Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@23:33:39 GMT

افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت خودرو‌های تاکسی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۶۲۳۱

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور با اشاره به نوسازی تاکسی‌های فرسوده اظهار کرد: نوسازی تاکسی‌های فرسوده همیشه در دستور کار تاکسیرانی است و خوشبختانه ما در سال قبل توانستیم 9 هزار دستگاه تاکسی را نوسازی کنیم.

وی ادامه داد: امسال هم از ابتدای سال فرایند نوسازی شروع شده، اما مشکلاتی در این بخش همچنان وجود دارد که یکی از آن قیمت‌های خودرو است، زیرا به صورت فصلی افزایش پیدا می‌کند؛ البته گفتنی است که طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سال 95 شروع شده است؛ و تا به امروز شاهد افزایش 150 درصدی در حوزه قیمت خودرو‌هایی هستیم که برای تاکسی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور تصریح کرد: از طرفی یک سری تکالیف وجود دارد که دولت باید آن را انجام دهد و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تاکسیران‌ها قرار دهد و لازم است اجرایی شود، زیرا سرعت نوسازی را به شدت افزایش می‌دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند

به گزارش همشهری آنلاین، شادی مالکی با اعلام آغاز فرآیند نام‌نویسی دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با تاکسی برقی گفت: همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال از امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت می‌توانند برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده خود با تاکسی‌های برقی نام نویسی کنند.

او اضافه کرد: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان تاکسیرانی، متقاضیان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا با مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

امسال قرار است ۲۵ هزار خودروی برقی سدان، ۲۵۰۰ هزار تاکسی برقی و ۱۰ هزار ون برقی از طریق خودروسازان داخلی طبق توافقنامه با وزارات صمت تامین شود و در مجموع نزدیک به ۶۰ هزار خودروی برقی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران می شود.

به گفته مالکی، از هفته گذشته تاکنون قرارداد نزدیک به ۱۰ هزار خودرو با خودروسازان داخلی منعقد کردیم و یک هزار دستگاه خودرو نیز هم اکنون در تهران است؛ این خودروها پلاک ملی گرفته‌اند و در صف دریافت پلاک تاکسی هستند.

کد خبر 846999 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تاکسی فرسوده خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)