Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@14:53:30 GMT

خط و نشان کره شمالی برای آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۹۶۴۸

خط و نشان کره شمالی برای آمریکا

کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد که "جو بایدن" رئیس جمهوری ایالات متحده پس از آنکه برنامه هسته ای پیونگ یانگ را تهدیدی جدی خواند «مرتکب اشتباه بزرگی» شده و هشدار داد که ایالات متحده با «بحرانی خارج از کنترل» روبرو خواهد شد. ناطقان:  بنابر گزارش یونهاپ، «وون جونگ گون» مدیرکل امور آمریکا وزارت امور خارجه کره شمالی این اظهارات را پس از آن بیان کرد که بایدن هفته گذشته در اولین سخنرانی خود در کنگره متعهد شد که با متحدانش همکاری خواهد کرد تا "تهدیدهای جدی" از سوی کره شمالی را از طریق دیپلماسی باز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





این مقام کره شمالی افزود: مسلم است که رئیس اجرایی ایالات متحده با توجه با طرح این دیدگاه، اشتباه بزرگی مرتکب شده است. اکنون که سیاست جدید ایالات متحده در قبال کره شمالی روشن شده است، ما هم مجبور خواهیم شد اقدامات مربوطه را با شدت تمام به پیش ببریم در حالی که زمان برای آمریکا از دست می رود.

وون اظهار کرد: اگر قرار باشد آمریکا اینگونه به روابط با جمهوری دموکراتیک خلق کره بیاندیشد این کشور در آینده نزدیک با بحرانی بدتر و خارج از کنترل روبرو خواهد شد زیرا هنوز سیاست منسوخ شده جنگ سرد را حفظ کرده است.

وی افزود: "دیپلماسی" و "بازدارندگی شدید" که بایدن از آنها برای رفع تهدیدهای کره شمال استفاده کرد "یک تابلوی تبلیغاتی جعلی برای پوشاندن اقدامات خصمانه آن کشور" و "وسیله ای برای تهدید هسته ای" کره شمالی است.

در بیانیه جداگانه ای، وزارت امور خارجه کره شمالی همچنین ایالات متحده را به دلیل انتقاد از سوابق حقوق بشری این کشور مورد انتقاد قرار داد و گفت که این به معنای توهین به "کرامت رهبری عالی ما" است.

وزارت خارجه کره شمالی این بیانیه را پس از انتشار سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در هفته گذشته به مناسبت هفته آزادی کره شمالی منتشر کرد که در آن کره شمالی را "یکی از سرکوبگرترین و توتالیترترین کشورها در جهان" خوانده بود.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین استدلال کرده بود پیونگ یانگ به بهانه جلوگیری از بیماری همه گیر کرونا کنترل مرزی خود را تشدید می کند، اما در حقیقت این اقدام با هدف جلوگیری از فرار افراد بیشتر به خارج از کشور صورت می گیرد.
منبع: تابناک برچسب ها: کره شمالی ، ناطقان ، امریکا ، هسته ای ، بحران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کره شمالی ناطقان امریکا هسته ای بحران ایالات متحده کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مجلس سنای ایالات متحده اواخر روز سه شنبه به لایحه‌ای رأی داد که بر اساس آن مالک چینی این شرکت، بایت دنس، باید دارایی‌های برنامه ویدیوی کوتاه محبوب را ظرف حدود 9 ماه واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

این اقدام که روز شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، ناشی از نگرانی‌ها در مورد دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها است.اکنون این لایحه به موافقت رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد و بایدن قبلا گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه ارشد کمیته اطلاعاتی، گفت: سال‌ها به چین اجازه داده‌ایم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا را کنترل کند.»

تیک‌تاک که می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهدگذاشت، استدلال کرده که این قانون ممنوعیتی است که حقوق آزادی بیان کاربران ایالات متحده را نقض می‌کند.

تیک‌تاک روز شنبه به کارکنان خود گفت: ما به مبارزه ادامه خواهیم داد، زیرا این قانون نقض آشکار حقوق 170 میلیون آمریکایی عضو تیک‌تاک تحت قانون متمم اول است. مجلس سنا با 79 رای موافق در مقابل 18 رای مخالف به این طرح رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد