Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@00:57:59 GMT

ترفند‌هایی برای پخت سریع حبوبات

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۳۹۲۹

در ادامه ترفند‌های پخت سریع حبوبات را به شما آموزش می دهیم. ناطقان: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانم‌هایی که محدودیت زمان و کار‌های بسیاری دارند تهیه غذا برای خانواده است. برای این‌که زمان کمتری برای آشپزی صرف کنید یادگیری یک سری از ترفند‌ها کمک شایانی به شما می‌کند. یکی از مهم‌ترین موارد روش پخت سریع حبوبات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکاتی را در این باره مطرح می‌کنیم:

جوشاندن حبوبات
روش اول برای پخت سریع حبوبات نخود و لوبیا جوشاندن آن‌ها به مدت ۱۰ دقیقه و خیساندن در همان آب به میزان یک ساعت است به این شکل که ۵ دقیقه اول با حرارت بالا و ۵ دقیقه دوم با حرارت متوسط جوشانده شود و سپس به مدت یک ساعت در همان آب آن‌ها را بگذارید.

نمک زدن ممنوع
به هیچ عنوان در زمان پخت حبوبات به آن نمک اضافه نکنید، زیرا نمک باعث سفت شدن بافت حبوبات و دیر پخته شدن آن‌ها می‌شود.

استفاده از فلاسک
یکی از ترفند‌های کاربردی برای پخت سریع استفاده از فلاسک است.
برای سهولت در کار می‌توانید حبوبات را شب با مقداری آب جوش در فلاسک بریزید و در آن را ببندید. صبح خواهید دید که تقریبا پخته شده است.

گرفتن نفخ حبوبات
اگر حبوبات را از قبل خیس کرده اید با عوض کردن آب آن نفخ حبوبات گرفته می‌شود، اما اگر فرصت ندارید می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:
حبوبات خام (نخود لوبیا)، زیره سبز، کیسه پارچه‌ای کوچک، نمک ابتدا در قابلمه مناسب بعد از ریختن نخود یا لوبیا، آب اضافه کنید و بگذارید برای حدود ۵ دقیقه بجوشد حالا حبوبات را آب کش کنید دوباره به قابلمه برگردانید و بهتر است آب جوش روی آن‌ها بریزید و بسته به مقدار حبوبات نمک به آن اضافه کنید و بگذارید بپزد. در یک کیسه کوچک حدود یک قاشق چای‌خوری زیره سبز نکوبیده بریزید و داخل قابلمه بیندازید. این ادویه نفخ حبوبات را می‌گیرد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ترفند ، پخت سریع ، حبوبات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترفند پخت سریع حبوبات ترفند ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ حسین احمدی اظهار کرد: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری ۱۲ میلیارد ریالی از وی توسط فردی سودجو، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور بیان کرد: در بررسی‌های اولیه مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۳ قدس مشخص شد مالباخته از طریق فضای مجازی و سایت‌های واسطه‌گر با فردی که آگهی شرکت در طرح اقتصادی تولید و فروش لباس با پرداخت سود مناسب وعده داده، آشنا شده است.

وی بیان کرد: در ادامه شاکی با اعتماد بی‌جا مبلغ ۱۲ میلیارد ریال به حساب وی واریز اما متهم پس از دریافت مبلغ جوابگوی تماس‌ها نبوده است.

احمدی خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی حین تحقیقات، شکایت‌ها و مرجوعه‌های دیگری مبنی بر کلاهبرداری در مبالغ مختلف با روش وعده پرداخت سود پس از مشارکت در فعالیت‌ها و طرح‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف همچون راه‌اندازی کلینیک‌های خصوصی، کارگاه‌های تولیدی و... دریافت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور اظهار کرد: مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۳ با رد زنی‌های فنی متهم را که زنی ۴۱ ساله است، شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

وی گفت: متهم در بازجویی‌های فنی پلیس تاکنون به ۷۱ فقره کلاهبرداری به مبلغ تقریبی ۱۲۵ میلیارد ریال از شهروندان اعتراف کرد وتحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی دیگر ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تعمیر لامپ‌های سوخته: یک ترفند کاربردی و ساده (فیلم)
  • ترفند رفع گرفتگی لوله؛ تمیزی و خوش بو کردن سینگ ظرفشویی و روشویی توالت (فیلم)
  • ترفند این زن برای خالی کردن حساب دایی‌اش همه را بهت زده کرد! | ویدئو
  • قیمت حبوبات در میادین تره بار
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • ۷۱ فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی
  • قیمت انواع حبوبات ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • به کمک این ترفند‌ها مُچ فیک‌نیوز‌ها را بگیرید!
  • توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان