Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:30:34 GMT

کشت برنج در کرمانشاه ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۷۴۰۳

کشت برنج در کرمانشاه ممنوع شد

ایسنا/کرمانشاه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از ممنوعیت کشت برنج در استان برای مقابله با خشکسالی خبر داد.

 سید افشین صفوی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امسال به دلیل کاهش سطح بارش‌های سالانه , برای مقابله با خشکسالی، کشت برنج در تمام شهرستان‌های استان ممنوع است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در حوزه انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از کشت برنج با ارائه توصیه های ترویجی مسئولیت دارد، ادامه داد: در مورد ممنوعیت کشت برنج اطلاع رسانی لازم به کشاورزان استان انجام شده، لذا از آنها تقاضا داریم در شرایط کنونی که با مشکل خشکسالی و کاهش سطح منابع آبی مواجه هستیم به هیچ عنوان اقدام به کشت برنج در استان نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تاکید بر برخورد جدی با کشت برنج، گفت: اگر موردی از تخلف کشاورزان استان مبنی بر کشت برنج در استان ببینیم مراتب را به امور آب اطلاع داده تا نهایتا با ارجاع آنها از طریق دستگاه قضایی برخورد لازم با متخلفان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته در برخی از شهرستان‌های استان کرمانشاه کشت برنج داشته‌ایم، گفت: عمده کشت برنج را در سه شهرستان صحنه، گیلانغرب و هرسین داشته ایم.

 به گفته صفوی سال گذشته حدود 2100 هکتار برنج در استان کرمانشاه کشت شده بود.

 کشت برنج در استان کرمانشاه همه ساله از همین موقع‌ها(اواسط اردیبهشت) شروع می شود.


 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ممنوعیت کشت برنج خشکسالی كرمانشاه کشت برنج در استان استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست

عباس تخم افشان در گفت و گو با خبرنگار مهر از آغاز برداشت گندم و جو در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در سال زراعی جاری حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گناوه به کشت گندم و جو اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه با اشاره به اینکه در فروردین ماه، ستاد برداشت محصولات زراعی برگزار شد گفت: به دلیل خشکسالی، کاهش نزولات آسمانی، پراکنش نامناسب بارندگی‌ها و همچنین تنش‌های محیطی در پاییز و زمستان سال گذشته، متأسفانه هم اکنون برداشت مزارع دیم از وضعیت نامطلوبی برخوردار است ولی تلاش می‌شود برداشت محصول از همه مزارع آبی و دیم به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی افزود: از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در ستاد برداشت، برنامه ریزی جهت تأمین سوخت کمباین‌ها بود و در حال حاضر با حمایت فرماندار محترم شهرستان گناوه، هیچ‌گونه کمبودی برای تأمین سوخت وجود ندارد.

تخم افشان اضافه کرد: کمباین داران باید با مراجعه به دهیار روستا و یا بخشدار، معرفی نامه دریافت و پس از ثبت نام، جهت تأیید سوخت به این مدیریت مراجع. کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه بیان کرد: از آنجا که تحویل گندم به سیلو مستلزم ثبت اطلاعات در سامانه جامع پهنه بندی است لذا چنانچه کشاورزان تاکنون اطلاعات خود را در سامانه مذکور ثبت نکرده باشند باید هر چه سریع‌تر در بخش مرکزی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گناوه و در بخش ریگ به مرکز جهاد کشاورزی ریگ مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به آمادگی مراکز خرید تضمینی گندم جهت دریافت محصول گفت: از مهمترین مراکز تحویل گندم، انبار مال قاید در شهرستان گناوه، مجتمع انبارهای چغادک در شهرستان بوشهر، سیلوی برازجان و کارخانه آرد الزهرا است و کشاورزان می‌توانند محصول خود را به مراکز مذکور تحویل دهند.

کد خبر 6084917

دیگر خبرها

  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • شخم اولیه ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال
  • ایران غنی‌ترین بانک ژن ذخایر ژنتیک گندم را دارد