Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، همزمان با سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری با عنوان روز معلم در تقویم جمهوری اسلامی همه ما را باری دیگر به یاد ایثار و تلاش‌های معلمان انداخت، این مناسبت امسال با لیالی قدر و ایام ماه مبارک رمضان مصادف شد، از این گرامیداشت مقام شامخ پیامبر اکرم که بهترین معلم در زندگی ما مسلمانان است تداعی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر فرموده رسول اکرم که معلمی را شغل انبیای الهی دانست، امروز پس از گذشت هزاران سال، همه ما همچنان به مقام و جایگاه معلم احترام گذاشته و بر خود واجب می‌دانیم که این روز و هفته از معلم را گرامی بداریم، معلمان چهره فراموش نشدنی زندگی ما هستند و همه ما به یک یا چند نفرشان ارادت خاصی داریم.

در سال‌های گذشته بزرگداشت روز معلم  به‌صورت حضوری با برپایی مراسمی در مدارس با شور و هیجان دانش.آموزان صورت می‌گرفت و معلمان پیام تبریک، گل و هدایایی دریافت می‌کردند، فارغ‌التحصیلان از آموزش نیز با ارسال پیام تبریک به معلمان سابق خود به یادآوری خاطرات شیرین دوران مدرسه می‌پرداخت اما کرونا همه چیز را تغییر داد.

اواخر اسفند ماه ۱۳۹۸ بود که پای ویروس ناشناخته کرونا به میان آمد ویروسی که انسان‌ها را وادار به رعایت فواصل اجتماعی کرد، عدم برپایی کلاس‌های آموزشی در فضای واقعی یکی از محدودیت‌هایی بود که کرونا با خود به همراه داشت، از این رو آزموشها از فضای واقعی به مجازی منتقل شد و دانش‌آموزان به جای مشاهده چهره بیشتر به شنیدن صدای معلمان عادت کردند.

سال گذشته درست در همین زمان دانش‌آموزان روز معلم را به معلمانی که در ۶ ماهه اول سال تحصیلی ملاقات کرده بودند تبریک گفتند ولی در سال تحصیلی جدید با ادامه روند همه‌گیری ویروس کرونا خبری از برگزاری کلاس در فضای واقعی نبود و پای والدین به تعلیم و تربیت کشیده شد.

تا جایی که در سال جاری در دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، یک معلم با ارسال پیام تبریک در گروه کلاس درسی خود از والدین به‌عنوان افرادی که با شیوع کرونا معلم شدند یاد کرد و این روز را به آن‌ها تبریک گفت.

زری اسماعیلی معلم کلاس دوم مدرسه صادقیه پیامی به شرح زیر را به گروه کلاسی در فضای مجازی واتساپ ارسال کرد؛ 

*تقدیم به اولیای عزیز/ یک دست می‌تواند یاریگر یک انسان باشد و یک شمع پایان تاریکی!

خیلی دنبال واژه‌ای زیبا گشتم تا شایسته شما اولیای مهربان و دلسوز باشد ولی واژه ای که در شان و قدردانی زحمات شما عزیزان در این دوران قرنطینگی باشد، پیدا نکردم.

امروز روز معلم است و من هم یک معلم! ولی معلم واقعی شما اولیا و پدر و مادرهای دلسوز هستید که پا به پای من معلم برای فرزندانتان معلمی کردید و به‌جز بار مسؤولیت زندگی کمک حالم شدید.

اگر شما و دست یاریگر شما عزیزانم نبود من نمی‌توانستم به تنهایی در این دنیای  مجازی وظایفم را به‌خوبی انجام دهم و مطمئنا شرمنده دانش‌آموزان گلم می‌شدم و این کاملا حقیقت است.

واژه‌ای برای تشکر و قدردانی از شما مادر و پدر عزیز ندارم جز اینکه دست‌تان را با مهربانی بفشارم و بگویم؛ ای پدر و مادر دلسوز و اولیای معلم روزتان مبارک.

این معلم با ارسال این متن و تبریک به والدین به مفهوم واقعی کلمه از اولیا با عنوان "معلم" یاد کرد و گفت؛ در حقیقت تبریک واقعی را لایق پدر و مادرها دانست چرا که در کرونا و آموزش مجازی موجب شد که والدین زمان زیادی را صرف کمک به آموزش فرزندان کنند، در واقع پل ارتباطی بین معلم و دانش‌آموزان شدند.

جالب است کرونا با آمدنش بسیاری از چیزها را تغییر داده بود، این بار مخاطبان پیام تبریک روز معلم را جا به جا کرد و از والدین معلمان حقیقی ساخت، والدینی که در کنار دل‌مشغولی‌های روزمره با تمام دغدغه‌ها و خستگی زمان زیادی از روز را صرف آموزش فرزندان خود می‌کنند.

به گزارش فارس؛ کمتر والدینی را می‌بینیم که تحصیل فرزندش جزو اولین دغدغه‌هایش نباشد یا دغدغه‌اش کمتر از معلم باشد تا جایی که این موضوع پس از شیوع گسترده کووید ۱۹ و خالی شدن کلاس‌های توجه معلمان را به خود جلب کرد و عنوان روز معلم را به روز تقدیر از مقام معلمان و اولیای معلم تغییر داد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: پیام تبریک روز معلم دانش آموزان روز معلم پیام تبریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟

دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟ معمولا این سوال را والدینی که به دنبال معلم خصوصی برای فرزندان خود هستند از ما می‎پرسند. تعرفه‌ای که برای دستمزد معلم خصوصی مشهد در نظر گرفته شده است، بسته به درس، زمان تدریس و حتی شهری که در آن زندگی می‌کنید، متفاوت است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این باره بهتر است که با ما در ادامه همراه باشید. 

دستمزد معلم خصوصی ابتدایی وابسته به چه مواردی است؟

اگر بخواهیم مبلغ دقیقی از دستمزد معلم‎های خصوصی ابتدایی را برای شما ذکر کنیم، بهتر است ک قبل از آن به مواردی که بر این مبلغ تاثیر گذار هستند، بپردازیم. اگر شما هم تمایل دارید به عنوان یک معلم خصوصی در مقطع ابتدایی به کار مشغول شوید، بهتر است که قبل از هر چیز ویژگی‌های زیر را در خودتان تقویت کنید. 

مقطع تحصیلی 

فرزند شما در کدام پایه تحصیلی قرار دارد؟ پایه تحصیلی اول، دوم، سوم یا چهارم و پنجم؟ هر کدام از این مقاطع تحصیلی تعرفه متفاوتی دارند. برای مثال از آنجایی که کلاس اول ابتدایی بسیار چالش برانگیز و دشوار است. قطعا دستمزد بیشتری را دریافت می‎کنند. معلم خصوصی مقطع تحصیلی اول دبستان باید تکنیک‌ها و ترفندهای متفاوتی را به کار اندازد تا کودکی که به تازگی خواندن و نوشتن را آغاز کرده است، به بهترین شکل خود عمل کند. 

دروس ابتدایی

فرزند شما در کدام یک از دروس مقطع ابتدایی نیاز به معلم خصوصی دارد؟ دروس ریاضی، علوم، زبان فارسی، ادبیات، علوم اجتماعی یا قرآن؟ هر کدام از این دروس بسته به سختی که دارند، تعرفه متفاوتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. تدریس دروسی مثل ریاضی که از سختی بیشتری برخوردار است، قطعا دستمزد بیشتری دارد.

ابزارهای آموزشی

برخی از معلمان در کنار تدریس خصوصی که انجام می‌دهند از وسایل کمک آموزشی دیگری مثل کتاب‌های درسی، جزوات آموزشی، فیلم‌های آموزشی، نرم‌افزارهای آموزشی و … استفاده می‌کنند. این روش به فرزند شما کمک می‌کند تا بعد از کلاس به تمرین بیشتری پرداخته و مطالب را به صورت دقیق فرا گیرد. 

مهارت آموزشی معلم 

برخی از معلمانی که به تدریس خصوصی مقطع ابتدایی مشغول هستند، از مدرک تحصیلی بالایی برخوردار هستند یا این که مهارت‌های آموزشی حل مسئله، تفکر انتقادی، برقراری ارتباط موثر، ارائه مطالب به صورت جذاب و قابل فهم و تدریس به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را به خوبی فرا گرفته‌اند و در حال حاضر به تدریس خصوصی مقطع ابتدایی به صورت حرفه‌ای می‌پردازند. 

بنابراین معلمی با چنین تجربه و دانش بالایی قطعا دستمزد بیشتری نسبت به دیگر معلمانی که به تدریس خصوصی مشغول هستند، دارد. 

تدریس خصوصی حضوری یا آنلاین؟

 

 

معلم شما به صورت حضوری تدریس خصوصی را برای شما آغاز کرده است یا به صورت آنلاین؟ این که تدریس به صورت حضوری باشد، قطعا دستمزد بیشتری را می‎طلبد؛ چراکه معلم باید مسافتی را طی کند تا به محل تدریس یا منزل شما برسد. با این برخی از دانش آموزان یا والدین تدریس آنلاین را ترجیح می‌دهند. 

سابقه تدریس

برخی از معلمان عمر خود را بر روی تدریس خصوصی گذاشته‌اند و سابقه بسیار بالایی در این زمینه دارند. این معلمان دستمزد بیشتری به نسبت دیگر معلمان دارند. هر چقدر سابقه تدریس بیشتر باشد، دستمزد نیز بیشتر می‌شود. 

 

معرفی 3 وب سایت آموزشی برای دانش آموزان 

در این بخش به معرفی 3 وب سایت می‎پردازیم. این 3 وب سایت پلتفرم‌های آنلاین آموزش هستند که دانش‌آموزان را با معلمان خصوصی در سراسر ایالات متحده متصل می‌کند. این وب سایت به ارائه اطلاعاتی در مورد دستمزد معلم خصوصی ابتدایی در ایالات متحده، لیستی از معلمان خصوصی مجرب و نکاتی برای انتخاب معلم مناسب می‌پردازد. این 3 وب سایت عبارت است از:

وب سایت TutorMe: https://www.tutorme.com/ - TutorMe و سایت Skooli: https://www.skooli.com/ - Skooli وب سایت Wyzant: https://www.wyzant.com/ - Wyzant

 

در ایران هم تعداد زیادی از این وب سایت‌ها وجود دارد که فرزند شما می‌تواند از آن‌ها هم به عنوان ابزارهای کمک آموزشی و هم به عنوان پیدا کردن معلمان مجرب استفاده کند. 

سخن نهایی

دستمزد معلم خصوصی ابتدایی با توجه به این که کدام مقطع تحصیلی را تدریس می‎کند، کدام درس را برای تدریس خصوصی انتخاب کرده است، از چه ابزارهای آموزشی برای تدریس بهتر استفاده می‌کند؟ و از چه مهارت‎های آموزشی و دانش علمی برای تدریس بهتر برخوردار است؟ وابسته است؛ به همین خاطر است که نمی‌توان مبلغ ثابت و معینی را برای هر دستمزد اعلام کرد.  

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در مرکزی برگزار می‌شود
  • احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر / زیرنویس فارسی
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟
  • جزییاتی از تازه‌ترین پروژه ابوذر روحی/ این یک نماهنگ متفاوت است
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • پیام تبریک وزارت ورزش پس از کسب سهمیه‌های ایران در المپیک