Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@10:22:54 GMT

پرداخت بیمه بیکاری به۷۳ هزار کارگردر فارس

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۲۷۹۲

پرداخت بیمه بیکاری به۷۳ هزار کارگردر فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در دیدار فرمانده انتظامی استان با فعالان حوزه کارگری این استان، گفت: نام گذاری یکم ماه مه میلادی به نام روز جهانی کارگر به دلیل تثبیت جهانی ۸ ساعت کار روزانه کارگر است که رفته رفته به موضوعی مرسوم در دنیا با تصویب مقاوله نامه در سازمان بین‌المللی کار تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امسال نیز به دلیل ضرورت رعایت اصول بهداشتی اکثر برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه در حال حاضر پرداخت بیمه بیکاری منوط به پرداخت حداقل ۶ ماه حق بیمه است، ابراز امیدواری کرد که نظام عالی رفاه اجتماعی کشور در آینده به جایی برسد که هر فرد، اعم از زن یا مرد، از حداقل‌های رفاه اجتماعی بهرمند شود.

مختاری ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا بستر الکترونیک رسیدگی به تمام دادخواست‌های حوزه کارگری در مورد پرداخت حقوق و مزایای کارگران فارس در سریعترین زمان ممکن ایجاد شده است.

به گفته او، افزایش مستمری بازنشستگان و افزایش حداقل مزد در چند ماه گذشته یک کار بسیار مهم و اثر گذار برای کارگران و بازنشستگان کارگر بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اضافه کرد: طی ماه‌های گذشته طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان که یکی از مطالبات مهم بیش از ۱۲ ساله کارگران بوده با وجود مشکلات زیاد در کشور و صندوق بازنشستگی برای کاهش دغدغه بازنشستگان از سوی دولت و وزارت متبوع محقق شده و همچنین حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده سال ۱۴۰۰ نیز تقریبا هم تراز با تورم مصوب شد که این نشان از عزم نظام و دولت برای کاهش مشکلات کارگران و بازنشستگان دارد.

مختاری با بیان اقدامات انجام شده در حوزه کرونا و کاهش آسیب‌های اقتصادی شیوع این ویروس در سطح استان افزود: ۷۳ هزار کارگر که در ۲۷ هزار کارگاه در سطح استان با مشکل مواجه شده بودند بیمه بیکاری دریافت کرده و تاکنون نیز ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات به صاحبین مشاغل و کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در فارس پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بیان کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مرحله اول کمک معیشتی کرونا در فارس دریافت و در مرحله دوم نیز ۷۰۲ هزار خانوار استان کمک معیشتی دریافت کردند.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار فارس نیز در این دیدار گفت: حضور فرمانده انتظامی استان در روز جهانی کارگر در بین فعالین این بخش بسیار اهمیت دارد که برای نیمی از جمعیت فارس منشا خیر خواهد بود.

مهرزاد مویدی افزود: آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر یکی از مشکلات جامعه کارگری است که با حوزه فعالیت پلیس گره خورده است.

او ادامه داد: اقدامات در راستای پیشگیری از شیوع اعتیاد در جامعه کارگری در سال‌های اخیر در حوزه اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه استان افزایش زیادی داشته که در پی آن آمار معتادان در کارخانه جان استان فارس کاهش داشته است.

مویدی با بیان اینکه فارس در حوزه استفاده از بیمه بیکاری عملکرد خوبی داشته و بیش از ۷۰ هزار نفر از کارگران این استان از بیمه بیکاری بهره و فارس در این خصوص پیشتاز در کشور بوده است، گفت: با شیوع موج چهارم کرونا احتمالا کارگران متحمل زیان بیشتری نسبت به دوره‌های قبل خواهند شد و شاید به دلیل ترس از بیکاری یا کاهش حقوق اگر کارگری بیمار شود ابتلای خود به کرونا را کتمان کند که باید مسئولان در این خصوص قدمی بردارند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه بیکاری تعاون کار و رفاه اجتماعی کرونا ویروس کار و رفاه اجتماعی فارس مدیرکل تعاون بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد برنامه این وزارتخانه برای افزایش رفاه اجتماعی در سال جدید اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه عدالت اجتماعی کار‌های مؤثر و مفیدی را انجام دادیم. ابتدا برای شناسایی نیازمندان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه‌ای تعریف شد، تا میزان درآمد و دهک‌های درآمدی را، نه به‌صورت پیمایشی و نمونه‌گیری بلکه به‌صورت واقعی صفر تا صد برای کل جمعیت ۸۶ میلیونی کشور مشخص کنیم.

مرتضوی بیان کرد: مشاغل و درآمد همه افراد کشور شناسایی و گروهی که زیرخط فقر هستند، مشخص شدند. یعنی ما خط فقر، فقر شدید و فقر مطلق را تعریف کردیم و اکنون با قاطعیت عرض می‌کنم که بخش قابل‌توجهی از فقر شدید کشور کاسته شده است.

وزیر کار تأکید کرد: از جنبه کمک‌هایی که کمیته امداد و سازمان بهزیستی انجام می‌دهند، در دهک‌های اول، دوم و سوم نه ما و نه کمیته امداد کسی را در صف نداریم و اعلام می‌کنم اگر کسی تصور می‌کند استحقاق تحت پوشش قرار گرفتن را دارد حتماً به کمیته امداد و سازمان بهزیستی مراجعه کند. شایان‌ذکر است منابع برای رسیدگی به این افراد به‌اندازه کافی پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات ما برای ایجاد عدالت اجتماعی، افزایش سنواتی حقوق دهک‌های پایین و مستمری‌بگیران و تهیه بستری برای ایجاد سالی یک‌میلیون فرصت شغلی است تا نرخ بیکاری کاهش پیدا کند. ما الآن در محدوده نرخ بیکاری ۷ درصدی هستیم و امیدواریم در سنوات آینده بازهم بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: فراهم کردن آموزش فنی حرفه‌ای، ایجاد بستر‌های مناسب و فرایند استادشاگردی ازجمله اقدامات ما در کاهش نرخ بیکاری بوده است.

وزیر کار تصریح کرد: دولت همه تلاش خود را برای مدیریت تورم انجام می‌دهد و سال گذشته نیز بر اساس گزارش‌های مراکز رسمی، تورم رو به کاهش بود؛ امسال نیز امیدواریم این روند کاهشی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

راحله کاویار

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است