Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای تحقق شعار سال و مانع زدایی ها، دومین نشست رسانه ای و مطالبه گری توسط گروه جهادی و مطالبه گری سدید در خصوص مطالبه پرونده شرکت کشاورزی دامپروری تلیسه نمونه امید، پیش از ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، در راستای تحقق شعار سال و مانع زدایی ها، دومین نشست رسانه ای و مطالبه گری توسط گروه جهادی و مطالبه گری سدید در خصوص مطالبه پرونده شرکت کشاورزی دامپروری تلیسه نمونه امید، پیش از ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کشاورزی دامپروری تلیسه نمونه امید با هدف راه اندازی بزرگترین واحد تولیدی صنعتی گاوداری با ظرفیت و طرح توسعه نگهداری ۷۰۰۰ راس دام مولد و کارخانه لبنیات در زمینی به مساحت ۳۵/۵ هکتار در سال ۸۶ با اخذ مجوزهای لازم و موافقت های اصولی با ساخت ۵/۵ هکتار مستحدثات و ابنیه احداث گردید.

این واحد تولیدی که در روستای قباق تپه شهرستان کبودراهنگ واقع شده است، در سال ۸۸ موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده است؛ اما به دلیل عدم پرداخت الباقی تسهیلات خرید دام اعطایی از جانب بانک ملی و متعاقبا آغار عملیات اجرایی توقیف ملک در نهایت با برگزاری مزایده در مورخ ۹۰/۱۰/۸ در قبال ۹۰/۹۴۱/۶۴۲/۷۳۰ ریال بانک ملی به عنوان برنده مزایده به صورت مشاع مالک میزان ۲۶ شعیر و ۸۱۷ هزارم شعیر از املاک شرکت مذکور شد.

در نتیجه از همان زمان تا هم اکنون که بیش از ۹ سال سپری شده است این گاوداری به بهره‌برداری نرسیده و بلااقدام باقی مانده است.

گفتنی است که در صورت راه اندازی این واحد تولیدی (گاوداری) موجبات اشتغال ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و تولید ۱۲۰ تن شیر در روز و پرورش ۲۰۰۰ راس گوساله پرواری در سال فراهم می شود.

تخلفاتی که اعضای گروه مطالبه گری سدید در خصوص بانک عامل این پروژه اعلام کردند شامل موارد زیر بود:

-اقدام بانک در تضییع حقوق بیت المال از طریق عدم برگشت تسهیلات پرداختی به چرخه بانکی با بلاتکلیف گذاشتن اجراییات راجع به این شرکت

-عدم تنظیم سند مالکیت (۲۶ شعیر و ۸۱۷ هزارم شعیر مشاء) و عدم پرداخت حق اجرا و نیم عشر عملیات اجرایی از جانب بانک عامل.

-پرداخت جرائم به بانک مرکزی به دلیل عدم تسویه تسهیلات و برگشت وام پرداختی به حساب بانک ملی (به علت عدم اجرای بند پیشین)

-جلوگیری از تولید و دامن از تولیدی یک واحد مهم تولیدی با طرح اعتراضات و شکایات مکرر و واهی در مراجع قضایی و اداری، علی رغم پذیرش مزایده قانونی؛ که این امر منجر به جلوگیری از راه اندازی این واحد تولیدی شده؛ در صورتی که می توانست موجبات اشتغال و تولید را در استان فراهم نماید.

همچنین اعضای این مجموعه مطالبه گری، رونق تولید و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال را هدف اصلی پیگیری این موضوع بیان کردند.

به گفته ی فعالین گروه جهادی سدید، راه اندازی واحد تولیدی (گاوداری) و اجرای مقررات و ایجاد اشتغال ۶۰۰ نفر بطور مستقیم و تولید ۱۲۰ تن شیر در روز و ۲۰۰۰ رأس گوساله پرواری در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از آثار راه اندازی این شرکت خواهد بود.

اعضای گروه مطالبه گری سدید در این نشست، پیشنهادات اقدام قضایی علیه مدیر عامل بانک ملی و دستور به اجرای مقررات جاری را به جهت پیگیری مسئولین ذی ربط برای جلوگیری از راه اندازی شرکت کشاورزی دامپروری تلیسه نمونه امید ارائه نمودند که شامل الف- تنظیم سند سهم تملیک بانک به میزان ۲۶ شعیر و ۸۱۷ هزارم شعیر مشاع از جانب بانک عامل، ب- اقدام به آگهی مزایده و ج- فروش سهم تملیک بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مطالبه گری راه اندازی بانک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند

سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، با حضور در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی سمنان با بیان این‌که «محور کار، تولید است» افزود: شکل گیری اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است. افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق کالا ندارد. قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امروز با همت و تلاش کارکنان و کارگران عزیز، احیای واحد‌های تولیدی راکد در حال انجام شدن است. احیای واحد‌های تولیدی نماد فعالیت اقتصادی و تلاش است. امروز محصولات داخلی کارخانه‌ها هم استانداردسازی و تجاری‌سازی شده و هم تولید بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این‌که «شاخص‌ها نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان سمنان است» افزود: برخی واحد‌های تولیدی در استان به دنبال نیروی کار هستند که خبر بسیار خوبی است. نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی رو به افزایش است. رشد تولید و رشد اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گروی تولید است؛ تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد.

رئیس‌جمهور گفت: وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند. وزارت صمت، ستاد واحد‌های تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک، فعال شدن واحد‌های تولیدی احیاشده در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند. به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم باید با سازوکار‌هایی همراه باشد؛ یکی از جلوه‌های این سازوکار تعاونی‌ها هستند که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند. معاونت تعاون وزارت رفاه و بخش‌های دیگر از تعاونی‌ها بدانند امسال یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم، میدان دادن به تعاونی‌ها است.

جشن احیای بیش از ۲۰۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد استان سمنان که در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، با حضور رئیس جمهور برگزار شد. با بازگشت این تعداد واحد‌های راکد به چرخه تولید در استان سمنان در بخش‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و خدمات بازرگانی با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال، برای بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

همچنین با ۲۰۱ واحد تولیدی احیای شده در استان سمنان، تعداد کل واحد‌های تولیدی احیا شده در دولت مردمی به عدد ۸ هزار و ۳۱۵ رسید. رئیس جمهور همچنین در حاشیه این مراسم از غرفه برخی شرکت‌های تازه احیا شده که در محل کارخانه کاشی‌سازی هفت آسمان برپا شده بود، بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد قزوین
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد