتمال زیاد ظرفیت در نظر گرفته شده  استان بیش از تعداد اشخاص واجد شرایط خواهد بود، اما در صورتی که تعداد اشخاص واجد شرایط بیش از ظرفیت در نظر گرفته شده باشد این اداره کل قطعاً پی گیری افزایش تعداد واحدهای احداثی خواهد بود.

 بهادری درخصوص بحث خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی با با تأکید بر اینکه خرید، فروش، واگذاری و انتقال به غیر مسکن ملی غیرقانونی است، گفت: عواقب هرگونه اقدام در این زمینه برعهده شخص خاطی بوده و هیچ گونه وکالتی از مراجع ذیربط به نام خریدار صادر نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام طرح مسکن ملی طرح اقدام ملی واجد شرایط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، وحید صفاری آشتیانی ظهر چهارشنبه در شورای اداری شهرستان دلیجان، اظهار کرد: فاز نخست طرح نهضت ملی این شهرستان ۳۲۰ واحد با ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی و فاز دوم با ۱۷۶ واحد با پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصد که هر ۲ فاز در مرحله نازک کاری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن از صدقات جاری امام راحل به منظور ایجاد مسکن برای اقشار کم درآمد تأسیس شده است، افزود: در حوزه بازسازی و مسکن روستایی ۴۳۲ فقره تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به شهرستان دلیجان اختصاص یافته است که تاکنون ۱۹۷ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده و از این تعداد نفر ۱۱۱ مورد انعقاد قرارداد انجام شده و در حال ساخت است.

وی اجرای پروژه ۹۰ واحدی را یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن در حوزه روستایی دانست و ادامه داد: ۳۰ واحد در روستای راوه، ۳۰ واحد روستای دودهک و ۳۰ واحد در روستای رباط ترک در دستور کار قرار دارد همچنین ۱۳۳ فقره تسهیلات کم بهره و کمک بلاعوض جهت احداث مسکن محرومین به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

تصویب یک میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان اعتبار در حوزه عمران روستایی

وی افزود: از محل اعتبارات تملک دارایی و کمیته برنامه ریزی شهرستان، یک میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان در حوزه عمران روستایی برای بنیاد مسکن مصوب شده است که بر این اساس، ۶ پروژه روستایی انجام شده است که اعتبار برخی روستاها تخصیص پیدا کرده و برای سایر روستاها مرحله دوم اعتبار تخصیص می‌یابد.

صفاری با اشاره به تصویب و ابلاغ طرح هادی ۹ روستای شهرستان دلیجان، تصریح کرد: با اجرای این مهم، طرح هادی تمام روستاهای دلیجان جدید خواهد شد همچنین طرح هادی ۲ روستای فاقد دهیاری نیز مورد بازنگری قرار گرفت.

۱۷۴ تن قیر رایگان برای ۶ روستا جذب شد

وی گفت: سال گذشته از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ حدود ۱۷۴ تن قیر رایگان برای ۶ روستا جذب شده و معابر این روستاها از محل قیر رایگان آسفالت شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دلیجان گفت: با همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان ۲۱۲ جلد سند مالکیت تحویل متقاضیان شده است همچنین با تعامل و همکاری اداره منابع طبیعی ۹۸ هکتار تملک زمین برای واگذاری به متقاضیان احداث مسکن در روستاها نیز انجام شده است.

صفاری با اشاره به اینکه در روستای راوه نیز ۸۰ هکتار زمین به منظور احداث مسکن در طرح نهضت ملی انجام شده است، افزود: در حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن به عنوان کارگزار اداره راه و شهرسازی، احداث مسکن در شهرهای دلیجان و نراق را برعهده دارد که در دلیجان به شکل انبوه سازی و در نراق واگذاری به صورت گروه ساخت انجام می‌شود.

ثبت نام ۴۴۳۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن دلیجان

وی با اشاره به ثبت نام ۴۴۳۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان دلیجان، اظهار کرد: از این تعداد ۱۹۶۵ نفر تائید نهایی شده که بنیاد مسکن احداث ۸۳۱ واحد را در دست اقدام دارد.

صفاری گفت: در فاز نخست این طرح ۳۲۰ واحد با ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی و فاز دوم ۱۷۶ واحد با پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصد که هر ۲ طرح در مرحله نازک کاری قرار دارند و باید اذعان داشت پروانه فاز سوم این طرح نیز صادر شده و ۳۳۵ واحد با انتخاب پیمانکار در مرحله احداث فنداسیون قرار دارد.

وی ادامه داد: در شهر نراق نیز ۲۵۲ نفر ثبت نام کردند که ۱۱۵ نفر واجد شرایط شناخته شده و ۳۷ قطعه زمین تحویل متقاضیان شده است و باید اذعان کرد که تسهیلات اختصاص یافته به این واحدها در دلیجان و نراق ۵۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

کد خبر 6081197

دیگر خبرها

  • احداث ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان سمنان
  • ۱۰۹ واحد مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام احداث شده است
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج
  • احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام
  • ۶ هزار مسکن روستایی در استان ایلام ساخته شده