Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:05:32 GMT

منتظر مجوز برای اعلام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی هستیم

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۶۱۲۸

منتظر مجوز برای اعلام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش در برنامه چاپ اول حضور یافت و توضیحاتی پیرامون آخرین وضعیت جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش دادو گفت: امسال ۲۷ هزار و ۳۰۰ ظرفیت برای جذب نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی داشتیم که ۷۰ درصد نمره آزمون و ۳۰ درصد نمره مصاحبه آن‌ها مشخص شده است و در حال نهایی کردن کارها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر پذیرفته‌شدگان بخشی از ظرفیت باقی می ماند که منتظر مجوز از سوی سازمان اداری استخدامی هستیم تا تکمیل ظرفیت اعلام کنیم.

وی درباره جذب و تعیین تکلیف نیروهای نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی نیز گفت: قانونگذار ما را مکلف کرده بود تا پایان برنامه ششم ۸۸ هزار نفر از این گروه‌ها برای استخدام تعیین تکلیف شوند که امسال این مهلت به پایان می رسید و در حال حاضر ۵۵ هزار و ۴۹۷ نفر از این تعداد، تعیین تکلیف شدند و در حال گذراندن دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان هستند؛ حدود ۳۰ هزار نفر باقی مانده اند که به زودی تعیین تکلیف خواهند شد.

معاون پارلمانی و حقوقی آموزش و پرورش بیان کرد: برای ۶ هزار آموزشیار نهضت و طرح امین هم به زودی آزمون برگزار می‌شود. ردیف استخدامی پابرجاست و اگر تا دو سه سال آینده همین روند را داشته باشیم، مشکل نیروی انسانی رفع خواهد شد. از سوی دیگر امسال ۲۰ هزار نفر را راهی دوره چهار ساله دانشگاه فرهنگیان کردیم.

وی تاکید کرد: چنددستگی در معلمان خوب نیست، اما متاسفانه این شرایط ایجاد شده است و در شرایط کنونی حدود ۲۰ هزار نفر معلم از طریق خرید خدمات داریم.

احمدی لاشکی درباره اجرای رتبه بندی معلمان تصریح کرد: امیدواریم که این طرح خارج از نوبت در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و طی جلسه‌ای هم که دیروز با رئیس مجلس داشتیم، آقای حاجی میرزایی این موضوع را مطرح کردند. این رتبه بندی در ۵ درجه معلم پایه، معلم مربی، معلم حرفه‌ای، معلم سرآمد و معلم راهنما برای معلمان تعبیه شده است. در واقع در رتبه بندی نگاه ما به اجرای طرح معنوی است اما طبیعتاً با تغییر رتبه بندی به حقوق معلم هم اضافه می‌شود به طوریکه ۲۵ درصد از حقوق ثابت و فوق العاده مستمر به دریافتی اضافه خواهد شد.

کد خبر 5203377 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم احمدی لاشکی وزارت آموزش و پرورش آزمون استخدامی نظام رتبه بندی معلمان شهرداری تهران واکسن کرونا شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش مفاسد اقتصادی سازمان تامین اجتماعی روز معلم پیروز حناچی قوه قضاییه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز شوراها پرونده قضایی محسن هاشمی تعیین تکلیف رتبه بندی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۶۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدتقی جهان‌پور با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری مواجه هستیم، اظهار کرد: برآوردهای سازمان نظام پرستاری در ارتباط با نیاز نیروی انسانی در بخش پرستاری بیانگر این است که با کمبود بیش از  ۱۰۰هزار نفری مواجه هستیم. سازمان نظام پرستاری از «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان برنامه و بودجه» تقاضا دارد موضوع کمبود نیروی انسانی پرستاری را در کانون توجه قرار دهند. 

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جذب نیروی پرستاری گفت: بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۶هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده، در حالی که فقط ۸هزار پرستار به منظور ارائه خدمات در نظام سلامت جذب شده‌اند. جذب ۸۰۰۰ پرستار کافی نیست؛ چرا که این تعداد فقط پاسخگوی بخش کوچکی از  نیازهای گذشته است. 

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری کشور بر این باور است که ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی همزمان با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد. ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب دیدن مردم ناشی از کمبود نیرو جلوگیری می‌شود  و با توجه به سختی کار پرستاری، نیروی انسانی نیز دچار آسیب نمی‌شود. 

جهان‌پور با بیان اینکه نظرات کارشناسی در ارتباط با جذب نیروی انسانی پرستاری حائز اهمیت است، افزود: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان نظام پرستاری» با همکاری یکدیگر و بررسی نظرات کارشناسان می‌توانند در جهت جذب نیروی انسانی پرستاری گام بردارند. به طور قطع، سازمان نظام پرستاری به دلیل ارتباط با جامعه پرستاری می‌تواند در امر استخدام به سازمان‌های مرتبط با جذب نیروی انسانی کمک کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تامین نیروی پرستاری بسیار مهم است، افزود: تامین نیروی انسانی پرستاری مورد نیاز نظام سلامت کشور نه تنها سبب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری می‌شود، بلکه به تحقق حقوق مردم در امر سلامت نیز کمک می‌کند. 

وی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی پرستاری سال ۱۴۰۲ گفت: حدود ۲۵۰۰۰ نفر در آزمون استخدامی  سال ۱۴۰۲ شرکت کردند. مرحله گزینش افرادی که در این آزمون پذیرفته شده بودند تا حدودی انجام شده است. سهم پرستاران از آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، حدود ۸هزار  نفر است. سازمان نظام پرستاری نسبت به سهم نیروی انسانی از آزمون استخدامی گلایه دارد؛ چرا که تعداد نیروهایی که توسط آزمون استخدامی جذب شدند کافی نیست و فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز های گذشته است.

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل مجلس برای دولت/منتظر مدیریت بازار ارز هستیم
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!