Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح تکمیلی بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حوزه بهداشت و درمان یکی از مجموعه اقدامات متفاوت این دولت با سایر اقدامات است بطوریکه توجه به زیرساخت‌های این حوزه، اتفاقات بزرگی را برای استان رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اگر این اتفاقات در حوزه بهداشت و درمان نمی‌افتاد امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا مشکلات عدیده‌ای را در کشور شاهد بودیم افزود: با فراهم شدن نگاه و توجه دولت یازدهم و دوازدهم اثر بخشی مفیدی برای این نیاز جامعه در بخش بهداشت و درمان انجام شد که بخشی از این مهم به نتیجه رسیده و بخشی دیگر از آن باقیمانده است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح  کرد: از ۵۰۰ تختخواب یادشده تعدادی برای بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی سراوان و تعدادی نیز در بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی تکمیلی امیرالمومنین( ع) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های مجموعه دانشگاهی سیستان و بلوچستان جزو شاخص‌های مهم این استان است و در مجموع می‌توان گفت در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم و علوم پزشکی از نظر استاد، فضا و دانشجو از میانگین کشور فراتر رفته‌ایم.
موهبتی با اشاره به اینکه سه بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی که توسط دکتر هاشمی وزیر سابق بهداشت و درمان کلنگ‌زنی شد نیز در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان موثر خواهد بود که متاسفانه از برنامه زمانبندی خود به جهت شرایط کرونا عقب مانده است گفت: در اعتبارات ۱۴۰۰ پیش‌بینی‌های لازم برای اجرایی شدن و اتمام این بیمارستان‌ها صورت خواهد گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با وجود تلاش های انجام شده در این بخش فاصله این استان در حوزه بیمارستانها با استانداردهای تعریف شده برای تخت‌های بیمارستانی زیاد است بطوریکه استاندارد تعریف شده به ازای هر یکهزار نفر ۲.۵ تخت بیمارستانی است در حالی که ما هنوز به مرز ۱.۵ نیز نرسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه در سه سال آینده امیدواریم به شاخصه‌های تخت‌های بیمارستانی نزدیک شویم اظهارداشت: در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۶ هزار دانشجو مشغول تحصیل‌اند و حدود ۱۲ رشته تخصصی و یک رشته فوق تخصصی فعال است.
استاندارسیستان و بلوچستان با اشاره به برخی مزیت های خاص استان بیان کرد: در سند آمایش به مزیت‌های استان توجه ویژه شده که براساس این سند در سال گذشته در کمتر از فاصله زمانی ۶ ماهه ۲ مرز رسمی راه‌اندازی شد و برای سال ۱۴۰۰ نیز راه‌اندازی ۲ مرز گمشاد در سیستان و مرز کوهک در سراوان در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان توسعه ایران بیمارستان امیرالمومنین دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان توسعه ایران بیمارستان امیرالمومنین سیستان و بلوچستان توسعه ایران بیمارستان امیرالمومنین دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اخبار کنکور حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۳۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه بهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان ملایر پیگیری‌های فراوانی انجام شد.

وی با اشاره به دیدار با دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در این دیدار مسائل و مطالبات حوزه بهداشت و درمان شهرستان ملایر پیگیری و مطالبه شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: مهم‌ترین موضوع این دیدار صدور مجوزهای مربوط به دانشکده علوم پزشکی شهرستان ملایر بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در راستای دانشکده علوم پزشکی ملایر عنوان کرد: مقدمات ایجاد این دانشکده اعم از رشته و ساختمان و تجهیزات و… سال گذشته انجام و نهایی شده بود.

هادی بیگی‌نژاد گفت: در این دیدار گزارشی از روند طی شده در مسیر تأسیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ملایر عنوان و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد که صدور مجوز نهایی تأسیس این دانشکده در شورای گسترش تسریع داده می‌شود.

وی بیان کرد: امید است با پیگیری‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح این نهاد علمی و راهبردی در شهرستان ملایر باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دانشکده علوم پزشکی ملایر می‌تواند در ارتقا و رشد مسائل پزشکی شهرستان بسیار مؤثر باشد.

بیگی‌نژاد با اشاره به مطالبات مردمی جذب پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در شهرستان عنوان کرد: با افتتاح دانشکده علوم پزشکی این مطالبات مردمی محقق می‌یابد.

خبرنگار: محمد حسین میرزایی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227334 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • ۱۱۰ هزارعمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه
  • مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌