Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:33:57 GMT

دور جدید اتهام زنی برای فرار از رسوایی واکسن

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۶۵۴۶

دور جدید اتهام زنی برای فرار از رسوایی واکسن

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح نو نوشت: وقتی درباره مدیریت شهری تهران صحبت می‌کنیم باید کمی با مکث و تامل صحبت کنیم. چون قرار است درباره یک ابر شهر نگاه و نظر داشته باشیم. مسلما مدیریت چنین شهری باید با چنین نگرشی باشد. این روزها وقتی در شهر قدم می‌زنیم آثار بسیار گسترده‌ای از توسعه را مشاهده می‌کنیم که نمایانگر یک مدیریت جهادی و انقلابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر از تک‌تک شهروندان این شهر سوال کنیم که این همه توسعه مدیون زحمات چه افرادی است، بدون شک از مدیریت شهری کنونی حرفی نخواهند زد، بلکه درباره مدیریتی حرف می‌زنند که بخش عمده توسعه شهر حاصل تلاش‌های آن است. اگر بخواهیم برآورد سطحی نسبت به دوره کنونی و سابق داشته باشیم تفاوت عملکرد زمین تا آسمان است. نظرسنجی‌ها از فعالیت شهردار و شورای شهر کنونی نشان از عملکردی ضعیف دارد و هیچ موضوع و حتی حاشیه‌سازی‌ها هم نمی‌تواند مرهمی برای خلأهای ایجاد شده باشد. اینکه شهرداری تهران در دوره سوم و چهارم چه عملکردی داشته روایتی است که تاریخ این شهر بزرگ گواه به آن می‌دهد. حالا آقای شهردار انتقادی درباره دوره شهرداری محمدباقر قالیباف کرده است؛ مطالبی که بیشتر نشان از فرافکنی دارد. پیروز حناچی در پایان دوره‌اش موضوعاتی چون مدیریت نظامی را برای شهردار سابق تهران بیان کرده و همچنین حساسیت دستگاه نظارتی در دوره خود را نسبت به دوره گذشته بیشتر می‌داند. بیان این مسائل بعد از یک عملکرد ضیف تنها نوک تیز انتقادات رو به سوی آقای شهردار گرفته است.

بهتر است کمی صادقانه صحبت کنیم. خودمان را جای شهروندانی بگذاریم که عملکردمان را به نظاره نشسته‌اند. آن‌وقت قضاوت درباره حرف‌های آقای شهردار نکات جالبی نتیجه می‌دهد. آقای شهردار گفته است: «مدیریت شهری قبلی نظامی بود. بدنه مدیریتی هم نظامی بودند. دستوری عمل می‌شد، مثلا در مورد تونل توحید حتما مطلع هستید زمانی که آقای شهردار دستور داد فلان موقع باید تمام شود، سه شیفت کار می‌شد.» واکنش در رابطه با این اظهار نظر توسط افکارعمومی و شهروندان لبخند است. همانطور که گفته شد وقتی درباره تهران صحبت می‌کنیم قرار است درباره یک ابر شهرصحبت کنیم. این شهر به این عظمت را چگونه باید مدیریت کرد؟ شهری که هرروز حمل‌ونقل عمومی‌اش میلیون‌ها نفر را جابه‌جا می‌کند و این همه وسعت دارد. مسلما چیزی جز مدیریت قاطع نمی‌تواند این شهر را اداره کند. اینکه مدیریت شهری پای قرارهایش با شهروند خود بماند و نیازهایش را با جدیت و سرعت برطرف کند اهمیت دارد، نه اینکه در طول دوره چهارساله حتی یک خیابان هم به این شهر اضافه نکنیم و در توسعه حمل‌ونقل عمومی تعلل شود و بگوییم مدیریت قبل نظامی بوده است. لازم است آقای شهردار درباره مشاوران رسانه‌ای خود تجدیدنظر کنند. چون این حرف بیشتر آقای شهردار و معاونانش را به عملکردی ضعیف محکوم می‌کند.
شهر تهران نیازمند توجه است و کمترین غفلت می‌تواند توسعه شهر را سال‌ها به تأخیر بیاندازد. پیروز حناچی در حالی ادعاهای مربوط به دوره قبل شهرداری تهران را مطرح کرده است که مدیریت شهری در روزهای گذشته از بابت سوء استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان پایتخت مورد سوال افکار عمومی قرار گرفته است. حالا این شائبه به وجود آمده است که هدف شهردار تهران از طرح دوباره این ادعاها، کاستن از فشار مربوط به ماجرای واکسیناسیون پاکبان‌ها بوده است.
در دوره مدیریت جهادی شهر تهران توسعه روزافزون حمل‌ونقل عمومی را در تمام جهات شاهد بودیم و خطوط مترو یکی پس دیگری ساخته، تکمیل و راه‌اندازی می‌شد. همچنین خطوط اتوبوس‌های تندرو و حتی قطارهای بین شهری کلید خورد و اجرایی شد. «مهدی چمران» رییس سابق شورای شهر تهران که سابقه حضور در سمت ریاست شورای عالی استان‌ها را نیز دارد، درباره اینکه مدیریت سابق شهری نظامی بوده است می‌گوید: «مدیریت پروژه نظامی و غیر نظامی ندارد. برای یک پروژه زمان‌بندی می‌گذاریم و می‌گوییم در فلان زمان باید شروع شود در یک زمان مشخص باید تمام شود. مسلما این زمان‌بندی برای یک شهر و شهروندانش مهم است. وقتی مدیریت برای این پروژه وقت می‌گذارد و به آن سرکشی می‌کند و کمک می‌کرده که تمام شود و موانع برای پیشرفتش را برمی‌داشته که درست است، همین باید باشد. حالا اینکه پروژه به موقع تمام شده است و بگوییم مدیریت نظامی پشتش بوده خارج از منطق است. قالیباف بچه جنگ بوده و تا اینجا رسیده است. اینکه سرحرفش باشد و آنچه نیاز بوده را سروقت انجام داده حالا به او خطاب کنیم که نظامی بوده است؛ حرف اشتباهی است. یک حالت دیگر هم وجود دارد و فردی که محکم نیست را بگوییم خوب است. اینجا مردم به میان می‌آیند و مسلما تشخیص مردم درست‌ترین است.»


حرف‌های آقای شهردار شوخی است
کافی است در شهر قدم بزنید. آقای شهردار این صحبت‌ها را به‌عنوان درد و دل یک شهروند در واکنش به صحبت‌های‌تان بدانید. در دوره شهرداری سابق اتحاد بین ارگان‌های حاکم در شهر را شاهد بودیم. اتفاقاتی که باعث افزایش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شد. در تمام محله‌های تهران سرای محله راه‌اندازی شد و هر روز شاهد یک تحول جدید بودیم. آقای حناچی گفته است که مدیریت سابق تهران تونل توحید ۱۲۵‌میلیاردی را با ۷۲۵‌میلیارد تومان جمع کرد که البته به نظر می‌رسد رقم اشتباهی است. این تونل با ۲۰۰میلیارد تومان به سرانجام رسید. آقای شهردار گفته است: آن چیزی که مسلم است، آنطور که دستگاه‌های نظارتی الان ما را کنترل می‌کنند در آن دوره کنترل نمی‌کردند. من به این شک ندارم و خوب هم هست؛ نمی‌خواهیم سیستم مانیتورینگ در کشور خاموش باشد و این گفت‌وگو بین دستگاه‌های نظارتی‌ای که وظیفه کنترل دارند و نظام مدیریت شهری همواره باید وجود داشته باشد. البته از جنس کارشناسی؛ نه از جنس خدای‌نکرده سیاسی. اینطور که از این حرف برداشت می‌شود این است که دستگاه نظارتی در بررسی افراد گزینش می‌کنند. اگر چنین است که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. در ضمن فرق فردی یا افرادی که کار می‌کنند با کسانی که در طول مدیریت‌شان چند تا بوستان محلی افتتاح می‌کنند باید در نقطه‌ای مشخص شود. وقتی کار نمی‌کنید باید نسبت به دستگاه نظارتی هم بیشتر پاسخگو باشید. اما دفتر آقای شهردار باید آماری از کسب رتبه‌های مربوط به شفافیت و نظارت شهرداری تهران در دوره مدیریت جهادی را جهت استحضار به آقای حناچی برساند.
 «مرتضی طلایی» عضو سابق شورای شهر در رابطه با صحبت‌های شهردار تهران می‌گوید: «در طول چهار سال گذشته و تاکنون سه شهردار در شهرداری تهران مشغول به کار شدند. هر سه شهردار و به‌خصوص دونفر آنان در دوره کاری خودشان اظهارات ضد و نقیضی را داشته‌اند. به نظرم می‌رسد که اگر فردی اظهار نظر دارد باید مبتنی بر یکسری اسناد باشد. همینطوری حرف زدن که چیزی را ثابت نمی‌کند. جدا از این خیلی راحت می‌شود که هر نسبتی را به هرکسی داد و حتی هر حرفی را مطرح کرد. این‌ها ملاک نیست و افکار عمومی به‌طور طبیعی این نوع اظهارات را نمی‌پذیرد. اگر سندی وجود دارد مبنی براینکه موضوع و مسأله وجود داشته است ارائه دهند.» وی افزود: «اینگونه اظهارات سمت و سوی تبلیغاتی دارد که جامعه توجهی به این نوع بیانات ندارد. در این دوره افکار عمومی آگاهی بسیار دارد و به سادگی در این بزرگنمایی‌ها قرار نمی‌گیرد. این حرف‌ها را در قالب شوخی تلقی باید کرد. مردم کار می‌خواهند. شما بیایید یک شیفته کارها را تمام کنید و اشکالی هم ندارد. امروز مردم این سوال را دارند که چهار سال شورای پنجم و شهردارانش برای این شهر چه کرده‌اند؟ این را جواب بدهند و با کارشان نشان بدهند در دور گذشته کار شده است یا نه. تاریخ مصرف اینگونه اظهارات سرآمده است.» طلایی درباره حساسیت‌های دستگاه نظارتی به این دروه نسبت به دوره گذشته عنوان کرد: «مردم نسبت به دوره شورای پنجم هیچ اعتمادی ندارد. باید به صراحت بگویم از اینکه مردم نسبت به مدیریت شهری اعتماد ندارد خوشحال نیستیم. امروز مردم هیچ گونه اعتمادی به مدیریت شهری و دولت ندارند. این مسأله از کارآمدی نداشتن و صادق نبودن منشأ می‌گیرد.» وقتی کم کاری می‌کنیم و مدیریت قاطع نداریم و نمی‌دانیم دربرابر انتقادات موجود چه بگوییم؛ مسلما سکوت بهترین راه است.

کد خبر 5203341

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف مرتضی طلایی شهرداری تهران پیروز حناچی شورای شهر تهران شهرداری صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران ماه مبارك رمضان گرافیک اینفوگرافیک ماه رمضان ۱۴۰۰ ظریف طراحی مذاکرات وین شب قدر دعا و نیایش دستگاه نظارتی شهرداری تهران نسبت به دوره مدیریت شهری آقای شهردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

با حضور مسئولان شهری زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن پس از مرمت و بازسازی به بهره‌برداری رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین افتتاح زورخانه ده‌ونک امشب علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران، زهرا شمس‌احسان و مهدی بابایی از اعضای شورای شهر ،حمید جوانی؛ شهردار منطقه 3، وحیدرضا انارکی محمدی؛ شهردار منطقه 12 و حسین اوجاقی؛ مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و جمعی از پهلوانان و ورزشکاران و اهالی محله ده‌ونک برگزار شد. 

حمید جوانی؛ شهردار منطقه 3 در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه زورخانه ده‌ونک یا زورخانه قمر بنی هاشم از مجموعه‌های فرهنگی قدیمی تهران است و شاید قدمت آن به یک قرن برسد، ویژگی خاص این مجموعه این است که مالک آن مردم هستند چرا که سایر مجموعه‌ها معمولاً مالکیت خصوصی یا دولتی دارند. 

وی تصریح کرد: تلاش این بود که بافت قدیمی این زورخانه را حفط کنیم و در عین حال بازسازی، نوسازی و احیای آن را برای بهره‌وری بیشتر از آن داشته باشیم. با اعتبار در نظر گرفته شده توسط شورای اسلامی شهر تهران تقویت و نوسازی اساسی در آن انجام شد.

جوانی ادامه داد: ورزش‌های باستانی ریشه در تاریخ، فرهنگ و دین و مذهب ما دارد و در برنامه شهرداری تهران نیز تقویت و توسعه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای وجود دارد و بر همین اساس تلاش کردیم تنها مجموعه زورخانه‌ای منطقه را تقویت و نوسازی کنیم.

شهردار منطقه 3 گفت: مدیریت این مجموعه با مردم محله است و هیچ دخل و تصرفی در فضای زورخانه و اطراف آن نداریم. 

وی درباره سایر پروژه‌های ده‌ونک با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم پروژه‌های فرهنگی را در محله‌های کم‌برخوردار از این نظر در منطقه توسعه دهیم، بیان کرد:  کتابخانه ده‌ونک در شهریور ماه افتتاح می‌شود. همچنین سرای محله ده‌ونک امسال کلنگ زنی می‌شود و سال آینده با کاربری‌های متنوع و متفاوت در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • گفت و شنود/ بخر دیگه‌!
  • راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟
  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • تاکتیک ماشاریپوف برای فرار؛ چرا او پاسپورتش را به استقلال تحویل نداد؟
  • امید افغانستان به تیم ملی ایران/تلاش سامورایی برای فرار از رسوایی