Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@10:57:32 GMT

روش‌هایی برای انتخاب یک هندوانه شیرین و قرمز

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۳۸۹۳

روش‌هایی برای انتخاب یک هندوانه شیرین و قرمز

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک هندوانه با رنگ قرمز و شیرین و آبدار یک میان وعده بسیار عالی برای فصول گرم سال، کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. یک هندوانه رسیده سرشار از لیکوپن است که این ماده به محافظت در برابر بیماری‌های قلبی، دیابت و انواع خاصی از سرطان کمک می‌کند.

چگونه یک هندوانه قرمز و شیرین انتخاب کنیم؟

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هندوانه‌ای با شکل هموار انتخاب کنید

هر هندوانه‌ای در هر اندازه‌ای که دوست دارید انتخاب کنید، اما به یاد داشته باشید که باید سطح آن کاملا یکدست و هموار باشد و باید فاقد هرگونه برجستگی، فرورفتگی و زخم خوردگی باشند.

بی نظمی در شکل هندوانه ممکن است نشان دهد که هندوانه به مقدار متناقضی آب دریافت کرده یا به درستی کشت نشده است. از طرف دیگر بریدگی یا فرورفتگی ممکن است به وجود حشرات یا قارچ اشاره داشته باشد.

۲. آن را با دست وزن کنید

یک هندوانه شیرین و رسیده باید اندازه سنگینی داشته باشد. این معمولاً به این معنی است که پر از آب است و بنابراین آبدارتر است. محتوای اصلی هندوانه آب و فیبر است که خوردن آن علاوه بر کالری کم به سیری شما نیز کمک می‌کند.

۳. به دنبال لکه بگردید

بر روی هندوانه به دنیال یک لکه زرد بگردید. دلیل به وجود آمدن این لکه آن است که هندوانه از ان محل بر روی زمین قرار گرفته است و زمان زیادی برای رسیدن وشیرین شدن آن صرف شدهاست، اما اگر لکه سفید باشد به این معنی است که به هندوانه اجازه رسیدن داده نشده است و هندوانه با لک سفید شیرین نیست.

۴. به صدای هندوانه گوش دهید

روش دیگر برای بررسی رسیده بودن هندوانه، بررسی صدایی است که هندوانه هنگام ضربه یا سیلی به آن از خود تولید می‌کند. هندوانه رسیده باید هنگامی که با دست به آن ضربه می‌زنید صدای عمیقی داشته باشد و اگر صدای توخالی یا تخت داشته باشد به احتمال زیاد بیش از حد رسیده است.

۵. سفتی پوست را امتحان کنید

یک هندوانه رسیده باید پوستی ضخیم داشته باشد که در صورت فشار به راحتی به داخل فرو نرود. آن‌هایی که با انجام اینکار به راحتی به داخل فرو می‌روند به طور کلی بیش از حد رسیده اند.

۶. ساقه هندوانه را بررسی کنید

ساقه هندوانه یا دم هندوانه به آن بخشی از گیاه گفته می‌شود که تا پیش از برداست از طریق آن مواد مغذی و مورد نیاز خود را از خاک برداشت می‌کرده است و سپس بعد از رسیدن هندوانه از آن جدا شده است و تکه‌ای کوچک از آن باقی مانده است. یک ساقه سبز معمولاً نشان می‌دهد که هندوانه خیلی زود برداشت شده و رسیده نخواهد بود، زیرا هنوز در حال رشد بوده است. برعکس، یک ساقه خشک شده به یک هندوانه رسیده اشاره می‌کند.

چگونه یک هندوانه خراب را تشخیص دهیم؟

بوی ترش و ملایم میتواند نشان دهنده تخمیر شدن گوشت هندوانه باشد.

وجود یک الگوی پوستی نامنظم سفید یا قهوه‌ای بر روی پوست بیرونی هندوانه نشان دهنده تغذیه حشرات از هندوانه است.

اگر گوشت هندوانه آب افتاده باشد و شروع به شل شدن و تیره شدن کند به دلیل اشباع شدن بیش از حد از آب و یا عفونت قارچی است.

لکه‌های تیره رنگ نیز از دیگر علائم هندوانه خراب است. این لکه‌ها ممکن است نشان دهنده وجود قارچ یا باکتری باشد.

منبع: طلا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخاب هندوانه هندوانه شیرین هندوانه رسیده یک هندوانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است

به گزارش خبرنگار جماران؛ شیخ حسین انصاریان‌ در مراسم سالگرد آیت‌الله العظمی بروجردی، هشدار داد: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است.

به چهارتا مسجد اطراف حرم‌ها نگاه نکنید، در بسیاری از شهرها درب مساجد بسته است.

شیرین‌تر از انبیاء و ائمه‌ هدی و فقهای واجدالشرایط‌ در عالم نبوده و نبوده است.

 

تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • اشک‌های شیرین امیرعلی نبویان برای همسرش
  • شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • پایان دو دهه پرحاشیه استقلال و پرسپولیس/ منتظر «هندوانه دربسته»
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!