Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: دولت یازدهم و دوازدهم با تمام توان به جنگ دانشگاه فرهنگیان رفت و آن را تضعیف کرد؛ کسی را به ریاست دانشگاه منصوب کردند که از اساس مخالف آن بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، حمیدرضا حاجی بابایی صبح امروز در وبیناری با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان زابل برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی فرهنگی را به جا گذاشت که عموم مردم درس خواندن را مطالبه کردند به نحوی که امروز هرکس در جمهوری اسلامی اراده کند می‌تواند درس بخواند و در ایزمینه مشکلی پیش روی افراد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اسبق آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش ایران در دنیا به عنوان یک الگو مطرح است و از نظر یونسکو و دیگر سازمان‌های جهانی جزو پرافتخارترین‌ها در فراهم‌سازی شرایط درس خواندن برای مردم به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ما همچنان در زمینه عدالت اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش نقص داریم، ادامه داد: قطار انقلاب در تمام زمینه‌ها از جمله آموزش و پرورش با سرعت در حال حرکت است اما برخی دولت‌ها توجه کافی به این حوزه نداشته‌اند و به عبارتی کارهای بزرگی انجام شده ولی کارهای بزرگتری باقی مانده است.

حاجی بابایی با اشاره به انتظارات رهبر معظم انقلاب از مسئولان در حیطه آموزش و پرورش بیان‌ کرد: برخی می‌گویند سیاست‌های سند تجول بنیادین موفق نبوده در حالی که مورد تایید و تاکید رهبر معظم انقلاب است؛ اصلاً این سیاست‌ها کجا اجرا شده که نتواند کارساز باشد؟

قالیباف: دولت آینده باید اولویت اصلی خود را آموزش و پرورش قرار دهدروحانی: مهارت آموزی باید ضروری ترین جهت گیری آموزش و پرورش باشدکمبود 15700 کلاس درس در سیستان و بلوچستان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی دانشگاه فرهنگیان را رکن اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم با تمام توان به جنگ دانشگاه فرهنگیان رفت و آن را تضعیف کرد؛ کسی را به ریاست دانشگاه منصوب کردند که از اساس مخالف آن بود.

وی اظهار داشت: نظام رتبه‌بندی معلمان دیگر موضوعی است که آن را کنار زدند و پیرو آن چهار سال فریاد زدیم که توجهی نشد؛ حالا به تازگی آن را تدوین کرده‌اند در صورتی که کوچکترین تناسبی با سند بنیادین تحول ندارد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه فروختن مدارس تنها هنر دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه آموزش و پرورش بود، عنوان کرد: دولت هم اقتصاد آموزش و پرورش را خرد کرد و هم تعداد معلمان را کاهش داد؛ 300 هزار معلم در این سال‌ها بازنشسته شدند ولی نیروی جدید بسیار کمتری اضافه شد و در نتیجه کلاس‌های 20 نفره را به کلاس‌های 30 تا 40 نفره تبدیل کردند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به ریشه مسائل و مشکلات آموزش و پرورش گفت: بسیاری از دولت‌ها آموزش و پرورش را اولویت کشور ندیدند و درجه اهمیت آن را درک نکردند؛ در حالی که راه نجات کشور توجه به این زمینه مهم است و پیشرفت و سرفرازی کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز آموزش و پرورش که به همه وزارتخانه‌ها نیرو می‌داد حتی نفر اول خودش فردی خارج از این حیطه است؛ نظام تعلیم و تربیت باید سیاست بیاموزد اما دست انسان‌های سیاسی کار نباشد.

حاجی بابایی در مورد ورود بسیج دانشجویی به مسائل آموزش و پرورش، بیان کرد: ما از ورود علمی و مطالبه‌گرانه دانشجویان به ویژه بسیج دانشجویی که بدون اسیر شدن در احزاب، پیش می‌روند استقبال می‌کنیم و همواره از دغدغه‌مندی آنان حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/392/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یونسکو وزارت آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان وزیر آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یونسکو وزارت آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان دانشگاه فرهنگیان یازدهم و دوازدهم آموزش و پرورش حاجی بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه بهره‌مندی فرهنگیان بازنشسته از خدمات رفاهی فراهم شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی عصر شنبه در نخستین نشست شورای معاونین و رؤسای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های استان بوشهر با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان پس اندازی مطمئن و سودآور برای فرهنگیان در زمان شاغلی و بازنشستگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان بازنشستگی اعضا معادل پرداخت سهم الشرکه ماهیانه عضو، سهم دولت و سود شرکت‌ها هم پرداخت می‌شود.

وی از مدیران آموزش و پرورش خواست از طریق کارگروه‌های شهرستانی و منطقه‌ای نیروهای جدیدالاستخدام را با حداقل ۳ درصد عضو گیری کنند و همچنین همکارانی که یک درصد حقوق و مزایا را به عنوان حق عضویت می‌پردازند طبق بخشنامه ارسالی، حق عضویت آنان را پس از مهلت قانونی در اردیبهشت ماه به ۳ یا ۵ درصد افزایش دهند.

موحدی اظهار داشت: با توجه به تفاوت‌های زیاد دریافتی همکاران در زمان بازنشستگی، همکارانی که حق عضویت ۳ یا ۵ درصد داشتند که دریافتی آنها در مقایسه با یک درصدی‌ها چند برابر بوده لازم است در مرحله اول، مدیران آموزش و پرورش خود مروج این افزایش سهم الشرکه شوند.

وی گفت: خوشبختانه با همت هیأت امنای صندوق ذخیره، سوددهی و خدمات دهی شرکت‌های ذیل صندوق به طور مرتب در حال افزایش است و در آینده شاهد خدمات رفاهی خوب و دریافتی بازنشستگان خواهیم بود.

کد خبر 6083837

دیگر خبرها

  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • استاندار جدید مازندران معرفی شد
  • معرفی استاندار جدید مازندران
  • آمادگی مازندران برای برگزاری امتحانات نهایی
  • تقویت فراکسیون انقلاب اسلامی به حفظ انسجام مجلس کمک می‌کند
  • برگزاری آزمون‌های نهایی مازندران در ۲۲۶ حوزه امتحانی
  • شاید اگر برگردم به ۱۴۰۰، از رئیسی حمایت نکنم!
  • جهش سنگین قیمت دلار در عمر ۴ چهارساله مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /به ۱۴۰۰ برگردم، شاید از رئیسی حمایت نکنم
  • جهش عجیب قیمت دلار در عمر ۴ چهارساله مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /به ۱۴۰۰ برگردم، شاید از رئیسی حمایت نکنم
  • زمینه بهره‌مندی فرهنگیان بازنشسته از خدمات رفاهی فراهم شود