Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@07:58:34 GMT

اولین اتوبوس برقی کشور در راه مشهد است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۹۷۷۷

اولین اتوبوس برقی کشور در راه مشهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد، سعید حسینقلی‌زاده مقدم اظهار کرد: اتوبوس برقی که اولین نمونه داخلی کشور است تا اواخر اردیبهشت ماه یا اوایل خردادماه سال جاری برای رونمایی به مشهد اعزام می‌شود و پس از اینکه به رؤیت مدیران شهری مشهد و کمیته فنی اتوبوسرانی رسید برای انجام تست های حمل ونقلی به تهران اعزام می شود تا این مراحل را نیز سپری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد افزود: ۲ قرارداد برای خرید اتوبوس نیز داریم. یکی از این قراردادها مربوط به خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از شرکت ایران خودرو و یک قرارداد هم با شرکت زرین خودرو برای تأمین ۲۵ دستگاه اتوبوس جهت ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد است‌.

وی خاطرنشان کرد: البته شهردار مشهد درخواست مجوز انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را به وزارت کشور ارسال کرده است تا از طریق این اقدام منابع مالی تأمین شود.

طبق گفته حسینقلی‌زاده، در سال جاری بازسازی حداقل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در دستورکار سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهداست و از مجموع هزار و ۷۰۰ دستگاه ناوگان فعال در مشهد ۳۰درصد نیاز به نوسازی و ۳۰درصد نیاز به بازسازی دارد.

پیش از این نیز محمدرضا کلایی شهردار مشهد با تاکید بر سرعت در انجام مطالعات برقی شدن سیستم حمل و نقل عمومی مشهد، اولویت مدیریت شهری، را استفاده از سیستم‌های حمل و نقل پاک به ویژه حمل و نقل برقی عنوان کرده بود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد اتوبوس شهرداری ایران خودرو مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اتوبوس برقی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۹۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن موحدیان در آغاز یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، با گرامیداشت دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهارکرد: این روز را به صورت ویژه به پاسداران گرانقدر و جان‌‎برکف تبریک می‌گویم.

وی گفت: سپاه پاسداران در عمر بیش از چهار دهه خود خدمتگزار مردم بوده و در زمینه‌های نظامی، دوران دفاع مقدس و عقب‌راندن دشمن بعثی، عمران و آبادانی، مقابله با دشمنان، فعالیت‌های خدماتی برای عموم مردم و غیره فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای داشته و موفقیت‌های بسیار زیادی را نیز کسب کرده است.

موحدیان با بیان اینکه این مناسبت را باید به طور خاص به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تبریک گفت، افزود: قرارگاه یکی از شرکای عمرانی مدیریت شهری و شهرداری مشهد مقدس است و اجرای پروژه‌های کلانی چون مترو، خط انتقال پساب به پرکندآباد، ایجاد تقاطع غیرهمسطح خیام و فهمیده و غیره توسط این مجموعه صورت می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به ۵ اردیبهشت‌ماه، سالروز شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا به کشور عزیزمان در صحرای طبس، در قالب عملیات موسوم به پنجه عقاب اشاره داشت و افزود: این حرکت خبیثانه، ریشه در خیانت رئیس جمهور وقت، بنی‌صدر داشت که با لطف خداوند متعال، این انقلاب به راه خود ادامه داد.

موحدیان، صحرای طبس را یادآور شکست خفت‌بار متجاوزان و تبلور قدرت امداد الهی دانست و تصریح کرد: یاد و خاطره «محمد منتظر قائم»، نخستین فرمانده سپاه پاسداران استان یزد و شهید واقعه طبس را هم گرامی می‌داریم.

وی در ادامه گفت: یکی از خبرهای امیدبخش روزهای اخیر، نهایی شدن قرارداد خرید اتوبوس‌های نو برای مشهد مقدس است؛ اقدامی که موجب رفاه حال مردم و کاهش آلودگی هوای شهر مشهد می‌شود.

موحدیان با تقدیر از زحمات و پیگیری‌های کمیسیون عمران و حمل‌ونقل برای تحقق این مهم، افزود: هرماه شاهد ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به چرخه خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌‎ونقل عمومی خواهیم بود و خوشبختانه قرارداد خرید ۵۹ دستگاه اتوبوس نیز حل و فصل شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898180

دیگر خبرها

  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تزریق تدریجی ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل مشهد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد آغاز شد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد آغاز شد
  • هرماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود