Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:12:12 GMT

طرح جامع شهر اراک بازنگری و اصلاح می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۶۰۲۶

طرح جامع شهر اراک بازنگری و اصلاح می شود

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ابلاغ و اجرای طرح جامع اراک، گفت: این طرح خلاءها و نواقص بسیار بالایی دارد و همانطور که قبلاً بنده بارها اعلام کردم اجرای این طرح افزایش قیمت افسار گسیخته مسکن را برای مردم اراک به همراه دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه یکی از ایرادات این طرح تعیین محدوده شهری و ایجاد تراکم در بعضی از نقاط شهر بوده است که بنده این موارد را در جلسه با وزیر راه و شهرسازی اعلام کردم ولی با این حال در سفیر اخیر مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی این موارد و نواقص اعلام و وی از مناطق و سکونتگاه‌های که جز محدوده شهری اراک در طرح جامعه به حساب نیامده بود، بازدید به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از بازدید از این مکان‌ها و جلسه در خصوص بررسی نواقص طرج جامع شهر اراک بنا بر این شد این طرح مجدد در شورای عالی شهرسازی و معماری مورد بازبینی قرار گرفته و یک سری از مناطق کم برخوردار به محدوده شهری شهر اراک اضافه شود.

آصفری عنوان کرد: همچنین تصمیم بر این گرفته شد شورای عالی معماری و شهرسازی مناطقی از شهر اراک برای ایجاد تراکم در طرح جامع اراک اضافه کند و طرح جامع قبلی را مورد بازنگری و اصلاح قرار دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاحات طرح جامع، مانند تدوین این طرح طول خواهد کشید؟ گفت: زمان دقیق آن مشخص نیست ولی آنچه که مشخص است و ما به عنوان نماینده مردم بر آن تاکید داریم اصلاحات طرح جامع در اسرع وقت صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه طرح جامع در حال اجرا است اصلاحات آن تأثیر بر اجرای هم اکنون آن ندارد چون اصلاحات در مناطقی صورت می‌گیرد که در طرح جامع قبل، اصلاحی در نظر گرفته نشده بود.

کد خبر 5203138

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی اراک مهدی عبوری شورای عالی شهرسازی محمدحسن آصفری محمد حسن آصفری کمیجان مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا شب قدر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا گرگان بوشهر اردبیل واکسن کرونا عکس استانها ماه مبارك رمضان شب های قدر انتخابات 1400 همدان شهر اراک طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۶۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی از نیروی انتظامی برای اجرای طرح «نور» قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءالله نیروی انتظامی با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری، با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در اجرای طرح «نور» و برخورد با هنجارشکنی‌ها گفت: نمایندگان در مدت عمر باقی مانده مجلس نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه عفاف و حجاب به سرمنزل مقصود برسد، پیشدستی کرد. از زحمات سرادار رادان و زیر مجموعه‌اش تقدیر می‌کنیم و ان شاءالله با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

نقدعلی گفت: همچنین رییس مجلس گزارش کمیسیون درباره رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را امضا کند تا شورای نگهبان مرحله نهایی را برای ابلاغ طی کند و این لایحه کمک کار نیروی انتظامی نهاد‌های امنیتی و بسیج و مردم شود.

وی در تذکر دیگری بیان کرد: مشکلات ارزی و معیشتی به مردم فشار وارد می‌کند. مردم فکر می‌کنند ما در مجلس اطلاعی از وضعیت معیشتی آن‌ها نداریم. انتظار می‌رود جلسه ویژه‌ای به بررسی این مشکلات تشکیل شود تا مردم بدانند ما در مورد موضوع معیشت و مباحث ارزی دغدغه داریم.

دیگر خبرها

  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود