Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: شاهد اشتغال افراد زیادی در معادن جوبجی هستیم که امیدواریم هرچه سریع تر جاده دسترسی به این معادن نیز احداث شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: امروز مباحثی از جمله راه دسترسی به معادن جوبجی در شهرستان رامهرمز، اعتراض صنفی رانندگان جاده‌ای کالای خوزستان در خصوص مسایل تامین اجتماعی مربوط به قراردادهای حمل و نقل نفتی و همچنین دلایل توقیف کالاهای صادراتی به ظن قاچاق مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در بحث جاده دسترسی به معادن جوبجی در شهرستان رامهرمز، صحبت‌هایی با وزیر صمت انجام شده تا از طریق اعمال ماده ۹ قانون تملک اراضی که بر اساس آن، زمین تملک و پول آن به حساب دادگستری واریز می‌شود؛ مشکل حل شود و وزیر صمت نیز موافقت خود را اعلام کرده است.

استاندار خوزستان افزود: بر حسب موافقت وزیر صمت، نامه‌ای تنظیم و به ایشان ارسال شد؛ موافقت شفاهی وزیر گرفته شده و منتظر موافقت کتبی ایشان هستیم و قرار است در کمیسیون مربوطه در کوتاه‌ترین مدت، مجوز ساخت این راه دسترسی به معادن جوبجی رامهرمز داده شود.

سلیمانی‌دشتکی اضافه کرد: شاهد اشتغال افراد زیادی در معادن جوبجی هستیم؛ در این منطقه ۸۳ واحد معدن وجود دارد و بیش از ۸۰۰ نفر در این معادن مشغول به کار هستند و امیدواریم هرچه سریع تر جاده دسترسی به این معادن نیز احداث شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اعمال ماده ۳۸ و اعتراض صنفی رانندگان جاده‌ای کالای خوزستان در خصوص مسایل تامین اجتماعی مربوط به قراردادهای حمل و نقل نفتی بیان کرد: بر اساس اعمال ماده ۳۸، رانندگانی که در جاده‌های کشور تردد دارند باید قراردادی با تامین اجتماعی داشته باشند و مطابق با مجوزی که اداره راهداری به آن‌ها می‌دهد باید به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه بپردازند تا امکان تردد داشته باشند.

او ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در سطح ملی تفاهم‌نامه‌هایی با این گروه صنفی منعقد کرده است. در آخرین تفاهم‌نامه، دو بند لحاظ شده که در این بندها اجازه داده شده، مطالبات سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ حق بیمه رانندگان بدون استناد به بدهی‌های قبلی رانندگان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود. در بند دیگر نیز اتحادیه مربوطه موظف شده بود که صورت وضعیت بدهی‌های قبلی را نیز پرداخت کند.

سلیمانی‌ دشتکی ادامه داد: با مکاتباتی که با وزیر کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام دادیم، قرار است بند یک تفاهم‌نامه سازمان تامین اجتماعی با رانندگان مبنی بر پرداخت مطالبات سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ در بحث حق بیمه رانندگان بدون استناد به بدهی‌های قبلی رانندگان به سازمان تامین اجتماعی اجرایی شود و این بند، منوط به پرداخت صورت وضعیت بدهی‌های قبلی نشود.

نماینده عالی دولت در استان افزود: محموله‌ای وارد کشور شده بود و قرار بود از طریق استان‌های کرمانشاه و خوزستان به دلایلی برگشت داده شود. در این رفت و برگشت‌ها بخش اعظمی از این محموله صادر شد اما بخشی از آن در رفت و برگشت از مرز چذابه در عراق با مشکل مواجه شد.

استاندار خوزستان در پایان افزود: برخی‌ها فکر می‌کردند که این محموله، کالای قاچاق است که قرار است کمیته‌ای تخصصی تشکیل و در مدت یک هفته وضعیت آن مشخص شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رانندگان استانداری خوزستان برنا خوزستان معادن خوزستان سازمان تامین اجتماعی بدهی های قبلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ناصر عتباتی رئیس دادگستری استان در راستای پیگیری سیاست‌های ابلاغی و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه در جلسه‌ای که با حضور مدیران کل منابع طبیعی، صمت و محیط زیست استان برگزار می‌شد به مفاد سند تحول قضایی و تاکیدات اخیر ریاست محترم قوه قضائیه در جلسه ویدئو کنفرانسی اشاره و گفت یکی از مواردی که دستگاه قضایی آن را پیگیری میکند توجه به حقوق عامه و حقوق دولتی است. 
مانند حقوق دولتی معادن یا صنایع دارای آلایندگی که تحت عنوان عوارض سبز پرداخت می‌گردد و می‌باید حقوق دولتی مقرر قانونی به استان تخصیص و هزینه شود. 
عتباتی همچنین به مالیاتی که از استان پرداخت میشود و حجم بزرگی از درآمد دولت است اشاره و گفت وفق قانون بایدبخشی از این درآمد‌ها حقوق دولتی مالیات‌ها هم به استان برگردد تا کمکی به مناطق محروم و نیازمند یهای استان در مسائل مختلف صورت گیرد. 
 عتباتی با اشاره به فعالیت کارخانجات و معادن خاص نظیر معادن طلای زرشوران و آثار آن بر منطقه از مدیران حاضر در جلسه خواست میزان درآمد‌های ملی استان را از صنایع معادنی، منابع طبیعی صنایع آلاینده و ... استخراج و میزان برگشت حقوق دولتی را هم استخراج نمایند تا برای برگشت کامل آن به استان اقدامات قضایی و پیگیری‌های قانونی لازم معمول گردد 
و در ادامه مدیران حاضر هم به بیان مطالبات فراخور موضوع جلسه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

دیگر خبرها

  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • ارز کالای سلامت محور با کمترین نرخ تامین شود
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان