Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: حباب قیمتی در بازار طلا بسیار کم است با این حال باید منتظر بود و دید با باز شدن بازار طلا چه قیمتی می‌نشیند؛ شاید از قیمت فعلی بالاتر رفت و شاید پایین‌تر آمد.

محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با قدس آنلاین گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مدتها است بازار طلا و جواهر ایران تعطیل است و تقریبا می‌توان گفت از ابتدای سال واحدهای صنفی طلا و جواهر فعالیتی نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
وی افزود: مساله بعدی رویدادهای سیاسی پیرامون کشور ما در حال رخ دادن است که مهمترین آنها مذاکرات وین است و بسیار امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد. همزمان با شکل‌گیری این مذاکرات، تاثیرات آن را در بازار طلا مشاهده می‌کنیم به نحوی که هر مثقال طلا از 4630 هزارتومان در ابتدای سال به 4230 هزارتومان در حال حاضر رسیده و این کاهش قیمت نشان‌دهنده امیدواری بازار به مذاکرات وین است. 
رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران در ادامه تصریح کرد: استمرار این مذاکرات بازار طلا و جواهر را امیدوار کرده و این بازار مترصد این است که مذاکرات به نتیجه می‌رسد و به همین دلیل کاهش قیمت بیشتری انتظار می‌رود.
محمد ولی در ادامه با بیان اینکه میزان کاهش قیمت طلا به میزان پیشرفت مذاکرات ربط دارد تاکید کرد: نمی‌توان میزان مشخصی برای آن تعیین کرد چون مولفه‌های گوناگونی بر اقتصاد ما موثر است از جمله تورم و بازارهای موازی با اقتصاد و لذا با قطعیت نمی‌توان گفت طلا از گرمی 970 به 950 تومان می‌رسد یا نه. ولی چیزی که می‌توان گفت این است که از ابتدای سال 1400 هر مثقال طلا نزدیک به 400هزارتومان کاهش داشته و 300 تا 400 هزارتومان نیز در هر سکه کاهش قیمت را شاهد بودیم.
وی در پاسخ به این سوال که چه مقدار از این کاهش قیمت ناشی از حباب قیمتی است گفت: حباب قیمتی در بازار طلا بسیار کم است با این حال باید منتظر بود و دید با باز شدن بازار طلا چه قیمتی می‌نشیند؛ شاید از قیمت فعلی بالاتر رفت و شاید پایین‌تر آمد. اگر تقاضای طلا بالا باشد قیمتها بالاتر خواهد رفت در غیر این صورت و با پیشرفت مذاکرات وین ممکن است بازار طلا بازهم ریزش داشته باشد.
او ادامه داد: در حال حاضر تقاضایی در بازار طلا از سوی مردم نیست. مردم دیگر به طلا به عنوان کالای سرمایه‌ای نگاه نمی‌کنند و به این شکل بازهم قیمتها کاهش می‌یابد. از سال 87 با اخذ مالیات بر ارزش افزوده روی طلا این روند شروع شده و تاکنون ادامه داشته چنانکه اگر کسی 10 گرم طلا بخرد فقط یک میلیون تومان باید مالیات بپردازد. همین اتفاق کارشناسی نشده باعث شده این بازار از حالت سرمایه‎ای خارج شود. 
ولی در بخش دیگری از سخنانش به قیمت طلا در بازارهای جهانی پرداخت و گفت: اونس جهانی نسبت به قبل از عید افزایشی بوده و علت آن روند رو به رشد ذخیره‌سازی طلا توسط کشورهای مختلف است. البته مدتها است کشورهای مختلف طلا را به عنوان یک ذخیره امن انتخاب کرده‌اند و طلا می‌خرند و ذخیره می‌کنند. از سوی دیگر هزینه‌های مادی و زیست‌محیطی استخراج طلا افزایش یافته و استخراج آن سخت‌تر شده به نحوی که باید طلا را از عمق یک‌هزارمتری زمین استخراج کنند از سوی دیگر 80 درصد ذخایر طلای جهان تا کنون کشف و استخراج شده و میزان ذخایر طلا کم است بنابراین قیمت واقعی هر اونس طلا 2200 تا 2500 دلار باید باشد اما امروز هر اونس طلا 1770 دلار است. دلیل این امر هم آن است که رقابت بین موسسات مالی برای جذب مشتریان افزایش داشته و قیمت طلا را عامدانه پایین نگاه داشته‌اند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سکه و طلا قیمت طلا بازار طلا مذاکرات وین طلا و جواهر کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، از ابتدای هفته روند ریزشی قیمت طلا و سکه شروع شد؛ به گونه‌ای که قیمت سکه امامی (طرح جدید) روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه به کانال ۴۲ میلیون تومان وارد شد. منتهی روند نزولی قیمت‌ها دیروز متوقف و نرخ طلا و سکه اندکی رو به افزایش گذاشت تا جایی که نرخ سکه طرح جدید مجدد از مرز ۴۴ میلیون تومان عبور کرد و به قیمت ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

با شروع روزی کاری چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه مجدد قیمت سکه هر چند اندک اما روند نزولی به خود گرفته است؛ بر این اساس قیمت سکه امامی طرح جدید (تا لحظه تنظیم گزارش) امروز نسبت به دیروز (۲۸ فروردین ماه) با کاهش ۲۷۰ هزار تومانی به ۴۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسید.

البته قیمت سکه بهار آزادی نسبت به دیروز با افزایش ۲۶۵ هزار تومانی مواجه و روی رقم ۴۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه هم نسبت به دیروز ۲۰۰ هزار تومان افت کرد و به ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

ربع سکه نیز نسبت به دیروز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه یک گرمی هم با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، ۷ میلیون و ۹۰ هزار تومان شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که دیروز ۳ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان بود با افزایش حدود ۱۵ هزار تومانی به ۳ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار در آخرین روز فروردین
  • رژیم صهیونیستی به‌ هر قیمتی به‌دنبال احیای آبروی از دست رفته‌ خود است
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • دولت به جای مداخله قیمتی در بازار ارز مداخله مقداری کند
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين