Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@20:13:09 GMT

ایران، از محورهای مورد بحث در نشست گروه هفت است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۳۲۵۰

ایران، از محورهای مورد بحث در نشست گروه هفت است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه انگلیس یکشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که  در نشست آتی وزاری خارجه گروه هفت درباره مسائل روزجهان از جمله ایران رایزنی خواهد شد.

به نوشته روزنامه «هندوستان تایمز» وزارت خارجه انگلیس با انتشار توییتی نوشت که نشست وزرای خارجه گروه هفت بر اولویت‌های ژئوپولتیکی از جمله ایران، روسیه و چین و چالش‌های جهانی از جمله کرونا و تغییرات اقلیمی متمرکز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که قرار است به میزبانی لندن در انگلیس برگزار شود، وزرای خارجه انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا حضور دارند. وزرای خارجه هند، استرالیا، کره جنوبی، آفریقای جنوبی نیز به عنوان مهمان به این نشست دعوت شده‌اند.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس نیز یکشنبه گفت، تقابل با روسیه در نشست گروه هفت به بحث گذاشته می‌شود. راب در آستانه برگزاری این نشست گفت، کشورش قصد دارد ایجاد یک  ساز  کار پاسخ سریع را برای مقابله با آنچه انتشار اطلاعات نادرست از سوی روسیه نامید، در گروه هفت به بحث بگذارد.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه مدعی شد: «می‌توانیم به دروغ‌ها و تبلیغات و اخبار جعلی روسیه، نه فقط به صورت جداگانه بلکه به صورت جمعی واکنش نشان دهیم تا به آن‌ها پاسخ داده و حقیقت را برای مردم روسیه و چین و دیگر کشورها، در دسترس قرار دهیم.»

این در حالی است که روسیه بارها مداخله در امور دیگر کشورها را رد کرده و کشورهای غربی را به برانگیختن احساسات ضد روسی متهم می‌کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اخیراً در این رابطه گفت است: «تا جایی که به روابط بین روسیه و اروپا مربوط می‌شود، به‌نظرم بریتانیا نقش بسیار منفی فعالانه‌ای ایفا می‌کند. آنها اتحادیه اروپا را ترک کردند اما در این خصوص هیچ کاهشی در فعالیت‌های آنها ایجاد نشد. بالعکس، آنها تلاش می‌کنند تا نفوذ خود بر مواضع اعضای اتحادیه اروپا در رابطه با مسکو را افزایش دهند.»

لاوروف در بخش دیگری از صحبت‌هایش احتمال پیوستن روسیه به گروه هفت را رد کرد. وی در این باره افزود: «ما بارها گفته‌ایم که دوباره به آنجا بازنمی‌گردیم.»

پربیننده ترین با خروج نام اکثریت افراد و نهادها از فهرست تحریم‌ها موافقت شد / مذاکره هنوز ادامه دارد کاخ سفید خواستار همکاری با روسیه درباره ایران شد آخرین خبر از مذاکرات برجامی در وین بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره مذاکرات برجام دیدار رییس موساد و بایدن درباره ایران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انگلیس گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه

نمایندگان کشورهای عضو گروه بریکس، در نشست دو روزه خود سیاست‌های کلی بریکس در نظام بین‌المللی کنونی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان ملی کشورهای عضو بریکس موسوم به "شرپاها/ سوشرپاهای" بریکس طی روزهای 3 و 4 اردیبهشت در مسکو گرد هم آمدند تا آخرین وضعیت همکاری‌ها در گروه بریکس را بررسی کنند. 

نمایندگان 10 کشور عضو بریکس در مسکو بر همبستگی بیشتر گروه بریکس و توسعه همکاری‌ها با کشورهای غیر عضو تاکید کردند.

در این نشست فرمول‌های مختلف همکاری با کشورهای غیر عضو مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

هیاتی به ریاست "مجید صمد زاده صابر" از سوی ایران در این نشست حضور یافت و مواضع کشورمان را برای سایر اعضا تشریح کرد.

این نشست دومین نشست نمایندگان ملی بریکس در سال جاری میلادی محسوب می‌شود. اعضا توافق کردند که رایزنی‌های خود را بصورت منظم ادامه دهند.

گروه بریکس شامل کشورهای ایران، برزیل، روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.

تاکید ایران بر حضور جدی در رویدادهای بریکستشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه